Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36078 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Ford Fiesta 1,25 Ambiente

Data publikacji: Autor: Zdzisław Podbielski

 Pojazd zawdzięcza dobrą dynamikę, nawet, gdy jest obciążony 4. osobami, nowoczesnemu silnikowi. Chcąc z tej dynamiki korzystać, musimy się liczyć ze wzmożonym hałasem.

Odmłodzona i... droga
Awangardowy, z racji kształtu nadwozia, model Ka nie odebrał Fieście czołowej pozycji wśród fordów oferowanych w Europie. Fiesta zdołała bowiem przekonać pokolenia nabywców do swoich walorów techniczno-użytkowych.

Ostatnia modernizacja przeprowadzona w 2000 roku objęła wygląd nadwozia i to tylko jego przedniej części. Ten kosmetyczny zabieg spowodował zmianę kształtu przednich błotników i pokrywy komory silnika, zderzaków, reflektorów, które otrzymały wygląd trapezu. Inne elementy nadwozia pozostawiono bez zmian.

Wnętrze
Zostało zmodernizowane 4 lata temu, ale deska rozdzielcza dwukolorowa w dalszym ciągu jest nowoczesna, ma ciekawą stylizację z wgłębieniem przed pasażerem. Wgłębienie deski rozdziel- czej okazuje się bardzo przydatne, gdyż siedzący z przodu pasażer może przesunąć fotel tak, aby siedząca za nim osoba miała miejsce na nogi; o podobnym udogodnieniu nie może marzyć pasażer za kierowcą. We wnętrzu są liczne miejsca na podręczne przedmioty, ale tylko z przodu. W desce rozdzielczej, mimo zamontowania poduszki powietrznej pasażera, wygospodarowano miejsce na schowek. Poza nowoczesnym ukształtowaniem deski rozdzielczej, wystrój wnętrza raczej nie zachwyca i odnosimy wrażenie przeby- wania w "starzejącym" się samochodzie. Takie wrażenie odbierają przede wszystkim pasażerowie jadący z tyłu. Kanapa tylna jest niewygodna - ma płaskie oparcie i krótkie siedzisko.

Uniwersalne nadwozie
Samochody występujące w tzw. segmencie B mają przede wszystkim 2-bryłowe nadwozia. Uniwersalność tych nadwozi polega na możliwości powiększenia przestrzeni bagażowej i łatwym do niej dostępie. Po uniesieniu pokrywy bagażnika odsłaniamy olbrzymi otwór zwężony tylko kloszami lamp. Wydaje się, że bagażnik ma dużą objętość. W rzeczywistości tę objętość ograniczają osłony kół i wysokich elementów zawieszenia. Mimo to pojemność bagażnika wynosi 250Đl, a po złożeniu tylnego siedzenia uzyskujemy przestrzeń - 930 l. Konstruktor chyba rozmyślnie zrezygnował z uchwytu do unoszenia pokrywy bagażnika - a szkoda, bo używanie tylko kluczyka jest niewygodne.

Dynamiczny samochód
Natomiast przy ruchu jednostajnym, do prędkości ok. 100 km/h silnik pracuje cicho. Jadąc z większą prędkością, słychać nie tylko silnik, ale i strugi powietrza opływające nadwozie.

Wyposażenie i cena
Fiesta nie wyróżnia się bogatym wyposażeniem podstawowym. Otrzymujemy: immobiliser, dzielone oparcie kanapy tylnej, regulację świateł przednich, poduszkę powietrzną kierowcy, zderzaki w kolorze nadwozia, przyciemniane szyby i wspomaganie kierownicy. W tym podstawowym wyposażeniu 5-drzwiowa Fiesta kosztuje około 40 000 zł. To dużo.

Dane techniczne

Liczba cyl./poj. skokowa (cm3) 4/1242
Moc maks. (KM - obr./min) 75-5200
Moment obrotowy (Nm-obr./min) 110-4000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 13,0
Prędkość maksymalna (km/h) 170
Zużycie paliwa: miasto/poza (l/100 km) 8,7/5,8
Wymiary: dł. x szer. x wys. (cm) 383 x 163 x 132
Rozstaw osi (cm) 244,6
Masa własna (kg) od 947 do 1086

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ford Fiesta zdjęcia

Ford Fiesta dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Ford Fiesta Cena

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł