Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36061 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Fiat Seicento Hobby

Data publikacji: Autor: Piotr Szymański

 Fiat seicento hobby to najtańsza wersja tego auta. Auto skierowane jest do młodych ludzi, chociaż jest wybierany również przez rodziny.

Fiat seicento hobby to najtańsza wersja tego auta z silnikiem 1,1 l i mocą 55 KM mocy. Auto skierowane jest do młodych ludzi (stąd nazwa), ale w Polsce małe samochody jako główny środek transportu wybierają również rodziny.

Seicento co prawda homologowane jest na 5 osób, ale tak naprawdę wygodnie może podróżować w nim co najwyżej 2 osoby i to w dodatku nie dłużej niż 300 km. Potem zaczynają boleć plecy, lewa ręka kierowcy opada na kolana (nie ma niestety na drzwiach wygodnej podpórki pod łokieć), nogi bolą od wciskania pedałów. Jest to po prostu autko do podróży wyłącznie po mieście i to najlepiej dla jednej osoby.

Wyposażenie seicento hobby składa się z 2. poduszek powietrznych (ta po stronie pasażera jest wyłączana) i elektrycznie sterowanych przednich szyb. Co prawda przełączniki do otwierania szyb umieszczono w dolnej części kokpitu, co powoduje, że kierowca ruszając nogą od czasu do czasu niespodziewanie dla siebie otworzy szybę, jednak miło, że w tak skromnym samochodzie znalazło się miejsce na trochę elektroniki.
Wielu właścicieli całkiem słusznie narzeka na zbyt małe lusterka boczne. Niestety, konstruktorzy fiata wielkość lusterek dopasowali do wielkości samochodu i rzeczywiście prawie nic w nich nie widać.

Zawieszenie jest dość sztywne, dzięki czemu samochód dobrze trzyma się drogi. Jednak wchodząc w zakręt nie należy przesadzać z prędkością. Opony 155/65 R13 są wąskie i nie zawsze poradzą sobie z dużymi obciążeniami. Auto ma po prostu tendencje do nadsterowności, ale jest to wada wszystkich małych samochodów. Ma jeszcze jedną wadę - jest bardzo głośne. 75 dB przy 100 km/h to co najmniej o 5 dB za dużo.
Zdolności akrobatycznych wymaga od kierowcy dolanie do zbiornika płynu do spryskiwaczy. Wlew jest bowiem umieszczony bardzo nisko i bez porządnego lejka nie da się wlać płynu bez polewania silnika.

Średnie zużycie paliwa waha się w granicach 7 l/100 km. Nie jest to może rewelacyjny wynik, ale jeżdżąc bardzo oszczędnie możemy zbliżyć się do granicy 6 l/100 km.

Do 100 km seicento 1,1 l (55 KM) rozpędza się w 15,6 s, jednak na 4. biegu od 60 do 100 km/h już tylko 12,9 s. Jest to wynik taki sam, jaki uzyskuje opel vectra 1,6 czy honda accord 1,8.

Wysocy kierowcy będą mieli również problemy z wciskaniem pedałów. Są one po prostu bardzo małe i czasami trudno w nie trafić za pierwszym razem.
Generalnie, jak na samochód kosztujący 29 600 zł, hobby jest dobrze wyposażony i charakteryzuje się w miarę przyzwoitymi osiągami. Jest tylko trochę za mały. Za tą cenę można kupić trochę większe auto.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Fiat Seicento dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Fiat Seicento Cena

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł