Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36337 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Fiat Seicento 900 Brush

Data publikacji: Autor: Zdzisław Podbielski

 Najmniejszy model Fiata utrzymuje się na pierwszym miejscu listy sprzedaży samochodów w Polsce. Chętnie kupują go również Włosi, Niemcy i Anglicy.

Najmniejszy model Fiata utrzymuje się na pierwszym miejscu listy sprzedaży samochodów w Polsce. Produkowany jest wyłącznie w naszym kraju i nie tylko na nasze potrzeby, gdyż chętnie kupują go przede wszystkim Włosi, a także Niemcy i Anglicy.

Oferuje się 5 wersji Seicento: Young, Fun, Brush, SX i Schumacher. Wybraliśmy Brush i nie tylko dlatego, że jest to kolorowy samochód.

Sympatyczny wygląd
Prezentując wersję Brush po prostu nie sposób pominąć jego kolorowego wystroju zewnętrznego i od tego wystroju należy zacząć. Brush po angielsku znaczy pędzel, pomalować pędzlem - więc pomalowano. Bardzo interesująco, w dwóch kontrastujących kolorach (różne zestawienia), dobrze dobrane do sylwetki nadwozia. Poza tym w standardzie otrzymujemy metalizowany lakier.

Wnętrze
Też kolorowe, gdyż tkaninę tapicerską dobrano do barwy nadwozia. A w ogóle to jest przyjemne, zwłaszcza z przodu, gdyż ma nietuzinkowo stylizowaną deskę rozdzielczą, jasne, bo bardzo przeszklone i z przodu wydaje się być obszerne. Gorzej z tyłu, po prostu ciasne dla dwóch osób, a dla trzech - pojazd rejestrowany jest na pięć osób - przydatne tylko na krótkie i bardzo konieczne wyjazdy. Sam producent nie przewiduje trzeciej osoby z tyłu, bo nie ma ona zagłówka. Jak na samochód z pojedynczymi drzwiami bocznymi wsiadanie i wysiadanie ułatwiają dość szerokie drzwi odsłaniające duży otwór drzwiowy i odchylane, całe - nie tylko oparcia - fotele przednie.

Jazda
Kierowcy utrudnia pozycję nadkole zmniejszające miejsce na lewą nogę, ale jest lepiej niż w Fiacie 126. Dobrze opracowano fotele przednie, a wysoką ocenę widoczności nieco zmniejszają szerokie słupki tylne. Okazuje się, że małe gabarytowo lusterka zewnętrzne zupełnie wystarczają do obserwacji drogi, oczywiście do tyłu. Manewrowanie ułatwiają niewielkie wymiary zewnętrzne pojazdu i bardzo łatwo określić jego obrys - Seicento po prostu kończy się tuż za szybą tylną. Utrudnieniem jest brak wspomagania kierownicy.
Od niewielkiego samochodu, z silnikiem niespełna litrowym, trudno wymagać dynamiki, ta, która jest, musi wystarczyć. Jej wykorzystanie okupione jest wzmożoną głośnością silnika.

Wyposażenie
Brush nie tylko jest kolorowy, ale i dobrze wyposażony. Powstał z wersji Fun, od niej jest droższy zaledwie o 100 zł., ale bardziej atrakcyjny. Wspomniałem już, że ma metalizowany lakier i korzystnie dobraną tapicerkę, ma też elektrycznie sterowane szyby w drzwiach. Wymienionych "dodatków" nie ma Fun. W obu wersjach: Brush i Fun standardowo nie montuje się poduszek gazowych.
Schumacher bogatszy
Brush nie ma wspomagania kierownicy, poduszki gazowej dla kierowcy, stabilizatora osi przedniej, centralnego zamka drzwi, alumniowych obręczy i wielu innych dodatków podkreślających sportowe cechy spotykane w wersji Schumacher. Wersja Schumacher ma przede wszystkim inny silnik niż Brush, o większej pojemności skokowej (1108 cm3 ), osiągający moc 54 KM przy 5000 obr./min, który nadaje dobrą dynamikę - przyspieszenie 0-100 km/h w 13,5 s.

Ceny
Wersja Brush kosztuje 26 800 zł. brutto. Fiat przewidział upust 2000 zł na rocznik 2002 r. Taki sam upust otrzymujemy kupując wersję Schumacher, za którą zapłacimy (po odliczeniu upustu) 32 000 zł. Jeśli chcemy taniej kupić poszukajmy wersji Fun z ubiegłego roku, wtedy od nominalnej ceny 26 700 zł odliczą nam aż 4500 zł.

Dane techniczne

Model
Brush
Moc maks. (KM-obr./min)
39-5500
Moment obr. (Nm-obr./min)
65-3000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)
18,0
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
6,1
Poj. bagażnika (l)
170-810
Cena (zł)
26 800

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Fiat Seicento dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Fiat Seicento Cena

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł