Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36377 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Ford Edge 2.0 TDCi Vignale. Test dużego SUV-a

Data publikacji: Autor: Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Ford Edge 2.0 TDCi Vignale - test

Ford Edge to dużych rozmiarów SUV początkowo oferowany na rynek amerykański. Jednak rosnący popyt na pojazdy tego typu w Europie spowodował rozpoczęcie w 2016 roku jego sprzedaży na tym rynku.

fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl) Ford Edge to dużych rozmiarów SUV, który początkowo był oferowany na amerykańskim rynku. Rosnący popyt na pojazdy tego typu w Europie spowodował rozpoczęcie w 2016 roku jego sprzedaży na Starym Kontynencie.

Pierwsza generacja Forda Edge produkowana była w latach 2006-2014. Model drugiej generacji zadebiutował podczas salonu samochodowego w Los Angeles w 2013 roku, a w Europie rok później na międzynarodowych targach motoryzacyjnych w Paryżu. Auto produkowane w Kanadzie, w mieście Oakville, konstrukcyjnie oparte zostało na płycie podłogowej Forda Mondeo czwartej generacji. W Polsce dostępny jest Edge napędzany jedynie dwulitrową jednostką wysokoprężną o maksymalnej mocy 180 KM lub 210 KM.

Ford Edge 2.0 TDCi Vignale - test

Ford Edge to dużych rozmiarów SUV początkowo oferowany na rynek amerykański. Jednak rosnący popyt na pojazdy tego typu w Europie spowodował rozpoczęcie w 2016 roku jego sprzedaży na tym rynku.

fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)Moment obrotowy może być przenoszony na wszystkie koła jezdne za pomocą 6-biegowej, manualnej przekładni lub automatycznej, dwusprzęgłowej PowerShift również o sześciu przełożeniach.

Oferta obejmuje trzy podstawowe wersje kompletacji wyposażenia: Trend, Titanium i ST-line oraz luksusową Vignale, wprowadzoną do sprzedaży pod koniec ubiegłego roku. Wyjątkowe wzornictwo, najwyższa jakość wykonania, dbałość o szczegóły oraz współczesne wzornictwo to cechy, które wyróżniają prezentowanego Edge’a Vignale. Główni rynkowi konkurenci to Nissan X-Trail, Volvo XC60, Hyundai Santa Fe, Jeep Grand Cherokee czy też Kia Sorento.

Redakcja poleca:

Raport awaryjności. Te auta sprawiają najmniej problemów
Cofanie licznika będzie karane więzieniem?
S
prawdzamy czy warto kupić używanego Opla Astrę II

Zwarta konstrukcja nadwozia skutecznie maskuje rzeczywistą wielkość auta, które jest znacznie większe od dłużej oferowanego na rynku europejskim modelu Kuga. Wymiary: długość – 4848 mm, szerokość – 1981 oraz wysokość 1692 mm wskazują, że jest to auto naprawdę duże. Edge oferuje prześwit mniejszy niż Kuga wynoszący 193 mm, który wraz z ostrymi liniami bryły, wyraźnymi przetłoczeniami oraz dużą powierzchnią szyb bocznych dodają sportowego sznytu. Masywna sylwetka budzi poczucie bezpieczeństwa. Duże 20-calowe alufelgi i chromowe listwy na drzwiach oraz wokół szyb bocznych nadają profilowi auta eleganckiego wyglądu. Unikalny kolor Ametista Scura, dostępny jedynie w prezentowanej odmianie Vignale, podkreśla jej ekskluzywny wygląd.

Ford Edge 2.0 TDCi Vignale - test

Ford Edge to dużych rozmiarów SUV początkowo oferowany na rynek amerykański. Jednak rosnący popyt na pojazdy tego typu w Europie spowodował rozpoczęcie w 2016 roku jego sprzedaży na tym rynku.

fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)Przód to wielka krata wlotu powietrza o stylistyce plastra miodu, którą okalają szeroka chromowana obwódka, wąskie reflektory przednie wykonane w technologii Ford Dynamic LED oraz subtelnie wkomponowane w dolnej części masywnego zderzaka światła przeciwmgielne LED. Trapezowe wykończenie końcówek układu wydechowego, masywny zderzak tylny oraz duży spoiler dachowy z wkomponowanym światłem stop nadają autu dynamicznego charakteru.

Ciekawie zostały zaprojektowane lampy tylne z diodową, świecącą na czerwono listwą, która biegnie przez całą szerokość pokrywy bagażnika. Takie elementy jak masywne zderzaki, osłona podwozia w kolorze aluminium, czarne, szerokie osłony progów oraz duże obręcze kół sugerują, że Edge znakomicie poradzi sobie, kiedy zboczymy na drogę o nieutwardzonej nawierzchni. Odbiegająca nieco od innych modeli marki, a jednocześnie nowatorska stylistyka Edge’a sprawia, że wyróżnia się on spośród innych aut tego typu.

Zobacz też: Test Ford Edge Sport

Ford Edge 2.0 TDCi Vignale - test

Ford Edge to dużych rozmiarów SUV początkowo oferowany na rynek amerykański. Jednak rosnący popyt na pojazdy tego typu w Europie spowodował rozpoczęcie w 2016 roku jego sprzedaży na tym rynku.

fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)Sporych rozmiarów nadwozie Forda Edge kryje w sobie bardzo obszerne wnętrze. Miejsca i przestrzeni nie zabraknie zarówno w pierwszym jak i drugim rzędzie siedzeń. Inaczej w innych pojazdach z napędem na cztery koła, nie będzie przeszkadzał tunel osłaniający wał napędowy, wystający w środkowej części podłogi, który jest wręcz symboliczny. Wrażenie przestronności potęguje otwierany elektrycznie szklany dach panoramiczny. Dzięki niemu wnętrze jest dodatkowo dobrze doświetlone. Stylistyka przedziału pasażerskiego jest bardzo zbliżona do pozostałych modeli Forda, jednak odmiana Vignale to już nieco inny design - bardziej wyrafinowany i ekskluzywny. Charakteryzuje się specjalnym wzornictwem, dopracowaniem detali oraz najwyższą jakością wykonania.

Ford Edge 2.0 TDCi Vignale - test

Ford Edge to dużych rozmiarów SUV początkowo oferowany na rynek amerykański. Jednak rosnący popyt na pojazdy tego typu w Europie spowodował rozpoczęcie w 2016 roku jego sprzedaży na tym rynku.

fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)W testowanym pojeździe fotele obszyto pikowaną, perforowaną skórą w tonacji jasnego beżu. Czarną skórą wykończono natomiast deskę rozdzielczą, podłokietnik i konsolę centralną. Boczki drzwi pokryto skórą w dwóch kolorach, odpowiadających barwie siedzeń i deski rozdzielczej, co spowodowało subtelne połączenie tapicerki siedzeń z resztą pojazdu. Detale takie jak: szeroka pozioma karbonowa listwa na kokpicie, wstawki w kolorze aluminium, wykończenie konsoli centralnej czarnym błyszczącym plastikiem oraz aluminiowe nakładki pedałów nadały wnętrzu nie tylko elegancji, ale też nieco sportowego charakteru.

Materiały są nie tylko miękkie i przyjemne w dotyku. Poszczególne elementy zostały też idealnie spasowane. Fotele przednie są bardzo wygodne i komfortowe, a do tego posiadają podgrzewanie i wentylację. Elektryczna regulacja kolumny kierowniczej i fotela kierowcy w 10 kierunkach pozwala na optymalne jego ustawienie do jazdy. Profil oparć zapewnia doskonałe trzymanie na boki podczas pokonywania ciasnych zakrętów. Z miejsca kierowcy widzimy wielofunkcyjną, obszytą skorą kierownicę wyposażoną w łopatki zmiany biegów. Tuż za nią znajduje się otoczony aluminiową obwódką panel zegarów obrotomierza i prędkościomierza. Ich środkowa część oraz przestrzeń pomiędzy nimi została wykorzystana na rozbudowany, kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego.

Ford Edge 2.0 TDCi Vignale - test

Ford Edge to dużych rozmiarów SUV początkowo oferowany na rynek amerykański. Jednak rosnący popyt na pojazdy tego typu w Europie spowodował rozpoczęcie w 2016 roku jego sprzedaży na tym rynku.

fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Ford Edge 2.0 TDCi Vignale - test

Ford Edge to dużych rozmiarów SUV początkowo oferowany na rynek amerykański. Jednak rosnący popyt na pojazdy tego typu w Europie spowodował rozpoczęcie w 2016 roku jego sprzedaży na tym rynku.

fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • $$$$$$$$ (gość)

    UWAGA MOCNE https://www.youtube.com/watch?v=3eSLoFn7UwY&t=6s

  • FFF (gość)

    dlaczego nie ma silników benzynowych? niektóre miasta już zakazują wjazdu samochodów z dieslem, a w przyszłości będzie ich coraz więcej. Co z ecoboostem 2,3.albo 2,7 przecież to idealny silnik do tego samochodu. W Mustangach jakoś siesla nie dali

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ford Edge dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł