Ford Fiesta ST200. Europejski debiut

(mm)
Ford Fiesta ST200Silnik benzynowy 1,6 litra EcoBoost pracujący pod maską tej wersji rozwija 200 KM i 290 Nm. Ponadto, jednostka dostarcza dodatkowe 15 KM i 30 Nm momentu obrotowego nawet przez 20 sekund dzięki funkcji overboost. Fot. Ford
Ford Fiesta ST200Silnik benzynowy 1,6 litra EcoBoost pracujący pod maską tej wersji rozwija 200 KM i 290 Nm. Ponadto, jednostka dostarcza dodatkowe 15 KM i 30 Nm momentu obrotowego nawet przez 20 sekund dzięki funkcji overboost. Fot. Ford
W tym roku, czyli w czterdziestą rocznicę wyprodukowania pierwszego modelu Fiesta, debiutuje nowy Ford Fiesta ST200, będący najmocniejszą odmianą tego modelu w historii. Zespół Ford Performance poprawił osiągi w kompaktowym aucie, czyniąc z auta rasowego hot hatcha. Ceny auta w Polsce zaczynają się od 75 650 zł.

W porównaniu z modelem Fiesta ST, wersja ST200 oferuje o 10% wyższą moc i o 20% wyższy moment obrotowy. Silnik benzynowy 1.6 litra EcoBoost pracujący pod maską tej wersji rozwija 200 KM i 290 Nm. Ponadto, jednostka dostarcza dodatkowe 15 KM i 30 Nm momentu obrotowego nawet przez 20 sekund dzięki funkcji overboost.

Ford Fiesta ST200 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 s. Inżynierowie Forda zmodernizowali również zawieszenie i układ kierowniczy, co przełożyło się na wyższą dynamikę jazdy i wyższy komfort podróżowania. Ford Fiesta ST200 wykorzystuje zmodernizowane zawieszenie Fiesty ST oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPAS, które poprawia komfort jazdy i dynamikę prowadzenia. Oprócz zmodernizowanych amortyzatorów, o lepsze tłumienie nierówności dba tylna belka skrętna o sztywności zwiększonej o 27% oraz przedni stabilizator poprzeczny o średnicy zwiększonej z 19 do 21 mm. Podobnie, jak Fiesta ST, wersja ST200 jest o 15 mm niżej zawieszona, niż standardowy Ford Fiesta.

Fiesta ST200 została wyposażona w układ eTVC poprawiający stabilność jazdy na zakrętach oraz układ elektronicznej kontroli stabilności ESC z trzema trybami pracy. Podczas pokonywania zakrętów układ eTVC przyhamowuje przednie wewnętrzne koło, aby poprawić przyczepność i zredukować podsterowność bez ograniczania prędkości jazdy. Z kolei układ ESC może pracować w różnych trybach, w częściowo uśpionym lub w pełni dezaktywowanym.

Do dyspozycji są częściowo skórzane fotele przednie Charcoal Recaro wykończone - podobnie, jak pasy bezpieczeństwa - kontrastującymi, srebrnymi nićmi. Uzupełnieniem całości są podświetlane nakładki progowe z logo ST200, wstawki z włókna węglowego w desce rozdzielczej, aluminiowe nakładki na pedały i aluminiowy drążek skrzyni biegów, kierownica ST oraz ciemne wykończenie wnętrza z podsufitką z srebrnymi detalami.

Produkcja nowego hot hatcha - wyposażonego w unikatowy lakier nadwozia Solid Silver Grey oraz czarne, matowe obręcze aluminiowe - rozpoczęła się w czerwcu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty