Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36558 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Ford Fiesta ST 200. Gorący hatchback

Data publikacji: Autor: Janusz Steinbarth video: TVN Turbo/x-news

Ford ST 200

Podobnie jak Fiesta ST, także wersja ST200 jest o 15 mm niżej zawieszona niż Fiesta standardowa. A więc konstruktorom udało pogodzić się jakby dwie sprzeczne rzeczy: zawieszenie uczynić bardziej miękkim, ale jednocześnie lepiej trzymającym nadwozie w zakrętach.

Fot. Ford ST 200 jest najmocniejszą Fiestą w historii firmy. Najnowsza wersja jeszcze szybciej i bezpieczniej połyka zakręty.

Ford ST 200

Podobnie jak Fiesta ST, także wersja ST200 jest o 15 mm niżej zawieszona niż Fiesta standardowa. A więc konstruktorom udało pogodzić się jakby dwie sprzeczne rzeczy: zawieszenie uczynić bardziej miękkim, ale jednocześnie lepiej trzymającym nadwozie w zakrętach.

Fot. Ford Mija właśnie 40 lat, kiedy to na motoryzacyjnym rynku pojawił się pierwszy Ford Fiesta. W okrągłą rocznicę debiutuje nowa Fiesta ST 200, będąca najmocniejszą odmianą tego modelu w historii firmy. Najnowsza wersja ST200 oferuje o 10 procent wyższą moc i o 20 procent wyższy moment obrotowy niż „zwykła” wersja ST. Specjalnie skalibrowany silnik benzynowy 1,6 litra EcoBoost rozwija moc 200 KM i wysoki moment obrotowy równy 290 Nm. Co jeszcze wynika z danych papierowych? Przede wszystkim znacznie lepsza elastyczność silnika, przejście z prędkości 80 na 120 km/h na piątym biegu zajmuje wersji ST 200 tylko 6,2 sekundy zamiast 7,4 w przypadku słabszej ST. Jeszcze lepiej przedstawia się to na biegu szóstym (różnica wynosi aż dwie sekundy). Dodatkowe 50 niutonometrów robi zatem swoje, w pewnym stopniu pomaga tu także skrócenie końcowego przełożenia (z 3,82 do 4,06). Prędkość maksymalna tego niewielkiego w końcu auta też jest więcej niż przyzwoita i wynosi 230 km/h.

A jak się prowadzi Fiesta ST200? Ford Polska zaprosił dziennikarzy na tor kartingowy pod Łodzią, gdzie pod okiem kierowców rajdowych mieliśmy okazję zasmakować prawdziwej, sportowej jazdy. Pierwsze wrażenia okazały się pozytywne. Kto wcześniej miał okazję jeździć poprzednim modelem Fiesty ST szybko zauważył, iż samochód trzyma się pewniej nawierzchni, a w ostrych zakrętach zachowuje się bardziej neutralnie. Jest to pewnego rodzaju zaskoczeniem, bowiem zawieszenie Fiesty ST jest teraz bardziej komfortowe dzięki zastosowaniu innych, bardziej miękkich amortyzatorów.

Ford ST 200

Podobnie jak Fiesta ST, także wersja ST200 jest o 15 mm niżej zawieszona niż Fiesta standardowa. A więc konstruktorom udało pogodzić się jakby dwie sprzeczne rzeczy: zawieszenie uczynić bardziej miękkim, ale jednocześnie lepiej trzymającym nadwozie w zakrętach.

Fot. Ford Podczas konferencji prasowej wyjaśniono nam, iż oprócz zmodernizowanych amortyzatorów o lepsze tłumienie nierówności dba również tylna belka skrętna (o sztywności zwiększonej o 27 procent) oraz przedni stabilizator poprzeczny (o średnicy zwiększonej z 19 do 21 mm). Podobnie jak Fiesta ST, także wersja ST200 jest o 15 mm niżej zawieszona niż Fiesta standardowa. A więc konstruktorom udało pogodzić się jakby dwie sprzeczne rzeczy: zawieszenie uczynić bardziej miękkim, ale jednocześnie lepiej trzymającym nadwozie w zakrętach. Podczas szybkiej jazdy i ostrym hamowaniu na torze czuje się to w praktyce, kierowca przez cały czas panuje nad pojazdem. W Fieście ST200 poprawie uległa też precyzja układu kierowniczego, szczególnie w centralnym położeniu, co jest zasługą bardziej bezpośredniego przełożenia oraz zmodyfikowanej zwrotnicy.

Redakcja poleca:

 

To tyle, jeśli chodzi o zawiłości techniczne. A co z doznaniami estetycznymi? Ford ST200 wyróżnia się dopracowanym stylizacyjnie nadwoziem, który pokrywa ekskluzywny lakier Storm Grey dostępny jako jedyny w palecie. Dostrzeżemy też w nim czarne, matowe 17-calowe obręcze z polerowanymi ramionami i czerwone zaciski hamulcowe. Trapezoidalna osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu, wyprofilowane progi boczne, zgrabny tylny dyfuzor oraz pokaźny tylny spojler dachowy to dodatki, bez których nie może obejść się żaden sportowy samochód. A przecież Fiesta ST 200 to w pełni rasowy hot hatch.

Ford ST 200

Podobnie jak Fiesta ST, także wersja ST200 jest o 15 mm niżej zawieszona niż Fiesta standardowa. A więc konstruktorom udało pogodzić się jakby dwie sprzeczne rzeczy: zawieszenie uczynić bardziej miękkim, ale jednocześnie lepiej trzymającym nadwozie w zakrętach.

Fot. Ford

Ford ST 200

Podobnie jak Fiesta ST, także wersja ST200 jest o 15 mm niżej zawieszona niż Fiesta standardowa. A więc konstruktorom udało pogodzić się jakby dwie sprzeczne rzeczy: zawieszenie uczynić bardziej miękkim, ale jednocześnie lepiej trzymającym nadwozie w zakrętach.

Fot. Ford

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Grzech (gość)

    Nie ma jak artykuł o ST200 okrasić zdjęciami zwykłej ST-Line.

  • Waku (gość)

    Na zdjęciach jest ST200

  • kolo (gość)

    115 konna toyota c-hr jest droższa niż fiesta st200, japończycy wiedzą jak wydoić europejczyka

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ford Fiesta zdjęcia

Ford Fiesta dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Ford Fiesta Cena

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł