Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36373 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Ford Escort

Data publikacji: Autor: Grzegorz Wojtyrowski

 Tanie, obszerne auto rodzinne, które przez wiele lat będzie obecne na rynku samochodów używanych.

Przejdź do: Zalety i wady | Ceny części zamiennych i aut używanych | Historia modelu

 

Historia modelu jest długa, bowiem pierwsze egzemplarze tych aut ukazały się w 1968 roku. W roku 1980 rozpoczęto produkcję Escortów nowej generacji wyposażonych w przedni napęd oraz poprzecznie umieszczony silnik. Samochody sukcesywnie modernizowano, a V generacja oznaczona Bolero została wprowadzona do obrotu handlowego w 1995 roku. Był to model światowy, oferowany na wszystkich kontynentach, jego produkcję zakończono w 2000 roku.
W ostatnich pięciu latach, na polskim rynku sprzedawano pięciodrzwiową kombilimuzynę i kombi. Z Europy Zachodniej pochodzi spotykana na rynku czterodrzwiowa limuzyna o nazwie Orion.

Silniki
Auto napędzały silniki benzynowe o pojemności 1,3; 1,4; 1,6 litra oraz silniki wysokoprężne o pojemności 1,8 litra. Zdecydowanie najkorzystniejszym źródłem napędu jest nowoczesny silnik z rodziny Zetec o mocy 90 KM, umożliwiający osiągnięcie prędkości 100 km/h w 12 sekund. Jest to dynamiczna i trwała jednostka napędowa, która bez większych nakładów finansowych na naprawy osiąga przebieg 200 tysięcy km. Średnie zużycie paliwa dla aut wyposażonych w ten silnik oscyluje około 9 litrów i, co istotne, ta jednostka napędowa dobrze uruchamia się w warunkach polskiej ostrej zimy. Auta z silnikiem 1,3 nie mają właściwej dynamiki, szczególnie podczas wyprzedzania na IV i V biegu.

Escort Bolero
W Escorcie Bolero zmieniono zawieszenie przednie i tylne, dzięki czemu auto dobrze tłumi nierówności podłużne i poprzeczne oraz stabilnie zachowuje się podczas pokonywania zakrętów. W wersji kombi zawieszenie jest zdecydowanie twardsze niż w limuzynie. Wnętrze samochodu jest funkcjonalne, tworzywa sztuczne, z których zbudowano deskę rozdzielczą oraz materiały tapicerskie są dobrej jakości i nie ulegają zużyciu podczas długotrwałej eksploatacji. Blachy nadwozia właściwie zabezpieczone antykorozyjnie. Obowiązkowe przeglądy techniczne wykonuje się po przebyciu 15 tysięcy kilometrów, wymiana świec następuje po 45 tysiącach km, a wymiana rozrządu po przejechaniu 90 tysięcy km. Układ wydechowy wytrzymuje pięć lat eksploatacji.

Mankamenty
Zespołami, które wymagają ingerencji mechaników są silnik, w którym wymienia się zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej (zawór 58 zł, wymiana 62 zł) i zawór wolnych obrotów (zawór 350 zł, wymiana 61 zł) oraz układ zawieszenia. Tu do najczęstszych usterek należą wymiana tulei gumowych stabilizatora (tuleje 44 zł, wymiana 137 zł), wymiana tulei wahacza lub najdroższa wymiana wahacza (wahacz 450 zł, wymiana 76 zł), gdy ulegnie on deformacji np. po wjechaniu w dziurę na jezdni.

Ford Escort jest wszechstronnie sprawdzoną konstrukcją, wykorzystującą doświadczenia zebrane w ciągu wielu lat produkcji. Funkcjonalność tego modelu została zweryfikowana przez rynek i niesłabnący popyt w ciągu minionych lat.

Do początku artykułu

Zalety
+ dobre właściwości jezdne
+ trwałe silniki 1.6
+ korzystne ceny zakupu

Wady
- przeciętna jakość wykonania
- głośno pracujące silniki diesla
- brak możliwości regulacji kolumny kierownicy

Dane techniczne

Pojemność silnika (ccm) 1299 1391 1597 1753
Moc maks. (KM) 60/5000 75/5500 90/5500 90/4500
Moment obr. (Nm-obr./min) 103/2500 106/2750 130/3000 180/2000
Ciężar własny (kg) 1350 1464 1390 1530
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) 9,0 10,0 9,0 7,0

Ceny części zamiennych (zł)

Reflektor główny 557
Zderzak przedni 994
Błotnik przedni 654
Klocki hamulcowe 218
Przegląd podstawowy 164
Przegląd rozszerzony 505
Wymiana klocków 76
Wymiana kpl. rozrządu 321

Ceny aut używanych (tys. zł)

Rok produkcji 1995 1996 1997 1998 1999 2000
Escort 1,3 17,0 18,0 19,6 22,0 - -
Escort 1,6 19,0 20,0 22,0 26,0 29,0 38,0
Escort 1,8 TD 19,0 22,0 25,0 27,0 32,0 40,0

Do początku artykułu

Historia modelu
Escort MK1 z lat 70-tych

1980 - 1990 r.

1991 - 1995 r.

1992 r. - wprowadzono serię silników Zetec

Od 1993 r. Orion nazywa się Escort

1995 - 2000 r.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ford Escort dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł