Z badania Barometr CVO przeprowadzonego przez TNS OBOP wynika, że samochód firmowy w Polsce ma prawie 7,5 roku w firmach zatrudniających do 100 pracowników oraz niemal 6,5 roku w przedsiębiorstwach zatrudniających ponad 100 pracowników. To ponad o rok więcej niż wynosi średnia europejska.
Niezależnie od wielkości zatrudnienia w przedsiębiorstwie, dominującą formą zakupu auta firmowego w naszym kraju jest samofinansowanie. Prognozowany przez badanych rozwój metod finansowania wskazuje, że duże przedsiębiorstwa będą chciały rozwijać metody oparte na leasingu zarówno operacyjnym jak i finansowym.
Na tle Europy odsetek firm planujących podjęcie działań zmniejszających skutki kryzysu finansowego jest w Polsce bardzo niski. Odpowiedzią na kryzys w polskich firmach ma być przede wszystkim ograniczenie zużycia paliwa, które deklaruje 17 proc. Respondentów (niemal dwukrotnie mniej niż w Europie) oraz zaprzestanie zakupu nowych samochodów flotowych (7 proc.).
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?