- "Kryzys to doskonały moment, by przyjrzeć się priorytetom i chwycić nadarzające się okazje" - mówi John Elkann, prezes Fiata. "Tak było na przełomie 2008 i 2009 z Chryslerem" - dodaje. Wypowiedź Elkanna wpisuje się w nowy trend, który od jakiegoś czasu obowiązuje na rynku. Kryzys, w kolejnych swoich odsłonach, wymusił na wielu firmach i koncernach nowe podejście. Zamiast załamywać ręce, szefowie zmuszają swoich analityków do poszukiwania oszczędności i wykorzystywania niestabilnej sytuacji ekonomicznej do realizacji korzystnych transakcji. Całość z założenia ma doprowadzić do uzyskania przewagi rynkowej.
**CZYTAJ TAKŻE
Fiat Doblo sprzedawany w USA pod nazwą RAMNowy Fiat Panda**
Fiat, mimo swoich deklaracji, sam zmaga się ze skutkami kryzysu. We wrześniu udział koncernu w rynku europejskim spadł do poziomu 7,3%, w porównaniu z zeszłorocznym wynikiem, który wynosił 8,2%. Powodem tej sytuacji jest zmniejszona liczba zamówień. Firma nie podjęła również ostatecznej decyzji w sprawie wykorzystania fabryki Mirafiori. Mimo to, Elkann twierdzi, iż Fiat jest gotowy wykorzystać każdą nową okazję.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?