Fiat Stilo Multi Wagon

(w)
Nowy model Fiata to duże kombi lub - jeśli ktoś tak chce - niewielki minivan.

Nowy model Fiata to duże kombi lub - jeśli ktoś tak chce - niewielki minivanFiatowi jest bardzo potrzebny nowy, atrakcyjny model, który mógłby odegrać rolę cudownej broni. Takim samochodem coraz bardziej staje się stilo, zwłaszcza po wprowadzeniu wersji multi wagon.
Wystarczy tylko przekonać potencjalnych nabywców, że duże kombi, zbudowane na znanym już hatchbacku, ma wszelkie dane, aby stać się pożądanym samochodem rodzinnym lub użytkowym w biznesie.
Auto ma ponad 4,5 metra długości, 1,75 m szerokości i 1,57 m wysokości. Prezentuje się ładnie i okazale, co przy walorach praktycznych, na które składa się m.in. 510-litrowy bagażnik, może przemawiać do wyobraźni.
Multi wagon jest wersją rozwojową pięciodrzwiowego stilo. Tak jak on stawia na wygodę, gdyż ma ambicję pełnienia roli samochodu rodzinnego. Wyżej umieszczone siedzisko kierowcy gwarantuje nie tylko ponadprzeciętny przegląd sytuacji na drodze, ale także ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Tylne siedzenia mogą być przesuwane i odchylane niezależnie od siebie, co zdecydowanie podnosi komfort pasażerów podróżujących z tyłu, a zarazem pomaga umieścić w bagażniku większy pakunek.
Fiat zachwala bagażnik swego kombi jako "ponadprzeciętnie dostępny" tak z wnętrza kabiny, jak i z zewnątrz, dzięki obniżonej płaszczyźnie ładunkowej. Regularność powierzchni wewnętrznych bagażnika gwarantuje maksymalne wykorzystanie przestrzeni. Dodatkowo chęć stilo do przewożenia ładunku podkreślają kolorowe relingi dachowe, biegnące przez całą długość dachu pojazdu.
Otwieranie drzwi bagażnika jest łatwe dzięki klamce znajdującej się pod tablicą rejestracyjną. Wygodnym rozwiązaniem jest otwierana szyba piątych drzwi - wcześniej takie rozwiązanie stosowane było w niektórych samochodach amerykańskich. Ostatnio zdecydował się na nie Citroen w C5. W fiacie wystarczy nacisnąć przycisk, aby szyba się otwarła i podniosła; można wtedy bez otwierania całych drzwi sięgnąć po jakiś drobiazg.
Oprócz walorów transportowych, znacznej przestrzeni i wygody we wnętrzu, warto podkreślić bardzo dobre właściwości jezdne multi wagonu. Samochód większy o 25 cm od 5-drzwiowego hatchbacka trzyma się drogi równie dobrze, pewnie wchodzi w zakręty, bez sensacji pokonuje nierówności drogi. Uwagi te odnoszą się do pojazdu obciążonego kierowcą i jednym pasażerem. Zamierzamy sprawdzić wkrótce to auto z pełnym obciążeniem.
Będzie na razie oferowany z czterema silnikami: dwoma benzynowymi (1.6 16v - 103 KM i 1.8 16v - 133 KM) i dwoma dieslami Common Rail (1.9 JTD - 80 KM i 1.9 JTD - 115 KM). W dość bliskiej przyszłości pojawią się dwie następne jednostki napędowe. Jedną z nich ma być benzynowy motor o pojemności 1,4-litra, który jest w całości zmodernizowaną odmianą wycofanego silnika znanego, m.in. z wcześniejszych odmian bravy. Nieco później do gamy dołączy trzeci silnik wysokoprężny 1.9 JTD o mocy 136 KM.
Gama stilo multi wagon składa się z trzech poziomów wyposażenia. Podstawowy actual ma m.in. cztery hamulce tarczowe i układ ABS z układem korekcji hamowania EBD, dwie poduszki powietrzne, immobiliser, zagłówki i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich foteli, gniazda ISOFIX dla fotelików dziecięcych na tylnej kanapie, napinacze i ograniczniki obciążenia pasów bezpieczeństwa przednich foteli. Seryjnie dostępne jest również elektryczne wspomaganie kierownicy "Dualdrive", regulacja wysokości fotela kierowcy, przystosowanie do montażu radia z sześcioma głośnikami, system My Car (ustawienia osobiste parametrów pojazdu), komputer pokładowy, regulacja pionowa i osiowa kierownicy. Centralny zamek z funkcjami dead-lock, elektrycznie sterowane przednie szyby z układem zabezpieczającym przed przycięciem palców oraz elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka wsteczne.
Wyposażenie średniej wersji active wzbogacone jest m.in. o radio z CD i klimatyzację.
Najbogatszy dynamic ma automatyczną klimatyzację z regulowaną temperaturą osobno dla obu foteli, z systemem kontroli jakości powietrza, boczne poduszki powietrzne.
Najtańszy stilo multi wagon actual będzie kosztować 54.600 zł. Najdroższy stilo multi wagon w wersji dynamic 1.9 JTD będzie kosztować 71.500 zł.
Dane technczne

Silnik1.6 16v1.8 16v1.9 JTD1.9 JTD
Pojemność: ccm1596174719101910
Maksymalna moc: kW (KM) przy obr./min76 (103)/575098 (133)/640059 (80)/400085 (115)/4000
Maksymalny moment: Nm (kgm) przy obr./min145 (14,8)/4000162 (16,5)/3500196 (20)/1500255 (26)/2000
Maksymalna prędkość: km/h183200170190
Przyspieszenie 0-100 km/h: s11,410,813,811,2
Zużycie paliwa: l/100 km
- cykl miejski10,511,77,57,5
- cykl pozamiejski5,96,34,64,6
- cykl mieszany7,68,35,65,6
Wymiary
Dł./szer./wys. (mm)4.516/1.756/1.570
Rozstaw osi (mm)2.600
Pojemność bagażnika VDA (l)510 Ö 550/1480
Zbiornik paliwa (l)58
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty