Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36047 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Ford Focus 2.0 Trend

Data publikacji: Autor: Witold Blady

 Czterocylindrowa jednostka Focusa zapewnia autu całkiem niezłe osiągi...

Przejdź do: Wyposażenie | Nadwozie | Wnętrze | Porównanie z konkurencją

Prawie jak coupe
Focus Trend, bo tak oznaczona jest usportowiona odmiana nowego Forda, jest w naszym kraju oferowany z jednym tylko trzydrzwiowym nadwoziem. Wsiadanie do tyłu jest w tego typu autach nieco kłopotliwe, przesunięty do tyłu środkowy słupek powoduje także kłopoty z sięgnięciem po pas bezpieczeństwa - szkoda, że nie pomyślano, by zamontować eliminujący te problemy wysięgnik. Na szczęście to jedyny zarzut do ergonomii Focusa.

Silnik
Czterocylindrowa jednostka Focusa zapewnia autu całkiem niezłe osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 9,2 sek, zaś prędkość maksymalna wynosi 201 km/h. Silnik po przekroczeniu 3 tys. obr. staje się nieprzyjemnie głośny. Ostra jazda powoduje także raptowne pogorszenie humoru na stacji benzynowej - Focus 2.0 potrafi spalić nawet 15 litrów benzyny na 100 km. Na szczęście nieco łagodniejsze traktowanie pedału gazu od razu procentuje spadkiem zużycia paliwa do akceptowalnych 9-11 l.

Wyposażenie
Standardem jest poduszka gazowa dla kierowcy. Za poduszkę dla pasażera trzeba dopłacić 1000 zł, zaś za airbagi boczne kolejne 650 zł. ABS kosztuje 1900 zł, można także wybrać pakiet: airbag pasażera i ABS za 2400 zł. Poza poduszką kierowcy, do standardu należą elektrycznie opuszczane szyby w drzwiach, centralne ryglowanie zamków, wspomaganie układu kierowniczego, radio, halogeny i immobiliser.

Nadwozie
Choć Focus nie jest pierwszym autem linii New Edge Design, jego ostre linie ciągle szokują. W tym samochodzie wszystko jest nietypowe - od kształtu przednich reflektorów, przez agresywne nadkola, aż do tylnych świateł umieszczonych wysoko w słupkach. Do wyboru są cztery warianty nadwozia - kombi, czterodrzwiowy sedan i dwa hatchbacki: trzy- i pięciodrzwiowy. Nam najbardziej przypadł do gustu trzydrzwiowy hatchback. W planach Forda są także kabriolet i minivan na bazie Focusa, ale żaden z nich nie pojawi się na rynku wcześniej niż w 2001 roku.

Wnętrze
Focus to pierwszy samochód, w którym pokrywę silnika otwiera się... kluczykiem. Zamek ukryto pod znaczkiem Forda na atrapie. Podobno dzięki temu rozwiązaniu obniżono stawki ubezpieczeń Focusa np. w Niemczech. W Polsce nie słychać na razie o podobnych posunięciach firm asekuracyjnych.
Przycisk otwierania klapy bagażnika umieszczono nietypowo, bo po lewej stronie kierownicy, tuż obok wskaźników. Standardowym wyposażeniem każdego Focusa jest radioodtwarzacz. Można z niego zrezygnować (cena auta spadnie wówczas o 700 zł) lub zamówić za dopłatą droższe radio. Jak przystało na auto o zacięciu sportowym, Focus Trend ma kierownicę pokrytą skórą.

Porównanie Forda Focusa 2.0 z konkurentami

Wyposażenie (S - standard, O - opcja)

Model Ford Focus 2.0 Opel Astra 2.0 Renault Megane Coupe 2.0
ABS O S S
Airbag kierowca/pasażer S/O S/S S/S
Poduszki boczne O O S
Wspomaganie kierownicy S S S
Elektryczne szyby S S S
Centralne ryglowanie zamków S S S
Radio S S O
Klimatyzacja O S S
Aluminiowe felgi O S S

Osiągi i pozostałe dane

Model Ford Focus 2.0 Opel Astra 2.0 Renault Megane Coupe 2.0
Silnik R4 R4 R4
Pojemność skokowa (cm sześc.) 1989 1998 1998
Moc maks. (KM) 130 136 140
Maks. moment obrotowy (Nm) 174 188 200
Skrzynia biegów manual., pięciobiegowa - -
Hamulce przednie/tylne tarczowe/tarczowe - -
Średnica zawracania (m) - 10,8 10,7
Objętość bagażnika (dm sześc.) 370 290 -
Długość (mm) 4152 4110 3930
Szerokość (mm) 1699 1710 1700
Wysokość (mm) 1430 1420 1370
Rozstaw osi (mm) 2615 2610 2470
Masa własna (kg) 1146 1170 1135
Ładowność (kg) 494 525 420
Prędkość maksymalna (km/h) 201 208 213
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) 9,2 9 8,6

Zużycie paliwa (l/100 km)

Model Ford Focus 2.0 Opel Astra 2.0 Renault Megane Coupe 2.0
Miasto 11,8 11,7 10,2
Poza miastem 5,6 6,3 6,1
Średnie 8,9 - 7,6

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ford Focus zdjęcia

Ford Focus dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Ford Focus Cena

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł