Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36367 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Fiat Stilo Multi Wagon 1.9 JTD

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

Fot. R. Polit:  Fiat Stilo Multi Wagon to spory samochód o długości 4,5 m z przestronnym wnętrzem i sporym bagażnikiem. W klasie aut kompaktowych Fiat Stilo nie bije rekordów powodzenia. W wersji kombi jest to auto godne zastanowienia.

W klasie aut kompaktowych Fiat Stilo nie bije rekordów powodzenia. W wersji kombi jest to jednak auto godne zastanowienia.

 

Fot. R. Polit:
Fiat Stilo Multi Wagon to spory samochód o d³ugo¶ci 4,5 m z przestronnym wnêtrzem i sporym baga¿nikiem.

Stilo Multi Wagon wygląda jak solidny, niemiecki samochód. W braku stylistycznej finezji upatruje się niepowodzenie tego modelu na europejskim rynku. Jednak niektóre rozwiązania są bardzo pomysłowe, chociaż oferowane za dopłatą. Jeździliśmy Stilo napędzanym wysokoprężnym silnikiem 1,9 l o mocy 115 KM.

 

Cechy szczególne

 

Najbardziej interesującym rozwiązaniem w Stilo Multi Wagon jest przesuwana wzdłuż nadwozia tylna kanapa. Istnieje także możliwość pochylania oparcia w kilku położeniach. W dłuższej podróży pasażerowie siedzący z tyłu mogą przesunąć do przodu indywidualne fotele i pochylić ich oparcie do tyłu. To udogodnienie oferowane jest niestety w droższej wersji wyposażenia, Fot. R. Polit: Wysokoprê¿ny silnik 1,9 JTD/115 KM zapewnia pojazdowi do¶æ dobr± dynamikê, jednak jest nieco za g³o¶ny. Pod tym wzglêdem francuskie silniki koncernu PSA sprawiaj± lepsze wra¿enie. podobnie jak otwierane okno w pokrywie bagażnika. Na pochwałę zasługują wygodne fotele przednie z długimi siedziskami. Wnętrze Stilo jest przestronne i wyposażone w liczne schowki i półki. Bagażnik w standardowym położeniu tylnych foteli ma objętość 510 l. Po złożeniu tylnych siedzeń podłoga bagażnika nie jest równa.

 

Silnik

 

Wysokoprężny silnik o pojemności 1,9 l uzyskuje moc 115 KM. Ma 2 zawory w cylindrze i doładowany jest turbosprężarką o zmiennej geometrii turbiny. Silnik ten ma zaletę – niskie zużycie paliwa, które w mieście nie przekracza 8 l na 100 km i wadę – jest głośny, mimo zastosowania układu zasilania typu common rail. Dzięki wysokiemu momentowi Fot. R. Polit: Tablica przyrz±dów jest czytelna. obrotowemu silnika dynamika pojazdu jest całkiem przyzwoita i nie ma problemów z wyprzedzaniem wolniejszych samochodów na trasie.

 

Wrażenia z jazdy

 

Własności jezdne Stilo są poprawne, chociaż szybka jazda na zakrętach powoduje pochylenie nadwozia. Prosta konstrukcja układu zawieszenia nie zachęca do ekstrawaganckiej jazdy. W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu – belkę skrętną. Charakterystyka zawieszenia jest dość Fot. R. Polit: Pojemno¶æ baga¿nika wynosi 510 l. sztywna, jednak nie wpływa negatywnie na komfort jazdy. Lusterka zewnętrzne mają małą powierzchnię, a lusterko wewnętrzne wpada w drgania przy pewnych obrotach silnika. Niezbyt precyzyjny jest też układ kierowniczy. Układ hamulcowy działa wystarczająco skutecznie.

 

Podsumowanie

 

Stilo Multi Wagon pozostawia korzystne wrażenie. To funkcjonalny samochód z obszernym wnętrzem i dużym bagażnikiem. Pozytywny obraz psuje nieco głośny silnik wysokoprężny. Poziom wyposażenia standardowego jest dobry, chociaż szkoda, że niektóre udogodnienia oferowane są za dopłatą.

 

Wybrane dane techniczne:

Typ silnika

Wysokoprężny

Ilość cylindrów/zaworów

4/8

Pojemność skokowa (cm3):

1910

Moc maksymalna (KM/obr/min):

115/4000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

255/2000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

11,2

Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s):

9,4

Prędkość maksymalna (km/h):

190

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB):

69*

Droga hamowania od 100 km/h (m):

40,5

Pojemność bagażnika (dm3):

510/1480

Pojemność zbiornika paliwa (dm3):

58

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km):

4,4/7,5

Długość x szerokość x wysokość (cm):

452 x 176 x 157

Rozstaw osi (cm):

260

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

Cena wersji Active (zł):

73 400

* - pomiar wg ADAC

 

Nasza ocena

 

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

Przestronność wnętrza

****

Jak na auto kompaktowe ilość miejsca w kabinie pasażerskiej jest bez zarzutu.

Silnik

***

Oszczędny diesel z 2. zaworami w cylindrze. Nowocześniejsze mają już po 4 zawory.

Poziom hałasu

***

To bodaj jedyny mankament silnika - pracuje za głośno.

Hamulce

****

Droga hamowania Stilo jest krótsza niż np. Toyoty Corolli 2.0 D-4D/116 KM.

Dynamika

***

W porównaniu z Corollą 2.0 D-4D/116 KM, Stilo jest wolniejszy.

Zużycie paliwa

****

Silnik Fiata jest bardziej oszczędny niż np. diesel Toyoty.

Nowoczesność konstrukcji

***

Konstrukcja nadwozia Stilo jeszcze się nie zestarzała, ale budowa układu zawieszenia jest bardzo prosta.

Wyposażenie

****

Przyzwoity poziom wyposażenia – jest wszystko, co niezbędne.

 

Wyposażenie seryjne:

Fiat Stilo Multi Wagon Active

Poduszki powietrzne

2

Układ ABS

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/-

Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka

S

Klimatyzacja manualna

S

Radioodtwarzacz CD

S

 

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • AlexC

    Witam Forumowiczuf! Piekne, funkcjonalne auto, to jest to co misie lubia najbardziej. Bardzo udany model Fiata kombi. Pozdrufka ;-D

  • pawelLeczna

    Mam pytanie czy we Fiacie Stilo 1,9 JTD Kombi jest koło zapasowe

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Fiat Stilo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Fiat Stilo Cena

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł