W lutym z linii montażowej żerańskiej Fabryki Samochodów Osobowych zjechał ostatni model produkowanego tutaj od prawie 4 lat Chevroleta Aveo. Fabryka jest obecnie w stanie hibernacji - około 150 pracowników, czuwa nad utrzymaniem linii produkcyjnej w gotowości. Pojawiła się jednak nadzieja - nowy inwestor z Indii.
Firma Mahindra & Mahindra, która jest nowym właścicielem Ssangyonga podobno przymierza się do kupna żerańskiej fabryki. Z prowadzonych przez FSO rozmów odpadł już chiński koncern Cherry, którego do polskiej inwestycji zniechęciły problemy związane m.in. z homologowaniem samochodów w Europie. W grze pozostaje jeszcze inny hinduski koncern -Tata Motors.
**CZYTAJ TAKŻE
Ssangyong w hinduskich rękachSsangYong wraca na rynek
Z taśmy żerańskiej FSO zjechał ostatni samochód
**
Jednak rozmowy prowadzone przez przedstawicieli warszawskiej fabryki nie są takie łatwe. Janusz Woźniak, prezes FSO Żerań, mówi o wątpliwościach potencjalnych inwestorów związanych z opłatami za użytkowanie wieczyste, które Fabryka Samochodów Osobowych płaci miastu. W tym roku stawka za 110 ha gruntu zajmowanego przez FSO wynosiła 22 mln zł.
Jeżeli firma Mahindra & Mahindra przejmie FSO, na Żeraniu będzie najprawdopodobniej wytwarzany nowy model samochodu marki Ssangyong, która znana jest przede wszystkim z produkcji aut terenowych.
Źródło: gazetaprawna.pl
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?