Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36071 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Fiat Seicento i Daewoo Matiz - porównanie

Data publikacji: Autor: Witold Blady

 Matiz sprzedawany jest w czterech wersjach wyposażenia: Friend, Life, Joy i Top. Nieco lepiej wypada w tej kategorii Seicento.

Przejdź do: Porównanie wyposażenia | Porównanie silnika i danych technicznych | Podsumowanie

Daewoo Matiz Fiat Seicento

Porównanie wyposażenia (S - standard, O - opcja, N - niedostępne)

Model Seicento Fun Seicento Sporting Matiz Life Matiz Top
ABS O O N S
Airbag kierowca/pasażer O/O S/O O/O S/S
Poduszki boczne N N N N
Wspomaganie kierownicy O O N S
Elektryczne szyby O S N S
Centralne ryglowanie zamków N S N S
Radio S O O O
Klimatyzacja N O N O
Aluminiowe felgi O S N N

Matiz sprzedawany jest w czterech wersjach wyposażenia: Friend, Life, Joy i Top. W najtańszej odmianie znajdziemy tylko immobiliser, nieco lepiej wyposażona odmiana Life ma także zegar, zderzaki w kolorze nadwozia, barwione szyby, a za dopłatą także poduszkę gazową dla kierowcy. Wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie opuszczane szyby w drzwiach przednich i wspomaganie układu kierowniczego to elementy wyposażenia modelu Joy, niestety poduszka gazowa znów za dopłatą. Airbagi dla kierowcy i pasażera, a także ABS znajdziemy w najdroższej wersji Top, za dopłatą można zamówić w niej klimatyzację.

Nieco lepiej wypada w tej kategorii Seicento - w tej chwili w sprzedaży jest siedem różnych wersji wyposażenia: Young, Fun, S, Hobby, Citymatic, Suite i Sporting. Podstawowa, Young, jest wyposażona tylko w napinacze przednich pasów bezpieczeństwa. Droższa o 1000 zł seria limitowana Fun ma ponadto lakierowane w kolorze nadwozia zderzaki, radioodtwarzacz z systemem RDS i dwoma głośnikami, listwy ochronne, atermiczne szyby, bezwładnościowe pasy na tylnym siedzeniu i uchylne tylne szyby boczne. Poduszka gazowa dla kierowcy jest standardem począwszy od wersji S, w tym modelu szyby w drzwiach są otwierane elektrycznie. Bez dopłaty otrzymujemy także dzielone tylne siedzenie. W Seicento Citymatic standardem jest automatyczne sprzęgło, bardzo przydatne w zatłoczonych miastach, model Suite jest wyposażony seryjnie w klimatyzację, a Sporting m.in. w aluminiowe felgi, obrotomierz, halogeny, sportowe fotele i obszyte skórą dźwignię zmiany biegów i kierownicę. Punkt dla Fiata.

» Do początku tekstu

Porównanie silnika i danych technicznych

Model Seicento Fun Seicento Sporting Matiz Life Matiz Top
Silnik R4 R4 R3
Pojemność skokowa (cm sześc.) 899 1108 796
Moc maks. (KM) 39 54 51
Maks. moment obrotowy (Nm) 65 86 69
Skrzynia biegów manualna, pięciobiegowa
Hamulce przednie/tylne tarczowe/bębnowe
Średnica zawracania (m) 8,8 9
Objętość bagażnika (dm sześc.) 170 167
Długość (mm) 3319 3495
Szerokość (mm) 1508 1495
Wysokość (mm) 1425 1485
Rozstaw osi (mm) 2200 2340
Masa własna (kg) 730 735 778
Prędkość maksymalna (km/h) 140 150 144
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 18 13,9 17
Zużycia paliwa (l/100 km)
Miasto 6,6 7,5 7,3
90 km/h 4,7 4,7 4,9
120 km/h 6,3 6,3 6,8

Pod maską Daewoo Matiza znajdziemy zmodernizowany, trzycylindrowy silnik wcześniej stosowany w Tico. Jego moc zwiększono do 51 KM, lecz większa masa powoduje, że auto jest mniej dynamiczne od poprzedniego modelu. Skrzynia biegów pracuje precyzyjnie i nie ma problemów ze znalezieniem odpowiedniego przełożenia. Matiz przy rozsądnym operowaniu pedałem gazu zużywa niewiele ponad 5 litrów benzyny na 100 km.

Pod tym względem Seicento wypada nieco gorzej. Wprawdzie mniejszy z dwóch silników - o poj. 900 cm sześc. jest niemal tak oszczędny jak jednostka Matiza, ale już silnik 1100 cm sześc. spala średnio ok. 7 l paliwa na 100 km, a przy dynamicznej jeździe nawet powyżej 8 l. Ale osiągi wersji 1.1 są dużo lepsze i rekompensują wyższe wydatki na paliwo.

Podsumowanie
Matiz zdobywa klientów wydłużoną ostatnio do trzech lat gwarancją, za co przyznajemy teraz jeszcze jeden punkt. Tak więc w naszym porównaniu Fiat Seicento - Daewoo Matiz remis. Mocne strony Fiata to niższa od Daewoo cena, większy wybór silników i odmian wyposażenia. Wada to trzydrzwiowe nadwozie i krótsza niż u konkurenta, bo tylko roczna gwarancja. Największe zalety Matiza to przede wszystkim pięciodrzwiowe nadwozie i trzyletnia gwarancja.

» Czytaj też: Nowe samochody do 35 tys. zł

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Fiat Seicento dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Fiat Seicento Cena

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł