Fiesta Proto. Mechanika Lancera Evolution w nadwoziu Forda

łs / TVN Turbo / x-news
Fot. TVN Turbo / x-news
Fot. TVN Turbo / x-news
Budowany w Polsce Ford Fiesta Proto jest tańszą, ale niezwykle skuteczną alternatywą dla Fiesty w specyfikacji R5.
Fot. TVN Turbo / x-news
Fot. TVN Turbo / x-news

Wygląda jak Fiesta, ale pod spodem skrywa się Lancer Evo. Mowa o Fieście Proto - samochodzie rajdowym, który powstał w Polsce, i którym z powodzeniem ściga się Brayan Bouffier.

Źródłem mocy jest silnik 2.0 4G63 MIVEC. W zależności od ustawienia elektroniki oraz zwężki w układzie dolotowym rozwija 300-450 KM i do 740 Nm.

Moment obrotowy jest przekazywany na cztery koła przez dwutarczowe sprzęgło oraz 5-biegową skrzynię KAPS. O wytracanie prędkości dbają hamulce Brembo z Lancera Evo IX.

Aktualnie na stronie firmy StecMotorsport można znaleźć ogłoszenie sprzedaży Fiesty Proto. Cenę 65 tysięcy euro, biorąc pod uwagę specyfikację i możliwości samochodu trudno uznać za wygórowaną.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty