Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38850 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Ford Focus 2019. Tak wygląda czwarta generacja

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Ford Focus IV

Wszystkie jednostki współpracują z manualnymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach, ale trzeba dodać, że mocniejsze wersje mogą otrzymać 8-biegowe automaty.

Fot. Ford Pierwsze dostawy nowego Focusa do klientów planowane są już na drugą połowę lipca. Ceny nie zostały jeszcze podane.

Pierwsza generacja modelu Focus pojawiła się na rynku w 1998 roku, wprowadzając jakościową zmianę. Trzy generacje znalazły 7 mln nabywców w Europie i ponad 16 mln na całym świecie. Czwarta generacja Focusa, która właśnie została zaprezentowana, to pojazd zaprojektowany od zera, z uwzględnienie opinii klientów o poprzednich modelach. Samochód ma być oferowany jako pięciodrzwiowy hatchback lub kombi, a na wybranych rynkach pojawi się także w odmianie sedan. Klienci nie powinni narzekać na liczbę dostępnych wariantów. Oprócz wersji Trend i Titanium, pojawi się sportowy Focus ST-Line, ekskluzywny Focus Vignale i odmiana Active.

Redakcja poleca:

Mandaty. Za to kierowca nie zostanie już ukarany
TOP 30 aut z najlepszym przyspieszeniem
Nie będzie nowych fotoradarów

Focus nowej generacji został zbudowany na nowej platformie C2, wyróżniającej się wyższym poziomem bezpieczeństwa i pozwalającej na lepsze wykorzystanie przestrzeni wewnątrz auta. Zdecydowano się na większy o 53 mm rozstaw osi oraz krótsze zwisy. Z przodu niezmiennie mamy charakterystyczny wlot powietrza, który został powiększony. Z tyłu pojawiły się dwuczęściowe lampy. Cechą charakterystyczną jest również wydłużona maska oraz przesunięte w tył i mocniej pochylone przednie słupki.

W kabinie z tyłu jest teraz dodatkowe 5 cm miejsca na kolana i 6 cm więcej szerokości na wysokości ramion. Maksymalna pojemność bagażnika w hatchbacku wynosi 1354 l, natomiast w kombi po rozłożeniu tylnych  siedzeń 1653 l. Mimo większych rozmiarów nowy Focus jest lżejszy o 90 kg. Pojazd dostępny będzie w wersji z zawieszeniem niezależnym, wielowahaczowym lub w podstawowych odmianach 1.0 EcoBoost i 1.5 EcoBlue z belką skrętną.

Zobacz także: Testujemy miejski model Volkswagena

Do dyspozycji kierowców jest zestaw systemów wspomagania bezpieczeństwa i komfortu jazdy, w tym również odpowiedzialnych za autonomiczną jazdę na drugim poziomie. Na wyposażeniu znalazł się m.in. adaptacyjny tempomat (ACC) z funkcją Stop&Go, układem rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i systemem utrzymania na pasie ruchu oraz system wspomagania parkowania, zarówno równoległego, jak i prostopadłego z funkcją wspomagania wyjazdu z parkingu i ostrzegania o ruchu poprzecznym. Ford Focus czwartej generacji posiada także systemy aktywnego unikania zderzenia, hamowania awaryjnego, aktywnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów oraz system ostrzegania o kolizji czołowej i hamowania po kolizji. Parkowanie ułatwia szerokokątna kamera cofania 180 stopni, a kierowca może skorzystać również z wyświetlacza przeziernego.

Nowy Ford Focus będzie oferowany z czterema silnikami: dwoma benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Do wyboru przewidziano silnik 1.0 EcoBoost w trzech wariantach mocy: 85, 100 i 125 KM. Dostępna jest także znana z Fiesty ST jednostka 1.5 EcoBoost o mocy 150 lub 180 KM. Nowością w silnikach benzynowych jest funkcja dezaktywacji jednego z trzech cylindrów, gdy silnik pracuje z małym obciążeniem Jeśli chodzi o warianty wysokoprężne, można zdecydować się na jednostkę 1.5 EcoBlue o mocy 95 lub 120 KM lub wariant 2.0 o mocy 150 KM. Wszystkie jednostki współpracują z manualnymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach, ale trzeba dodać, że mocniejsze wersje mogą otrzymać 8-biegowe automaty.

Ford Focus IV

Wszystkie jednostki współpracują z manualnymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach, ale trzeba dodać, że mocniejsze wersje mogą otrzymać 8-biegowe automaty.

Fot. Ford

Ford Focus IV

Wszystkie jednostki współpracują z manualnymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach, ale trzeba dodać, że mocniejsze wersje mogą otrzymać 8-biegowe automaty.

Fot. Ford

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • bubu (gość)

    ciekawe czy taka sama ciasnota jak w poprzedniej generacji. Ilość miejsca w środku to porażka. W starej fieście miałem chyba więcej.

  • cubeee (gość)

    wizualnie - top 3, żeby tylko chciał jeździć bezawaryjnie

  • Bolek (gość)

    Focus ST-LINE cena około 100 tyś, klimatyzacja manualna WTF ??? To chyba żarty

  • Maxx (gość)

    Wizualnie auto brzydkie strasznie. Już Fiat Bravo 2 miał podobna bryłę, choć o wiele ładniejszą. Ford tez jakby trochę zasięgnął z najmniejszego Lexusa. Generalnie co w tym aucie jest Top wizualnie ??? Przecież jest tak niejakie, że nie wiadomo co to zq auto..... Masakra jak to jest, że im auto bardziej bez wyrazu tym dla wielu lepsze??? Przecież focus miał swoją bryłę, po co został zmieniony i upodobniony do innych marek. Teraz jest po prostu brzydki, drogi i bez sensu. Samochody powinny cieszyć wyglądem, a ten to gdyby nie napis to byłby całkowity no-name, czyli z wyglądu nie da się powiedzieć, że to ford. A ten pomarańczowy kombi na zdjęciu z artykułem Focus Active to chyba szczyt brzydoty..... Masakra....

  • Gość (gość)

    Jak tak według Ciebie wygląda brzydkie auto to musisz być strasznie przykrą osobą

  • Łukasz (gość)

    Za okolo 135 tys opcja full opcja w wersji st 2,3 280 koni

  • ws (gość)

    auto jest piękne a ten co mowi ze jest brzydkie to dlatego ze będzie go na nie stać za 10 latek

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ford Focus zdjęcia

Ford Focus dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ford Focus Cena

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł