Nowa Fiesta będzie oferowana z nadwoziem 3- i 5-drzwiowym. Auto zbudowano na nowej płycie podłogowej, która została użyta także do produkcji Mazdy 2. Fiesta posiada te same gabaryty i rozstaw kół co poprzedni model, ale wnętrze zostało tak urządzone, że pasażerowie mają teraz więcej swobody.
Samochód posiada elektryczny układ wspomagania kierownicy (EPAS), który pomaga zwłaszcza podczas manewrów w czasie parkowania.
Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS) obejmuje m.in. poduszki boczne, chroniące okolice głowy i górne partie klatki piersiowej kierowcy i siedzącego obok pasażera, kurtyny powietrzne, chroniące osoby jadące z przodu i osoby na skrajnych miejscach tylnej kanapy, oraz poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy. To pierwszy przypadek
zastosowania takiej poduszki w małym samochodzie Forda.
Jednak w nowej Fieście mamy więcej elementów wyposażenia kojarzonego z modelami klasy średniej i wyższej. I tak wlew paliwa EasyFuel oznacza koniec zmagań z odkręcaniem korka paliwa. Zastosowany po raz pierwszy w nowym Mondeo, może uratować niejednego kierowcę przed zatankowaniem niewłaściwego paliwa.
Z większych modeli Forda nowa Fiesta przejęła także tempomat, automatyczny włącznik świateł, oraz automatycznie włączane wycieraczki z czujnikiem deszczu.
W przypadku, gdy uruchomienie silnika następuje przy temperaturze otoczenia poniżej 6 stopni Celsjusza automatycznie włącza się ogrzewanie szyb (przedniej, jeżeli znajduje się w wyposażeniu i szyby tylnej).
W przypadku, gdy w kabinie podróżuje pięć osób, nowe auto dysponuje największą przestrzenią bagażową spośród wszystkich produkowanych dotychczas generacji tego modelu - pojemność bagażnika wynosi 295 litrów, w porównaniu z 284 litrami w poprzednim modelu.
Rywale mają nieco mniejsze bagażniki: Opel Corsa - 285 l, Peugeot 207- 270 l, natomiast Mazda 2 - 250 l. Przestrzeń ładunkowa może wzrosnąć do 979 litrów, gdy w Fordzie znajdują się tylko dwie osoby. Tylną kanapę składa się praktycznie jednym ruchem ręki - nie trzeba podnosić siedziska tylnej kanapy, ani wyjmować zagłówków.
Silniki to znane już benzynowe jednostki 1,25 l o mocy 60 KM i 82 KM, 1,4 l /96 KM oraz dwa wysokoprężne - 1,4 l/68 KM i 1,6 l/90 KM. Nowością jest benzynowy silnik 1,6 l o mocy 120 KM.
Samochód w wersji trzydrzwiowej, z najsłabszym silnikiem 1.25/60 KM kosztuje 36 600 zł, a pięciodrzwiowy jest o 1 tys. zł droższy. Opla Corsę (3-drzwiowego) wyceniono na 36 700 zł, Peugeota 207 na 37 900 zł, natomiast Mazdę 2 na 39 900 zł. Fiesta wytwarzana jest w Kolonii. W tym roku z taśm montażowych ma zjechać 148 tys. egzemplarzy tego modelu.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?