Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36687 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Fiat Ulysse

Data publikacji: Autor: (wib)

 Fiat wprowadza właśnie na rynek drugą generację vana Ulysse. Z poprzednikiem łączy go właściwie tylko nazwa, auto jest zaprojektowane od podstaw wspólnie z grupą PSA.

Bliźniaki Ulysse to Lancia Phedra, Citroen C8 i Peugeot 807.

Pierwszy samochód o nazwie Ulysse nie cieszył się zbyt dużą popularnością na naszym rynku, jednak Fiat liczy na znaczny wzrost zainteresowania nową generacją tego auta. Plan zakłada zdobycie 9 proc. rynku aut MPV. Sprzedaż vanów na naszym rynku ciągle rośnie - w 1998 roku sprzedano tylko 981 aut, podczas gdy w 2002 roku już 1501. Liderami są Kia Carnival i Chrysler Voyager. Fiat nastawia się na sprzedaż aut z silnikami Diesla - prawie 65 procent klientów w segmencie MPV wybiera właśnie taki rodzaj napędu. W gamie Ulysse znalazły się zatem dwa silniki JTD o pojemności 2,0 i 2,2 litra - mocy odpowiednio 109 i 128 KM. Są także dwa silniki benzynowe - 2.0 (136 KM) i 3.0 V6 (204 KM). Na naszym rynku początkowo obecny będzie tylko ten pierwszy - pojazd wyposażony w tę właśnie jednostkę napędową kosztuje 95 tys. złotych.

Przy tworzeniu bryły nadwozia współpracowali inżynierowie i styliści Fiata i grupy PSA (Citroen/Peugeot). Auto ma charakterystyczną bryłę nadwozia z mocno pochyloną przednią szybą i pionowo opadającą klapą bagażnika. Ulysse od bliźniaczych Citroena, Peugeota i Lancii różni się jedynie szczegółami - atrapą chłodnicy, kloszami reflektorów przednich i linią tylnych lamp. Do wnętrza dostajemy się poprzez dwie pary drzwi, tylne odsuwają się do tyłu ułatwiając zajmowanie miejsca w drugim i trzecim rzędzie siedzeń. Zdecydowano się na układ 2+3+2, chociaż w planach jest także montaż w trzecim rzędzie ławeczki dla trzech osób - wówczas Ulysse będzie mógł przewozić ośmiu pasażerów.

Ciekawie prezentuje się tablica przyrządów, której centralnym elementem są umieszczone pośrodku wskaźniki - do wyboru okrągłe lub kwadratowe z ekranem ciekłokrystalicznym. Poniżej znajdują się - układ wentylacji, radio i drążek zmiany biegów - ten ostatni umieszczony blisko prawej ręki kierowcy, ułatwiając znacznie obsługę. Plastiki są miękkie i sprawiają dobre wrażenie, choć nie wszystkim musi podobać się niebieska tapicerka znana już z innych pojazdów tej marki. Zaletą vanów jest możliwość zmian w ustawianiu siedzeń - tak jest również i w przypadku Fiata Ulysse.


Przednia szyba tworzy niemal jedną płaszczyznę z maską silnika, charakterystyczne są reflektory podzielone na dwa rzędy.


Tylne drzwi są odsuwane, zgodnie z modą tylne światła umieszczono w słupku.

Fot. Witold Blady

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Fiat Ulysse dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Fiat Ulysse opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Fiat Ulysse Cena

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł