Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Fiat Tipo. Najbardziej niezawodne auto w segmencie kompaktowym według badania niemieckiego GTÜ

Data publikacji: Autor: Materiał informacyjny FCA

Fot. Fiat Fiat Tipo zajmuje pierwsze miejsce w klasie kompaktów w wieku 1-3 lata i drugie wśród wszystkich 250 badanych samochodów osobowych pod względem bezawaryjności w dorocznym rankingu niemieckiego Towarzystwa Nadzoru Technicznego GTÜ.

Niemiecki dwutygodnik „Auto Zeitung" opublikował doroczny raport usterkowości przygotowany we współpracy z niemieckim Towarzystwem Nadzoru Technicznego Gesellschaft für Technische Überwachung (GTÜ).

Wielkim zwycięzcą na rok 2020 został Fiat Tipo, najbardziej niezawodny samochód w segmencie aut kompaktowych w kategorii 1-3 lata na rynku niemieckim. Co więcej, bestsellerowy Tipo zajął drugie miejsce wśród wszystkich badanych samochodów w wieku do trzech lat, a jedynym modelem z mniejszą liczbą usterek okazało się elektryczne BMW I3.
Tak doskonały wynik uzyskany w raporcie GTÜ potwierdza, że Fiat Tipo jest doskonałym wyborem dla polskich Klientów.

Już po raz 15. „Auto Zeitung" publikuje raport jakościowo-eksploatacyjny na temat niezawodności samochodów jeżdżących po niemieckich drogach. Dane zawarte w raporcie pochodzą z 5 milionów obowiązkowych badań technicznych przeprowadzonych przez inżynierów organizacji zrzeszonych w GTÜ. Opracowanie obejmuje łącznie 250 dostępnych w Niemczech modeli osobowych, podzielonych na segmenty i grupy wiekowe: 1-3 lata, 4-5, 6-7, 8-9 i 10-11, ze średnim przebiegiem wynoszącym odpowiednio do wieku 40 tys., 60 tys., 90 tys., 110 tys. i 130 tys. km, i pokazuje rzeczywistą niezawodność poszczególnych samochodów.

Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, ranking GTÜ koncentruje się przede wszystkim na częstotliwości występowania usterek mających wpływ na bezpieczeństwo jazdy, codzienną, zwykłą eksploatację i wiążące się z nimi nieplanowane koszty napraw, skupiając się na stanie technicznym karoserii, układu kierowniczego i hamulców, oświetlenia i elektryki, zawieszenia oraz układu wydechowego. Wynik liczbowy oznacza średnią liczbę usterek, które wystąpiły w 100 pojazdach tego samego typu w poszczególnych kategoriach wiekowych. Im wyższy odsetek wykrytych awarii, tym niższa pozycja w rankingu GTÜ.

Fiat Tipo uzyskał wynik 0,84 - drugi najlepszy rezultat ze wszystkich badanych samochodów osobowych i pierwszy w klasie kompaktów. Oznacza on, że technicy GTÜ wykryli usterki w mniej niż 1% egzemplarzy w wieku do trzech lat. Wynik ten plasuje Tipo przed Audi A3 czy Mercedesem klasy A, które osiągnęły trzykrotnie słabsze noty, i daje kierowcom konkretne argumenty za wyborem Fiata oraz pewność w codziennej eksploatacji.
Samochody kompaktowe do 3 lat:

1. Fiat Tipo (0,84)
2. Audi A3 (2,55)
3. Mercedes Klasy A (2,58).

Fiat Tipo już na samym początku produkcji został odznaczony tytułem „Autobest" w kategorii „Best Buy Car 2016", przyznanym przez międzynarodowe jury składające się z 26 branżowych dziennikarzy motoryzacyjnych i oznaczającym najlepszą ofertę dla większości europejskich Klientów, a następnie zasypany branżowymi nagrodami w kraju.
Nowa gama Tipo składa się z trzech wersji nadwozia: sedan, hatchback i kombi. Dostępność oferowanych wersji (POP, Street, Mirror, Lounge i S-Design) zaspokoi potrzeby szerokiej i bardzo zróżnicowanej Klienteli pod względem wieku, gustów i potrzeb w zakresie mobilności. Gama jest dostępna z dynamicznymi jednostkami benzynowymi 1.4 95 KM i 1.4 T-Jet 120 KM oraz z elastycznymi i ekonomicznymi silnikami Diesla: 1.3 MultiJet 95 KM, 1.6 MultiJet 120 KM lub 120 KM DDCT. Cena niezawodnego i bezawaryjnego Fiata Tipo zaczyna się już od 44 900 zł za wersję sedan napędzaną silnikiem 1.4 95 KM.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • P (gość)

    Szkoda że w Polsce nie zrobili badania połowa tipo jest jeszcze na gwarancji naprawiana tj remont silnika zjada olej około 5 litrów na 10tys km. Nikt o tym nie pisze a taxowkarze i serwisy znają problem

  • Jakion (gość)

    @P: usterki gwarancyjne też są brane do raportu.

  • Typ (gość)

    Mam Tipo i najechalem nim 6tys km, nic sie nie dzieje, olej 200ml ktory dolalem. Wedlug mnie auto jest super za takie pieniadze.

  • Kuba (gość)

    Tipo 30000 przebiegu 2017 Zero dolewek oleju Jazda do 3.5 tys obrotów. Wszystko w temacie Pozdrawiam i polecam

  • bobik (gość)

    chyba piekło zamarzło!

  • P (gość)

    Popytajcie w ASO są kolejki do naprawy głowicy szczególnie jeśli jeździ się po mieście. Taxowkarze odchodzą od tipo. Jedyny sensowny silnik to 1.4turbo. Wolbossacy to porażka. Wystarczy poczytać fora internetowe odnośnie spalania oleju i remontów głowic. Rozmawiałem z kilkoma taxowkarzami i byli załamani jeden miał już 3remonty silnika a samochód na raty kupiony.

  • Leo (gość)

    Opowieści dziwnej treści tych co słyszeli od... :p Mam Tipo pół roku 15 tys km i zero problemów olej dolewka 200ml i tyle w temacie :)

  • Dan (gość)

    21tys. w ponad rok. Zero problemów. Zwykły silnik 1,4 95km. Rozumiem że zgłoszenia gwarancyjne to tu przede wszystkim wchodzą bo to statystyka aut 1 do 3 lat. 1. Auta są tanie w zakupie. 2. Są proste i się nie psują. 3. Jak się zaczną psuć to nie będzie to drogie bo są proste :-) Nie ma radości z jazdy, przewagi dzięki technice itp. Jest codzienne zapalanie i dowożenie na miejsce ;-)

  • Fiat od lat (gość)

    Ludzie silnik nowy do Tipo odnośnie głowicy 2000zł bo to stara konstrukcja, która zawsze olej brała i brać będzie. Nie przeżywajcie, że Taxówkarze odchodzą od tego bo prawda jest taka, że oni katują samochody i jeśli mają do tego Gaz fabryczny to umówmy się, że to działa słabo. To jest tak tanie auto w serwisie, że głowa mała...silnik z Stilo...GP...Bravo...

  • Pawel (gość)

    38 tys km 1.4 tjet. Nie bierze oleju. Fajnie jezdzi i przyspiesza. Trasa 2.5 tys km nie czulem sie mocno zmeczony. Polecam. Super auto.

  • JAROMX5 (gość)

    Mam Tipo od września 2018 1,4 95 KM na Gazie (instalacja dokupiona w ASO) - przejechane 51 tyś i.......... nic. Dolewam olej ok 0,5 l na 15 tys. (2 x po ok 200 ml) . Wersja Lunge więc i w miarę w środku. Kwintesencja motoryzacji typu - samochód do jazdy a nie ..... :-). Polecam dla spokojnych normalnie jeżdżących w zgodzie z przepisami !!! O kosztach utrzymania nie piszę bo rządzący podniosą daniny

  • Tipo 1.6 benzyna automat (gość)

    Jeżdżę 2 lata Fiacik ma 27 tyś. km, 2 wymiany oleju i żadnych dolewek. Moje przejazdy 50/50 miasto/drogi ekspresowe. Silnik daje radę, skrzynia działa bez zarzutów. Spokojnie moge potwierdzić wyniki badań niezawodności - bez ściemy! Niestety tego silnika nie ma juz w ofercie, a szkoda. Niby normy przeszkadzają, guzik prawda. Auto wygodne, sprawdza się na długich trasach. Duży bagażnik (sedan), jedyny minus to próg po położeniu oparcia tylnej kanapy. Wiadomo, że to nie rajdowe auto, do przemieszczania się zgodnie z przepisami wystarczy i na pewno nie jest zawalidrogą. Polecam

  • Fiat tipo 1.4 t-jet 18r (gość)

    Witam Wszystkich, mam auto w kombi w wersji easy z kilkoma pakietami z nawigacją. Na liczniku od lipca 18roku na dzień dzisiejszy 33 tys km,ma wady i zalety,jak każde, nie ma idealnych. W tej cenie z upustem od dilera jest fajnym,bezawaryjnym autem, tylko móglby mniej palić, tak o 1l/100km bo realnie w mieszanej jezdzie pali ok 7l\100km. Octavia 1.5tsi 150km pali duzo mniej, jest większa w środku ale i droższa. Z tym, że w tipo na prawie na full wypas-wyposażone, a octavka tak sobie. Urwał mi się zaczep od rolety w tipo, ale to raczej wina żony.Myślę o podkręceniu mocy w tipo w granicach rozsądku, bo te silniki są podatne na to. Tipo zdaje egzamin, jako rodzinne auto dla 3ki dzieci z tyłu, bezawaryjnie wozi nas do celu i nie szarpie na zimnym silniku jak 1.5 tsi od skody. Lubie to auto i szczerze polecam życząc szerokiej drogi fiaciarzom, skodziarzom i całej reszcie motoryzacyjnego świata. Zobaczcie sobie test grande punto abarth w klookje rond w t-jet po 358 tys km.

  • Jurek (gość)

    Mam fiata tipo 1,4 benzyna kupionego w salonie w dwa lata zrobiłem nim 90 tys.km. i serwis wymienił kolumnę kierownicy i poduszkę pod silnikiem i po za tym wszystko działa nie za wodnie auto jest tanie w eksploatacji,pod warunkiem że jeździ się na benzynie wysoko oktanowej !

  • proroq (gość)

    Mam TIPO, jeżdżę TIPO i nie mam znajomych taksówkarzy ani kolegów, którzy słyszeli, że inni powiedzieli, że...... Nie mam też absolutnie żadnych problemów z samochodem. Opinia, że "wolbossacy" to porażka mogę skwitować śmiechem (oczywiście biorąc pod uwagę kontekst bezawaryjności i kultury pracy a nie osiągi, których siłą rzeczy nie można porównywać).

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości