Ford Fiesta 1.6 ECOnetic

Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth
Fiesta to jedno z najchętniej kupowanych aut na Starym Kontynencie, w połowie 2010 roku była europejskim bestsellerem.
Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

Swoje powodzenie zawdzięcza wysokiej jakości, nowoczesnemu nadwoziu utrzymanemu w stylu „kinetic design” oraz niewygórowanej cenie.
Mieliśmy okazję zapoznać się z 5-drzwiową Fiestą 1.6 TDCI ECOnetic w kolorze Frozen White.

Od strony stylistycznej z pewnością może się podobać, a po przejechaniu kilkuset kilometrów możemy powiedzieć, iż nie tylko pod względem wyglądu robi wrażenie. Auto oferuje sporo miejsca na przednich fotelach, z tyłu jest już go zdecydowanie mniej, ale taki jest urok samochodów segmentu B.

Konkurencyjny Opel Corsa, Skoda Fabia, Toyota Yaris czy VW Polo pod tym względem też nie rozpieszczają pasażerów. Bagażnik ma 281 litrów objętości, co odpowiada średniej w tym segmencie samochodów.
Ekologiczna odmiana Fiesty napędzana jest znanym z innych modeli Forda silnikiem 1.6 TDCI. W Fieście ECOnetic zastosowano kilka technicznych zmian mających na celu ograniczenie emisji CO2 i zużycia paliwa. Turbodiesel generuje moc 95 KM, nie jest to dużo, ale wystarcza do sprawnego poruszania się zarówno po mieście jak i na trasie.

Przyzwoity moment obrotowy równy 205 Nm dostępny od 1750 obr./min sprawia, że elastyczność jest dobra, a setkę auto łapie w 12,2 sekundy. Jak na ekologiczną odmianę, która rzadziej odwiedza stacje paliw, to dobre parametry. Według producenta, mała Fiesta zużywa zaledwie 3,7 litra ON na 100 km czyli tyle, ile średniej wielkości skuter. Niemożliwe? A jednak, choć taka spokojna jazda wielu kierowców może nie odpowiadać. Przy dość niskich temperaturach grudniowych nasza Fiesta spalała na warszawskich ulicach do 5 litrów oleju napędowego.

Po krótkim zapoznaniu się z wersją ECOnetic musimy przyznać, iż w tej klasie trudno o równie dobre „ekoauto”. Konkurencyjny VW Polo 1.2 TDI czy Skoda 1.2 TDI GreenLine stanowią dość atrakcyjną ofertę, ale ich trzycylindrowe silniki pracują głośno i mają tendencję do dużych drgań. W Fieście, nie ma mowy o nierównomiernej pracy czy wibracjach sinika, ale to jednak są przyzwoite cztery cylindry. Jednostka Forda pracuje nie tylko cicho, ale też harmonijnie oddaje moc.

Trzeba wspomnieć też o jej lepszym prowadzeniu. Wyjątkowy układ jezdny, elastyczny silnik, precyzyjna skrzynia biegów i bezpośredni układ kierowniczy zachęcają do dynamicznej jazdy. Pojazd prowadzi się – na tle przedstawionych wcześniej rywali – znakomicie. To również zasługa seryjnego, obniżonego zawieszenia sportowego.

Subkompaktowy Ford pokazał się z najlepszej strony w zestawieniach dotyczących niezawodności. W najnowszym raporcie DEKRA zajął drugie miejsce wśród wszystkich aut objętych tymi badaniami. Auto wysoko oceniono też w testach EuroNCAP (5 gwiazdek i 92 pkt.).

W wyposażeniu standardowym Fiesty ECOnetic znajdziemy czołowe airbagi oraz układy ABS, EBD, EBA, TCS i ESP. Ta przyjazna środowisku i ekonomiczna odmiana Fiesty kosztuje 57 650 zł.

Wybrane dane techniczne

 Ford Fiesta

Skoda Fabia

VW Polo

Wersja

ECOnetic

Greenline

Trendline

Cena (zł)

57650

55000

55090

Silnik

Diesel

Diesel

Diesel

Pojemność (cm3)

1560

1199

1199

Moc (KM)

95

75

75

Moment obrotowy (Nm)

205

180

180

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

12.2

14.2

13.9

Prędkość maksymalna (km/h)

178

172

170

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

3.7

3.4

3.8

Skrzynia biegów

5-biegowa,

manualna

5-biegowa,

manualna

5-biegowa, manualna

Pojemność bagażnika (dm3)

281 / 965

315 / 1180

280 / 952

Emisja CO2 (g/km)

98

89

99

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty