Fiat Tipo SW. Kompaktowe kombi za rozsądne pieniądze

kr; Partnerem cyklu jest FCA POLAND S.A.
Nowy Fiat Tipo Station Wagon Jednym z najrozsądniej wycenionych kompaktów, które sprostają potrzebom rodzin, osób prowadzących aktywny tryb życia czy przedsiębiorców jest nowy Fiat Tipo Station Wagon, czyli kombi. fot. Motofakty.pl
Nowy Fiat Tipo Station Wagon Jednym z najrozsądniej wycenionych kompaktów, które sprostają potrzebom rodzin, osób prowadzących aktywny tryb życia czy przedsiębiorców jest nowy Fiat Tipo Station Wagon, czyli kombi. fot. Motofakty.pl
Jednym z najrozsądniej wycenionych kompaktów, które sprostają potrzebom rodzin, osób prowadzących aktywny tryb życia czy przedsiębiorców jest nowy Fiat Tipo Station Wagon, czyli kombi.

W lutym 2016 r. na polski rynek trafił Fiat Tipo w wersji sedan. Auto od razu wzbudziło spore zainteresowanie wśród klientów, m.in. dzięki bardzo korzystnemu stosunkowi ceny do jakości. W całym roku 2016 sprzedano niemal trzy tysiące egzemplarzy sedana, a wszystko wskazuje, że ten wynik w roku obecnym zostanie z łatwością pobity. Wszystko dzięki dwóm kolejnym debiutantom. Od pierwszego kwartału 2017 roku Fiata Tipo można nabyć nie tylko w wersji sedan, ale również z nadwoziem typu hatchback. W czerwcu do gry dołączy też kombi. Tym sposobem nowe Tipo będzie w stanie sprostać oczekiwaniom niemal wszystkich kierowców, ponieważ każda wersja posiada własne cechy szczególne.

Nowy Fiat Tipo Station Wagon Jednym z najrozsądniej wycenionych kompaktów, które sprostają potrzebom rodzin, osób prowadzących aktywny tryb życia czy
Nowy Fiat Tipo Station Wagon

Jednym z najrozsądniej wycenionych kompaktów, które sprostają potrzebom rodzin, osób prowadzących aktywny tryb życia czy przedsiębiorców jest nowy Fiat Tipo Station Wagon, czyli kombi.

fot. Motofakty.pl

Na początek trochę historii. Tipo jest jednym z najpopularniejszych i najlepiej postrzeganych przez fanów oraz ekspertów modeli w historii Fiata. Włosi produkowali go w latach 1988-1995, kiedy to Tipo było pięciodrzwiowym hatchbackiem. Auto cieszyło się wtedy – również w Polsce – dużą popularnością, a jego byłym właścicielom pozostał sentyment do starszego Tipo. I między innymi właśnie stąd pomysł na nazwę nowego modelu. Podczas testu redakcyjnego byliśmy wielokrotnie zaczepiani przez przechodniów lub innych kierowców. W większości przypadków słyszeliśmy: „Miałem kiedyś Tipo i wspominam je świetnie. Jak sprawuje się to nowe?”. Cóż, wystarczy spędzić kilka chwil za kierownicą tego pojazdu, by odpowiedzieć – znakomicie!

Już w momencie debiutu auto zwracało na siebie uwagę ciekawą, nowoczesną linią. Nad projektem tego modelu pracowało przeszło 2000 ekspertów, więc efekt musiał być świetny. Sedan został przyjęty bardzo ciepło przez krytyków (m.in. sięgnął po tytuł Autobest 2016, czyli prestiżową nagrodę motoryzacyjną, którą nadaje jury z 26 krajów). W styczniu tego roku do oferty dołączyło Tipo hatchback, a w blokach startowych czeka jeszcze bardziej funkcjonalne kombi.

Nowy Fiat Tipo Station Wagon Jednym z najrozsądniej wycenionych kompaktów, które sprostają potrzebom rodzin, osób prowadzących aktywny tryb życia czy
Nowy Fiat Tipo Station Wagon

Jednym z najrozsądniej wycenionych kompaktów, które sprostają potrzebom rodzin, osób prowadzących aktywny tryb życia czy przedsiębiorców jest nowy Fiat Tipo Station Wagon, czyli kombi.

fot. Motofakty.pl

Co oczywiste, „kombiak” jest największym przedstawicielem rodziny Tipo, ale przy tym wygląda bardzo atrakcyjnie. Inżynierom Fiata udało się nadać pojazdowi nowoczesne, dynamiczne oblicze, podkreślone przez drapieżnie ukształtowanie reflektory z diodowymi światłami do jazdy dziennej. Oprócz tego w oczy rzuca się - zaprojektowany specjalnie dla tego modelu – grill z chromowanymi akcentami.

W kabinie Tipo kombi spokojnie zmieści się pięcioro dorosłych, wysokich osób. Miejsca na nogi i nad głowami jest tu mnóstwo, a wygodne fotele sprawią, że jazda Tipo kombi będzie bardzo komfortowa. Siedzenie kierowcy już w bazowej wersji posiada regulację na wysokość, co w połączeniu z regulowaną dwóch płaszczyznach kierownicą pozwala na znalezienie idealnej pozycji za kółkiem. Największym atutem kombi jest rzecz jasna przepastny bagażnik, którego pojemność wynosi aż 550 litrów. Jego regularny kształt ułatwi przewożenie dużych ładunków, a złożenie tylnej kanapy znacząco powiększy przestrzeń bagażową.

Nowy Fiat Tipo Station Wagon Jednym z najrozsądniej wycenionych kompaktów, które sprostają potrzebom rodzin, osób prowadzących aktywny tryb życia czy
Nowy Fiat Tipo Station Wagon

Jednym z najrozsądniej wycenionych kompaktów, które sprostają potrzebom rodzin, osób prowadzących aktywny tryb życia czy przedsiębiorców jest nowy Fiat Tipo Station Wagon, czyli kombi.

fot. Motofakty.pl

W samym centrum deski rozdzielczej zamontowano kolorowy wyświetlacz systemu multimedialnego, za który inżynierom Fiata należą się brawa. Wrażenie robi zwłaszcza szybkość, z jaką ekran odbiera dotykowe polecenia. Komputer umożliwia obsługę systemu audio, świetnej nawigacji TomTom (która posiada np. system ostrzegania przed fotoradarami), a także pozwoli na sprawdzenie danych dotyczących jazdy. W dodatku na monitorze wyświetlony zostanie obraz z kamery cofania z funkcją dynamicznej prezentacji toru jazdy. Zaraz pod wyświetlaczem zamontowano panel do sterowania klimatyzacją, natomiast tuż przed nim umieszczono wykończony przyjemną w dotyku skórą drążek do zmiany biegów.

Pod maskę Fiata Tipo kombi może trafić jeden z pięciu silników. Mamy do wyboru jednostki benzynowe: 1.4 16V (o mocy 95 KM), 1.4 T-Jet (120 KM), 1.6 E-Torq (110 KM) oraz 1.4 T-Jet (120 KM) z fabryczną instalacją gazową. Na zwolenników diesli czekają motory 1.3 MultiJet (95 KM) oraz 1.6 MultiJet (120 KM).

Nowy Fiat Tipo Station Wagon Jednym z najrozsądniej wycenionych kompaktów, które sprostają potrzebom rodzin, osób prowadzących aktywny tryb życia czy
Nowy Fiat Tipo Station Wagon

Jednym z najrozsądniej wycenionych kompaktów, które sprostają potrzebom rodzin, osób prowadzących aktywny tryb życia czy przedsiębiorców jest nowy Fiat Tipo Station Wagon, czyli kombi.

fot. Motofakty.pl

Auto testowane przez naszą redakcję było napędzane przez jednostkę benzynową 1.4 T-Jet. Większa, niż w przypadku pozostałych wersji, masa nadwozia nie robi różnicy, bo auto jest bardzo żwawe i prowadzi się świetnie. Według zapewnień producenta, pojazd powinien zużywać średnio 6,0 l/100km. Rzeczywiste spalanie przy spokojnej jeździe było niewiele wyższe. Tipo kombi z tą jednostką pod maską rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,8 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 200 km/h.

Ceny Fiata Tipo w wersji kombi zaczynają się w Polsce od 53 400 zł. Za tę kwotę otrzymamy auto z 1,4-litrowym silnikiem o mocy 95 KM i w wersji wyposażeniowej Pop (z klimatyzacją manualną, systemem audio i sześcioma poduszkami powietrznymi). Testowany egzemplarz, z najmocniejszym silnikiem benzynowym i najbogatszym wyposażeniem, wyceniono na 69 400 zł. To wciąż bardzo atrakcyjna oferta w segmencie kompaktowych kombi.

Fiat Tipo kombi - dostępne wersje silnikowe:

Benzynowe:

Marka/model

Fiat Tipo 1.4

Fiat Tipo 1.6 E-Torq

Fiat Tipo 1.4 T-Jet

Fiat Tipo 1.4 T-Jet LPG

Cena (zł)

Od 53 400 zł

Od 62 400 zł

Od 59 400 zł

od 62 900 zł

Typ nadwozia
/liczba drzwi


Kombi / 5

Kombi / 5

Kombi / 5

Kombi / 5

Liczba miejsc

5

5

5

5

Wymiary i masy

Długość/szerokość
/wysokość (mm)


4571 / 1792 / 1514

4571 / 1792 / 1514

4571 / 1792 / 1514

4571 / 1792 / 1514

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1542 / 1543

1542 / 1543

1542 / 1543

1542 / 1543

Rozstaw osi (mm)

2638

2638

2638

2638

Pojemność bagażnika (l)

550

550

550

550

 

Układ napędowy

Rodzaj paliwa

Benzyna

Benzyna

Benzyna

Benzyna

Pojemność (cm3)

1368

1598

1368

1368

Liczba cylindrów

4

4

4

4

Napędzana oś

Przednia

Przednia

Przednia

Przednia

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

Manualna / 6

Automatyczna / 6

Manualna / 6

Manualna / 6

 Osiągi

Moc (KM) przy obr./min

95 / 6000

110 / 5500

120 / 5000

120 / 5000

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min

127 / 4500

152 / 4500

215 / 2500

215 / 2500

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

12,3

11,7

9,8

9,8 (LPG: 10,3)

Prędkość maksymalna (km/h)

185

192

200

200

Średnie spalanie (l/100 km)

5,7

6,3

6,0

6,3 (LPG: 8,3)

Emisja CO2 (g/km)

132

147

139

146 (LPG: 135)

Diesle:

Marka/model

Fiat Tipo 1.3 MultiJet

Fiat Tipo 1.6 MultiJet

Fiat Tipo 1.6 MultiJet DDCT

Cena (zł)

Od 63 400 zł

Od 67 400 zł

 

Od 73 400 zł

Typ nadwozia
/liczba drzwi


Kombi / 5

Kombi / 5

Kombi / 5

Liczba miejsc

5

5

5

Wymiary i masy

 

Długość/szerokość
/wysokość (mm)


4571 / 1792 / 1514

4571 / 1792 / 1514

4571 / 1792 / 1514

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1542 / 1543

1542 / 1543

1542 / 1543

Rozstaw osi (mm)

2638

2638

2638

Pojemność bagażnika (l)

550

550

550

Układ napędowy

 

Rodzaj paliwa

Olej napędowy

Olej napędowy

Olej napędowy

Pojemność (cm3)

1248

1598

1598

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

Przednia

Przednia

Przednia

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

Manualna / 5

Manualna / 6

Dwusprzęgłowa DDCT / 6

 Osiągi

 

Moc (KM) przy obr./min

95 / 3750

120 / 3750

120 / 3750

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min

200 / 1500

320 / 1750

320 / 1750

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

12,3

10,1

10,4

Prędkość maksymalna (km/h)

180

200

200

Średnie spalanie (l/100 km)

3,7

3,7

3,9

Emisja CO2 (g/km)

108

98

101

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty