Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36854 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Ford Focus

Data publikacji: Autor: Jacek Dobkowski

 Focus - konstrukcja, która się nie starzeje

Wśród aut kompaktowych propozycja Forda wyróżnia się zachowaniem na drodze. Także do wyposażenia wersji 100 i X100 nie można mieć zastrzeżeń.

Pięciodrzwiowe Focusy, jak na zdjęciu, sprzedają się
zdecydowanie lepiej niż trzydrzwiowe. Pozostałe
dwie wersje nadwoziowe to sedan i kombi (najdroższe)
Fot. Eugeniusz Rudzki

Bez wątpienia Focus to jeden z bardziej udanych pojazdów Forda w ostatnich latach. Jako pierwszy w historii zdobył tytuł Samochodu Roku i w Europie, i w Stanach Zjednoczonych. To nie mógł być przypadek. Pojawił się na rynku w 1998 roku, a więc pięć lat temu, a nadal stanowi - w opinii wielu dziennikarzy motoryzacyjnych - wzór w klasie średniej niższej pod względem właściwości jezdnych.

Podróż Focusem rzeczywiście może dostarczyć wielu przyjemnych wrażeń. Auto wręcz samo wchodzi w zakręty i nie chce się w nich przechylać. Zawieszenie jest tak dobre, że nawet przednie fotele, o stosunkowo słabym wyprofilowaniu, nie przeszkadzają w podróży. Nie trzeba przytrzymywać się kierownicy na szybko branych łukach.

Wahacze!
Tajemnica tak dobrego prowadzenia przednionapędowego wozu tkwi przede wszystkim w tylnym zawieszeniu. W tej klasie standardem, powielanym w dziesiątkach konstrukcji, jest belka skrętna. Tymczasem w Focusie z tyłu znalazło się wielowahaczowe zawieszenie wzięte z Mondeo kombi (pierwszej generacji). Taki układ jest droższy, bardziej skomplikowany, ale zapewnia precyzyjne prowadzenie kół, dobrą izolację nadwozia od drgań układu jezdnego, a także stosunkowo wysoki komfort podróżowania.
- Chcieliśmy, żeby Ford Focus pod każdym względem przewyższał swoich konkurentów i był przy tym fantastyczny w prowadzeniu - skomentował Michael Kleczka, szef zespołu konstruktorów układu jezdnego Focusa.

W sam raz
- Sprzedaje się świetnie - mówi Andrzej Pietrzak, dyrektor handlowy dealera Forda w Olsztynie. - Widocznie ludzie w Polsce muszą długo przyzwyczajać się do danego modelu. Poza tym bogato wyposażone auto segmentu C znakomicie spełnia potrzeby polskiej rodziny. Może ktoś i chciałby mieć większy samochód. Kupując Focusa wyda mniej, a wyposażenie będzie miał bardzo bogate.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Ford Focus zdjęcia

Ford Focus dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ford Focus opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Ford Focus Cena

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł