Fiat Tipo. Co zmienia lifting? Teraz także jako crossover

Mariusz Michalak
Fiat Tipo Gama Tipo w wersji 4- i 5-drzwiowej oraz Kombi, została całkowicie odświeżona i poszerzona o nowego Tipo Cross: brakujące ogniwo w nadwoziu crossovera. Auto zmieniło się nie tylko pod względem stylistycznym. Fot. Fiat
Fiat Tipo Gama Tipo w wersji 4- i 5-drzwiowej oraz Kombi, została całkowicie odświeżona i poszerzona o nowego Tipo Cross: brakujące ogniwo w nadwoziu crossovera. Auto zmieniło się nie tylko pod względem stylistycznym. Fot. Fiat
Gama Tipo w wersji 4- i 5-drzwiowej oraz Kombi, została całkowicie odświeżona i poszerzona o nowego Tipo Cross: brakujące ogniwo w nadwoziu crossovera. Auto zmieniło się nie tylko pod względem stylistycznym.

Nowa gama składa się z 3 poziomów wyposażenia: Tipo, City Life i Life, dostępnych w trzech wariantach nadwozia (4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy hatchback oraz Kombi); oraz 5 drzwiowy „Cross", z nadwoziem crossover, dostępny z 2 poziomami wyposażenia: City Cross i Cross.__

Fiat Tipo. Nowy wygląd

Nowy przód ma zmieniony grill, którego centralnym punktem jest nowe logo z napisem „Fiat”, stanowiąc ważny element w jego odświeżonym wyglądzie. Tipo jest również pierwszym samochodem Fiata, który przyjął to logo, tuż po niedawno zaprezentowanym nowym Fiatem 500.

Przednie reflektory zostały całkowicie przeprojektowane, teraz Full-LED z przodu, jak i z tyłu, nie tylko podkreślają linię samochodu, ale także unowocześniają jego wygląd i zwiększają bezpieczeństwo aktywne i pasywne.

Zderzak w dolnej części samochodu, całkowicie przeprojektowany poprzez dodanie elementów w szczotkowanym chromowym wykończeniu ICE MATTE, zestawiony jest z nowymi 16" lub 17" felgami aluminiowymi z diamentowym wykończeniem i nowymi wzorami felg.

Fiat Tipo. Wnętrze

Wnętrze samochodu jest również całkowicie nowe. Fotele zdobią tkaniny o ekskluzywnym designie. W pełni konfigurowalny, 7-calowy cyfrowy wyświetlacz TFT zastępuje konwencjonalny, analogowy zestaw wskaźników. Samochód wyposażony jest w całkowicie nowe radio UConnect 5 z 10,25” ekranem dotykowym, po raz pierwszy dostępny w Grupie FCA w nowym Fiacie 500, a teraz również w nowym Tipo.

Odświeżono kierownicę oraz zwrócono również uwagę na centralny panel sterowania, w którym zmieniono układ sterowania klimatyzacją i dodano nowe chromowane i czarne elementy wykończeniowe.

Nowa gama Tipo jest również dostępna w dwóch niespotykanych dotąd odcieniach: niebieski - Ocean Blue i pomarańczowy - Paprika Orange.

Pakiet D-Fence by Mopar

Na zamówienie gama nowego Tipo może zostać również wyposażona w nowy pakiet ochronny D-Fence by Mopar, składający się z trzech urządzeń zapewniających optymalną higienę samochodu: filtr, który zatrzymuje zanieczyszczenia przedostające się do samochodu z zewnątrz, blokuje drobne cząsteczki i pochłania 100% alergenów a także zmniejsza o 98% tworzenie się pleśni i bakterii; oczyszczacz powietrza, który umieszczany jest w kabinie samochodu i który odfiltrowuje mikrocząsteczki, jak pyłki lub bakterie; lampa UV, która dezynfekuje wszystkie najczęściej dotykane elementy w kabinie samochodu, jak kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i fotele.

Fiat Tipo. Teraz także jako crossover

Fiat Tipo Gama Tipo w wersji 4- i 5-drzwiowej oraz Kombi, została całkowicie odświeżona i poszerzona o nowego Tipo Cross: brakujące ogniwo w nadwoziu
Fiat Tipo


Gama Tipo w wersji 4- i 5-drzwiowej oraz Kombi, została całkowicie odświeżona i poszerzona o nowego Tipo Cross: brakujące ogniwo w nadwoziu crossovera. Auto zmieniło się nie tylko pod względem stylistycznym.

Fot. Fiat

Rodzina Tipo powiększyła się o nowe nadwozie. Fiat wprowadza obecnie na rynek nowego Tipo Cross, aby dodać do pozostałych 3 wariantów nadwozia (4-drzwiowego, 5-drzwiowwgo i kombi):  crossovera, skierowanego do zupełnie nowej grupy docelowej.

Wysokość Tipo Cross została podniesiona o prawie 4 cm dzięki nowej kalibracji zawieszenia i dodaniu nowych felg i opon, wykorzystywanych wcześniej w innym crossoverze Fiata, 500X. Tipo Cross ma szersze opony, co nadaje mu jeszcze bardziej solidnego wyglądu.

Nowa konfiguracja oferuje również wyższą, bardziej komfortową pozycję za kierownicą i ułatwia wsiadanie i wysiadanie z samochodu, a także upraszcza wszystko, do czego rodziny jeżdżące Tipo są przyzwyczajone, w tym usadzanie dzieci na tylnych siedzeniach lub znajdowanie rzeczy, które mogły wpaść pod fotele.

Tipo Cross może być prawie 7 cm wyższy, z dodatkowymi crossoverowymi elementami wykończeniowymi, począwszy od wykończenia nadkoli bocznych, listew progowych, osłon podwozia, czy zderzaka z przodu i z tyłu, z uwidocznionym wykończeniem osłony w stylizacji ICE MATE, nadaje autu bardziej solidny i muskularny wygląd. Dostępne są również relingi dachowe obecne dotąd tylko w wersji Tipo kombi.

Fiat Tipo. Systemy wsparcia kierowcy

Nowy Tipo jest wyposażony w szeroką gamę najnowszych systemów wspomagania kierowcy (ADAS):

  • System rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition), aby określić maksymalną dozwoloną prędkość,
  • Inteligentny asystent prędkości (Intelligent Speed Assist), który zaleca kierowcy przestrzeganie ograniczenia prędkości,
  • System kontroli pasa ruchu (Lane Control), pomagający utrzymać auto na swoim pasie ruchu, pod warunkiem prawidłowego wykrycia oznaczeń na drodze,
  • System zmęczenia kierowcy (Attention Assist), wspomagający kierowcę w trakcie długiej i monotonnej jazdy, zalecając zrobienie przerwy, gdy kierowca jest zbyt zmęczony, aby kontynuować podróż,
  • Adaptacyjne światła drogowe (Adaptive High Beam), zapewniające lepszą widoczność podczas jazdy nocą, poprzez automatyczne włączanie świateł drogowych, gdy przeciwległa jezdnia jest pusta,
  • System martwego pola (Blind Spot Assist), system wykrywający za pomocą czujników ultradźwiękowych pojazdy znajdujące się w martwym polu i wyświetlający ostrzeżenie na odpowiednim lusterku bocznym,
  • Przednie czujniki parkowania, system Keyless Entry/Go i bezprzewodowa ładowarka do bezprzewodowego ładowania smartfona. Prawdziwy przypływ mocy: szybka ładowarka o mocy 15 kW, trzykrotnie większej niż w najlepszych smartfonach.
Fiat Tipo Gama Tipo w wersji 4- i 5-drzwiowej oraz Kombi, została całkowicie odświeżona i poszerzona o nowego Tipo Cross: brakujące ogniwo w nadwoziu
Fiat Tipo


Gama Tipo w wersji 4- i 5-drzwiowej oraz Kombi, została całkowicie odświeżona i poszerzona o nowego Tipo Cross: brakujące ogniwo w nadwoziu crossovera. Auto zmieniło się nie tylko pod względem stylistycznym.

Fot. Fiat

Jeśli chodzi o system informacyjno-rozrywkowy, Tipo jest pierwszym samochodem FCA od czasu nowej 500, który został wyposażony w system UConnect 5 piątej generacji, platformę łączności zaprojektowaną z myślą o przyszłości, dostępną z ekranem 10,25”. Uconnect 5 z bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto oznacza możliwość bezprzewodowego korzystania z funkcji Apple CarPlay lub Android Auto na ekranie dotykowym radia z konfigurowalnymi profilami i opcją przechowywania do 5 konfiguracji.

Korzystając z nowego systemu informacyjno-rozrywkowego nowego Tipo, można połączyć przez Bluetooth jednocześnie dwa telefony: na przykład, można korzystać zarówno z telefonu służbowego, jak i prywatnego, obsługując jednocześnie połączenia przychodzące i wychodzące, bez konieczności „przełączania” z jednego połączenia na drugie, aby odebrać połączenie na telefonie, który aktualnie nie jest połączony.

Warto również wspomnieć o nowym, białym podświetleniu wszystkich elementów sterujących w kabinie pasażerskiej, które nadaje całości bardziej nowoczesnego wyglądu oraz porcie USB dla tylnej kanapy, funkcji szczególnie przydatnej dla rodzin podczas długich podróży, która umożliwia na przykład dzieciom korzystanie z tabletu podczas jazdy.

Fiat Tipo. Jaki silniki?

Silnik benzynowy. Nowe Tipo będzie dostępne z nowym silnikiem benzynowym 1.0 GSE T3 o mocy 100 KM. Nowy trzycylindrowy silnik zapewnia maksymalny moment obrotowy wynoszący 190 Nm przy zaledwie 1500 obr./min, zamiast przy 4500 obr./min, jak ma to miejsce w obecnym silniku benzynowym 1.4 o mocy 95 KM, którego moment osiąga 127 Nm.
Maksymalna moc nowej jednostki wynosi 74 kW (100 KM).

Ponadto, skrzynia biegów została skalibrowana, aby zapewnić maksymalną dynamiczną responsywność w ruchu miejskim i najlepszy komfort podczas jazdy na autostradzie utrzymując silnik na wyższych obrotach, do 3200 obr./min przy stałej prędkości jazdy na poziomie 130 km/h.

Silniki Diesla. Silniki wysokoprężne Multijet zgodne z normą Euro 6D Final oferują dwa poziomy mocy: 95 i 130 KM (poprzednio 120 KM), przy znacznej poprawie osiągów i zmniejszeniu wartości emisji CO2, od 110 g/km w rodzinie silników wysokoprężnych (WLTP).

Zobacz także: Testujemy Fiata 124 Spider

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty