Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38596 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 KM vs Opel Corsa 1.2 Turbo 130 KM. Porównanie maluchów z wysokimi aspiracjami

Data publikacji: Autor: Kamil Rogala

Obecnie potrzeby klientów bywają bardzo zróżnicowane. Niektórzy szukają dużego auta z bogatym wyposażeniem oraz mocnym silnikiem, inni miejskie autko z podstawową jednostką i wyposażeniem. Dziś porównamy auta łączące te dwa światy, czyli kompaktowe wymiary ze stosunkowo mocnym silnikiem i niezłym wyposażeniem. Oto Opel Corsa i Ford Fiesta. Poznajmy bliżej te dwa ciekawe auta z segmentu B.
Fot. Producenci Obecnie potrzeby klientów bywają bardzo zróżnicowane. Niektórzy szukają dużego auta z bogatym wyposażeniem oraz mocnym silnikiem, inni miejskie autko z podstawową jednostką i wyposażeniem. Dziś porównamy auta łączące te dwa światy, czyli kompaktowe wymiary ze stosunkowo mocnym silnikiem i niezłym wyposażeniem. Oto Opel Corsa i Ford Fiesta. Poznajmy bliżej te dwa ciekawe auta z segmentu B.

Opel Corsa vs Ford Fiesta. Krótki przegląd oferty

Zanim przejdziemy do porównania konkretnych silników i wersji wyposażenia, spójrzmy na oferty obu bohaterów zaczynając od Corsy.

Nowy Opel Corsa to pierwszy, stworzony od podstaw model niemieckiego producenta po połączeniu z PSA. Oczywiście dowody tej współpracy widać na pierwszy rzut oka, bowiem w ofercie są jednostki napędowe znane m.in. z Peugeota 208. Ba! Nawet elementy wnętrza są tożsame, nie wspominając m.in. o wspólnej płycie podłogowej CMA. Auto jest produkowane w hiszpańskiej fabryce Opla w Saragossie, a w testach Euro NCAP zdobyło 4 gwiazdki. Wracając do oferty, najtańszą Corsę kupimy już za 52 490 złotych i będzie to bazowa odmiana o nazwie Corsa z silnikiem 1.2 o mocy 75 KM z manualną 5-biegową przekładnią. Za sensowną wersję Edition z silnikiem 100-konnym i 6-biegowym manualem trzeba zapłacić już 63 250 złotych.

Zobacz także; Cofanie licznika. Przestępstwo czy wykroczenie? Jaka kara?

Obecna generacja Fiesty jest na rynku nieco dłużej (Corsa od 2019). Premiera miała miejsce pod koniec 2016 roku i jest produkowana w niemieckiej Kolonii. Auto powstało na płycie podłogowej Ford Global B-Car Platform, dzieląc ja m.in. z Fordem Ka i Ecosport. W teście Euro NCAP zdobyło 5 gwiazdek. Ofertę otwiera odmiana Trend z silnikiem 1.1 o mocy 75 KM z manualną 5-biegową przekładnią w cenie katalogowej 49 600 złotych. Za model z silnikiem 1.0 EcoBoost o mocy 95 KM i manualną 6-biegową przekładnią trzeba zapłacić 63 400 złotych. Ciekawostką jest z pewnością odmiana Vignale z bardzo bogatym wyposażeniem, która, w zależności od wybranego silnika, kosztuje od 90 600 do 98 600 złotych.

Opel Corsa vs Ford Fiesta. Stylistyka nadwozia i wnętrze

Obecnie potrzeby klientów bywają bardzo zróżnicowane. Niektórzy szukają dużego auta z bogatym wyposażeniem oraz mocnym silnikiem, inni miejskie autko z podstawową jednostką i wyposażeniem. Dziś porównamy auta łączące te dwa światy, czyli kompaktowe wymiary ze stosunkowo mocnym silnikiem i niezłym wyposażeniem. Oto Opel Corsa i Ford Fiesta. Poznajmy bliżej te dwa ciekawe auta z segmentu B.
Fot. OpelPrzejdźmy zatem do stylistyki zaczynając od Corsy. Co prawda Opel Corsa, Peugeot 208 oraz DS3 Crossback to auta bardzo do siebie zbliżone, niemal bliźniacze pod względem technicznym, ale diametralnie różniące się stylistycznie. Bez wątpienia Corsa jest z tej trójki najspokojniejsza, ale w żadnym wypadku nie nudna! Swoją drogą po mariażu z PSA styliści Opla stali się odważniejsi. Widać to po Corsie, choć to nowa Mokka jest pokazem ich możliwości.

Z przodu mamy ostro narysowane klosze lamp, agresywny zderzak w odmianie GSi Line, na boku sporo śmiałych załamań, tył również zwraca na siebie uwagę. Cała sylwetka jest ładna i dynamiczna. To ciekawa alternatywa dla tych, dla których nowa 208-mka jest nieco zbyt wyrazista.
Również we wnętrzu mamy prawdziwego Opla z nutką stylistycznego szaleństwa. Nie jest tego wiele, raptem szczypta tu i ówdzie, ale właśnie tej odrobiny stylistycznej samowolki brakowało w ofercie niemieckiego producenta. Wszystkie auta są bardzo poprawne i ładne, ale nie zawsze jest na czym zawiesić oko. Corsa jest takim świeżym powiewem w portfolio i zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz oferuje kilka interesujących rozwiązań. Konsola środkowa skierowana jest w stronę kierowcy, ekran zgrabnie wkomponowano w panel środkowy. Pojemność bagażnika w standardowym układzie to 309 litrów, zaś po złożeniu oparć kanapy 1015 litrów.

Obecnie potrzeby klientów bywają bardzo zróżnicowane. Niektórzy szukają dużego auta z bogatym wyposażeniem oraz mocnym silnikiem, inni miejskie autko z podstawową jednostką i wyposażeniem. Dziś porównamy auta łączące te dwa światy, czyli kompaktowe wymiary ze stosunkowo mocnym silnikiem i niezłym wyposażeniem. Oto Opel Corsa i Ford Fiesta. Poznajmy bliżej te dwa ciekawe auta z segmentu B.
Fot. FordFord Fiesta także prezentuje się bardzo dobrze, choć kilka lat na rynku sprawiło, że zdążył się nieco opatrzeć. Mimo to, jest to bardzo ładne auto, dynamiczne i stylowe w zależności od wyposażenia. Przód jest oczywiście zdominowany przez duży grill, po bokach mamy spore, rozciągnięte niemal na nadkola klosze lamp z ładnym wypełnieniem. Linia boczna jest bardzo płynna, posiada kilka śmiałych przetłoczeń, tył z kolei jest poprawny i nieco zbyt mało charakterystyczny.
Wnętrze bardzo mocno przypomina Forda Focusa, choć wszystko wydaje się odpowiednio zmniejszone. W oczy rzuca się przede wszystkim duży ekran systemu info-rozrywki umieszczony w górnej części deski rozdzielczej. Niżej mamy panel sterowania radiem, kratki nawiewów oraz panel do sterowania klimatyzacją i nawiewami. We wnętrzu Fiesty sporo się dzieje i jeśli ktoś lubi stylistykę Forda, poczuje się tutaj bardzo dobrze. Jeśli chodzi o pojemność bagażnika, jest bardzo podobnie, jak w Corsie. W standardowym ułożeniu foteli mamy do dyspozycji 311 litrów, przy rozłożonych oparciach pojemność rośnie do 1093 litrów.

Opel Corsa vs Ford Fiesta. Dane techniczne, osiągi i spalanie

W naszym zestawieniu pojawiły się modele z silnikami o mocy 130 i 125 KM. W przypadku Opla Corsy, jest to najmocniejsza dostępna w ofercie jednostka benzynowa, która zestawiona jest z 8-biegową skrzynią automatyczną. To bardzo ciekawa propozycja dla tych, którzy oczekują dynamiki zarówno w mieście, jak i w trasie. Moc 130 KM dostępna jest przy 5000 obr./min, zaś moment obrotowy 230 Nm jest w zasięgu kierowcy już przy 1750 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,7 sekundy a prędkość maksymalna to 208 km/h. Spalanie wg. normy WLTP to około 6 l/100km.

W przypadku Forda Fiesty, w ofercie jest mocniejsza odmiana 155-konna, ale łączona jest tylko z 6-biegowym manualem. W naszym zestawieniu pojawiła się zatem odmiana słabsza, o mocy 125 KM z 7-biegową skrzynią automatyczną. Silnik 1.0 EcoBoost generuje moc 125 KM przy 6000 obr./min, ale maksymalny moment obrotowy 170 Nm dostępny jest w zakresie od 1400 do 4500 obr./min. Niższe moment obrotowy oraz moc przekładają się na nieco słabsze osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje niecałe 10 sekund, a prędkość maksymalna to 199 km/h. Spalanie? Zdaniem producenta auto zadowoli się średnio 5,6 l/100km.

Opel Corsa vs Ford Fiesta. Ceny i wyposażenie

Obecnie potrzeby klientów bywają bardzo zróżnicowane. Niektórzy szukają dużego auta z bogatym wyposażeniem oraz mocnym silnikiem, inni miejskie autko z podstawową jednostką i wyposażeniem. Dziś porównamy auta łączące te dwa światy, czyli kompaktowe wymiary ze stosunkowo mocnym silnikiem i niezłym wyposażeniem. Oto Opel Corsa i Ford Fiesta. Poznajmy bliżej te dwa ciekawe auta z segmentu B.
Fot. OpelJeśli chcemy dostać Opla Corsę z najmocniejszą jednostką napędową w ofercie (nie licząc napędu elektrycznego), czyli 1.2 Turbo o mocy 130 KM, mamy do wyboru dwie wersje – Elegance oraz GS Line. Obie są dostępne tylko z automatyczną 8-biegową przekładnią i kosztują odpowiednio 80 050 złotych oraz 80 550 złotych. Sama różnica w cenie na poziomie 500 złotych nie świadczy o bogatszym czy uboższym wyposażeniu, a raczej w różnicach w stylu oraz konkretnych upodobaniach. Odmiana Elegance, jak sama nazwa wskazuje, stawia na komfort oraz wyposażenie, które przyczynia się do jego poprawy.

Mamy zatem komfortowe fotele przednie, pakiet dobrej widoczności zawierający czujniki deszczu i światła automatyczne, materiałowo-skórzaną tapicerkę, fotel pasażera z regulacją w 6 kierunkach, oświetlenie wnętrza LED, srebrne listwy dekoracyjne oraz 16-calowe felgi aluminiowe w standardzie. Wersja GS Line z kolei stawia na sportowe akcenty i dodatki. Tutaj w standardzie znajdziemy m.in. specjalną tapicerkę materiałową, sportowe fotele przednie, czarną podsufitkę, aluminiowe nakładki na pedały, tylne światła w technologii LED i dedykowane 16-calowe felgi. W wyposażeniu opcjonalnym znajdziemy mnóstwo dodatków tj. lakier metaliczny za 2000 złotych, panoramiczne okno dachowe za 3300 złotych, 17-calowe felgi za 1700 złotych czy też skórzaną tapicerkę za ponad 8000 złotych.

Obecnie potrzeby klientów bywają bardzo zróżnicowane. Niektórzy szukają dużego auta z bogatym wyposażeniem oraz mocnym silnikiem, inni miejskie autko z podstawową jednostką i wyposażeniem. Dziś porównamy auta łączące te dwa światy, czyli kompaktowe wymiary ze stosunkowo mocnym silnikiem i niezłym wyposażeniem. Oto Opel Corsa i Ford Fiesta. Poznajmy bliżej te dwa ciekawe auta z segmentu B.
Fot. FordW przypadku Forda Fiesty, za model z silnikiem 1.0 EcoBoost 125 KM z automatyczną skrzynią 7-biegową zapłacimy 80 600 złotych w wersji Titanium lub 85 100 złotych w odmianie ST-Line. Jest jeszcze dostępna wersja Vignale, ale cennikowo wspina się ona na poziom 98 600 złotych. Są to ceny katalogowe, które nie uwzględniają rabatów. Co dostaniemy w zamian?

Podobnie jak w przypadku Corsy, obie wersje wyposażenia różnią przede wszystkim charakter. W odmianie Titanium mamy więcej elementów poprawiających komfort tj. klimatyzacja automatyczna, skórzana kierownica, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, konsola centralna z podłokietnikiem i schowkiem, oświetlenie ambientowe LED, 15-calowe felgi aluminiowe, reflektory projekcyjne ze światłami mijania LED i światłami do jazdy dziennej LED, przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, czujniki parkowania z tyłu oraz automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu. W ST-Line znajdziemy m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, sportowe zawieszenie, tapicerkę materiałową z czerwonymi przeszyciami, nakładki na pedały ze stali nierdzewnej oraz kilka emblematów ST-Line. Do tego możemy dokupić m.in. Pakiet X za 6500 złotych, który obejmuje nawigację satelitarną, system audio B&O, fotele z regulacją odcinka lędźwiowego itp. Godny uwagi jest również pakiet zimowy z podgrzewaną kierownicą i fotelami za 1550 złotych.

Podsumowanie

Oba modele oferują naprawdę wiele, choć kosztują niemało. Kiedyś kwota około 80 000 złotych była wystarczająca na zakup auta kompaktowego, dziś z kolei za tą cenę dostaniemy bardzo dobrze wyposażone auto z niższego segmentu. W przypadku Opla Corsy mamy niezłą dynamikę, eleganckie dodatki lub sportowy charakter, jeśli wybierzemy wersję GS Line. Problemem są jednak braki w wyposażeniu (np. automatyczna klimatyzacja za dopłatą) oraz bardzo drogie dodatki. W Fordzie Fiesta z kolei będziemy mieli gorszą dynamikę, ale bogatsze wyposażenie i tańsze dodatki (np. pakiet zimowy za 1550 złotych).

Podstawowe dane techniczne obu modeli

 

Opel Corsa (Elegance) 1.2 Turbo 130 KM (AT8)

Ford Fiesta (Titanium) 1.0 EcoBoost 125 KM (AT7)

Rozstaw kół przód (mm)

1489

1523

Rozstaw kół tył (mm)

1488

1490

Wysokość (mm)

1435

1476

Rozstaw osi (mm)

2538

2493

Długość/szerokość (mm)

4060/1765

4040/1735

Pojemność bagażnika (l)

309/1015

311/1093

Cena (zł, brutto)

80 050

80 600

Typ nadwozia/liczba drzwi

hatchback/5

hatchback/5

Liczba miejsc

5

5

Masa własna (kg)

1158

1161

Pojemność zbiornika paliwa (l)

44

42

Układ napędowy

spalinowy

spalinowy

Rodzaj paliwa

benzyna bezołowiowa

benzyna bezołowiowa

Pojemność (cm3)

1199

998

Liczba cylindrów

3

3

Napędzana oś

przednia

przednia

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

automatyczna, 8-biegowa

automatyczna, 7-biegowa

Osiągi

 

 

Moc (KM)

130/5500 obr./min

125/6000 obr./min

Moment obrotowy (Nm)

230/od 1750 obr./min

170/1400 - 4500 obr./min

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

8,7

9,9

Prędkość maksymalna (km/h)

208

199

Średnie spalanie (l/100 km) - dane fabryczne

5,6

5,6

Emisja CO2 (g/km)

128

127

Wyposażenie seryjne wybranych wersji

 

Opel Corsa (Elegance) 1.2 Turbo 130 KM (AT8)

Ford Fiesta (Titanium) 1.0 EcoBoost 125 KM (AT7)

Poduszki powietrzne

6

6

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby p/t

S/S

S/S

Lusterka zewnętrzne sterowane elektr

S

S

Klimatyzacja manualna/automatyczna

S/*

-/S

Radioodtwarzacz /CD/MP3

S/-/S

S/-/S

S  wyposażenie standardowe
O wyposażenie za dopłatą
-   wyposażenie niedostępne
*   opcje dostępne w pakietach wyposażeniowych 

Nasza ocena

 

Opel Corsa (Elegance) 1.2 Turbo 130 KM (AT8)

Ford Fiesta (Titanium) 1.0 EcoBoost 125 KM (AT7)

Przestronność wnętrza

+

+

Silnik

+

 

Osiągi

+

 

Podwozie

 

+

Poziom hałasu (odczuwalny)

+

+

Zużycie paliwa

+

+

Wyposażenie

 

+

Cena

+

+

Wynik końcowy

++++++ (6)

+++++++ (6)


Zobacz także: Tak prezentuje się Golf nowej generacji

Obecnie potrzeby klientów bywają bardzo zróżnicowane. Niektórzy szukają dużego auta z bogatym wyposażeniem oraz mocnym silnikiem, inni miejskie autko z podstawową jednostką i wyposażeniem. Dziś porównamy auta łączące te dwa światy, czyli kompaktowe wymiary ze stosunkowo mocnym silnikiem i niezłym wyposażeniem. Oto Opel Corsa i Ford Fiesta. Poznajmy bliżej te dwa ciekawe auta z segmentu B.
Fot. Producenci

Obecnie potrzeby klientów bywają bardzo zróżnicowane. Niektórzy szukają dużego auta z bogatym wyposażeniem oraz mocnym silnikiem, inni miejskie autko z podstawową jednostką i wyposażeniem. Dziś porównamy auta łączące te dwa światy, czyli kompaktowe wymiary ze stosunkowo mocnym silnikiem i niezłym wyposażeniem. Oto Opel Corsa i Ford Fiesta. Poznajmy bliżej te dwa ciekawe auta z segmentu B.
Fot. Producenci

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Dolejlama (gość)

    Tych samochodów w automacie sprzedaje się po ok. 50 szt. rocznie. Dla kogo te testy robicie? Dla siebie?

  • jaremi (gość)

    super test na zdjęciach z prospektu

  • Nikols (gość)

    Cos malutkie te silniki nawet jak na takie auta... to yaris ma 1.5 hybrydowa. I ma to sens. Toyota dzięki temu broni się przed downsizingiem

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ford Fiesta zdjęcia

Ford Fiesta dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Opel Corsa dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ford Fiesta Cena

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł