Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Focus II sedan od 52 400 zł

Data publikacji: Autor: (mp)

Fot. Ford: Focus II sedan stylizacyjnie nawiązuje do większego Mondeo. W najbliższym czasie wprowadzone zostaną na rynek Focus II sedan i kombi. Najtańsze 4-drzwiowe auto kosztować będzie 52 400 zł, a kombi - 54 400 zł.

Od niedawna na naszym rynku oferowany jest Ford Focus II z nadwoziem hatchback. W najbliższym czasie dołączą sedan i kombi. Za najtańsze 4-drzwiowe auto z silnikiem 1,4 l/80 KM trzeba będzie zapłacić 52 400 zł, a za kombi - 54 400 zł.

 Fot. Ford: Focus II sedan stylizacyjnie nawiązuje do większego Mondeo.

Nadwozie

 

Producenci aut dążą do unifikacji stylizacyjnej oferowanych pojazdów. Patrząc na Forda Focusa drugiej generacji w wersji sedan i kombi można odnieść wrażenie, że to zmniejszony nieco model Mondeo. Zabieg ten wydaje się zamierzony – właściciel Focusa może poczuć się jakby posiadał auto  wyższego segmentu.

 

W porównaniu z hatchbackiem Focus II kombi jest dłuższy o 13, a sedan o 15 cm. Różnica dotyczy też objętości Fot. Ford: Wersja kombi jest krótsza od sedana i ma mniejszą objętość bagażnika. przestrzeni  bagażowej. Z tzw. dojazdowym kołem zapasowym wynosi ona w przypadku sedana 526 l, a w kombi 482 l – odpowiednio 141 i 97 l więcej niż w wersji hatchback. Składane oparcie tylnej kanapy dzielone w stosunku 60:40 pozwala na przewożenie dłuższych przedmiotów, a po rozłożeniu na zwiększenie objętości bagażnika kombi do 1 525 l. Takie same są natomiast szerokość i wysokość oraz rozstaw osi wszystkich wersji nadwoziowych Focusa II.Fot. Ford: Do napędu Forda Focusa sedan drugiej generacji przewidziano silniki benzynowe o mocach od 80 do 145 KM oraz wysokoprężne jednostki napędowe rozwijające moc od 90 do 136 KM.

 

Silniki

 

W Polsce Focus II sedan i kombi dostępny będzie z czterema silnikami benzynowymi: 1,4 l/80 KM; 1,6 l/100 KM; 1,6 l/115 KM z układem zmiennych faz rozrządu i 2,0 l/145 KM. Samochody można będzie także kupić z wysokoprężnymi jednostkami napędowymi z systemem common rail: 1,6 l/90 KM; 1,6 l/109 KM i 2,0 l/136 KM. Dwa ostatnie silniki Fot. Ford: Gama silników do Focusa II kombi jest taka sama jak w przypadku sedana. doładowane są turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek kierownicy turbiny.

Silniki współpracować mogą z 5- i 6-stopniową manualną skrzynią przekładniową oraz z 4-biegową przekładnią automatyczną.

 

Wrażenia z jazdy

 

Mieliśmy możliwość wypróbowania Forda Focusa II sedan i kombi z wysokoprężnym silnikiem 2,0 l/136 KM. Dzięki funkcji chwilowego wzrostu momentu obrotowego jego maksymalna wartość rośnie z 320 do 340 Nm przy 2 tys. obr/min. Zapewnia to dobrą dynamikę jazdy.

Podobnie jak w pierwszej generacji będącej prekursorem takiego rozwiązania, także w najnowszym Focusie zastosowano wielowahaczową oś tylną. Z przodu wykorzystano kolumny McPhersona. Zawieszenie zestrojone jest znakomicie i Focus ma bardzo dobre właściwości jezdne. Niewielkie zastrzeżenia budzi pozycja za kierownicą – fotele mogłyby być lepiej wyprofilowane.

 

Ford Focus II sedan i kombi – silniki benzynowe

 

Wersja silnika

1.4 16V

1.6 16V

1.6 16V (zmienne fazy rozrządu)

2.0 16V

Pojemność skokowa (cm3 )

1388

1596

1999

Moc maksymalna (KM – obr/min)

80-5700

100-6000

115-6000

145-6000

Maks. moment obrotowy (Nm – obr/min)

123-3500

150-4000

155-4150

185-4500

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

14,2

12,0

10,9

9,3

Prędkość maksymalna (km/h)

166

182

193

210

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km)

5,4/8,7

5,5/8,7

5,1/8,7

5,4/9,8

Pojemność bagażnika sedan/kombi (dm3 )

526/482

Cena sedan/kombi (zł)

52 400/

54 400

55 400/

57 400

59 250/

61 250

63 750/

65 750

 

Ford Focus II sedan i kombi – silniki wysokoprężne

 

Wersja silnika

1.6 TDCi

1.6 TDCi

2.0 TDCi

Pojemność skokowa (cm3 )

1560

1997

Moc maksymalna (KM – obr/min)

90-4000

109-4000

136-4000

Maks. moment obrotowy (Nm – obr/min)

215-1750

240/260*-1750

320/340*-2000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

12,7

11,0

9,4

Prędkość maksymalna (km/h)

179

190

205

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km)

4,0/5,9

4,0/6,2

4,5/7,5

Pojemność bagażnika sedan/kombi (dm3 )

526/482

Cena (zł)

61 900/

63 900

64 900/

66 900

71 500/

73 500

 

* - Wartość dzięki funkcji chwilowego zwiększenia momentu obrotowego

 

Wybrane elementy wyposażenia standardowego:

Przednie poduszki powietrzne, układ ABS, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby przednie, centralny zamek

Fot. M. Pobocha: Objętość bagażnika wersji sedan wynosi 526 l – to o 141 l więcej niż w wersji hatchback. Fot. M. Pobocha: Dzięki złożeniu tylnej kanapy dzielonej w stosunku 60:40 pojemność przestrzeni bagażowej Focus II kombi wzrasta z 482 do 1 525 l. Fot. M. Pobocha: Tablica przyrządów jest czytelna. Komputer pokładowy i nawigacja satelitarna nie należą do wyposażenia standardowego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • kiero (gość)

    Kurcze, mieszane uczucia mam do tego samochodu. Chyba ładniejszy ten sedan niż poprzednik.

  • jaro (gość)

    mnie też podoba się ten sedan

  • piter126p (gość)

    Focus II jest ladny,podoba mi sie .Wlasnosci jezdne dobre

  • piter126p (gość)

    Kiero sa dwie strony medalu.Moze i ładniejszy ale rozwiązania mechaniczne są troche bardziej skomplikowane, zwłąszcza silnik, niz w focusie I generacji. pozdro

  • wojtek (gość)

    jest nieziemski szkoda ze mnie nie stac i nie moge sie nim przejechac szczególnie w wersi ST 170

  • dablo (gość)

    piękne ,solidne autko

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości