Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36676 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Ford Focus C-Max

Data publikacji: Autor: Zdzisław Podbielski

fot. Ford Minivan C-Max jest kolejnym ogniwem rodziny Focusa, obejmującej hatchback, sedan i kombi. Nowy Ford przedstawia się bardzo zachęcająco i będzie z pewnością silnym punktem w segmencie MPV.

Prezes Ford of Europe, Martin Leach, stwierdził, że jest to samochód... "z którego jestem szczególnie dumny", a Adam Kołodziejczyk, dyrektor generalny Ford Polska, że... "to świetny samochód i wiążę z nim duże nadzieje". Focus C-Max wreszcie pojawił się na naszym rynku.

C-Max ma jednobryłowe zwarte nadwozie.
Przedstawiciele Forda zakładają zdobycie 15 proc.
udziału w segmencie minivanów.
Fot. Ford

Nazwę modelu C-Max Ford tłumaczy jako maksimum komfortu (Comfort), maksimum pewności w prowadzeniu (Confidence) i maksimum kontroli (Control). Po pierwszych jazdach zapoznawczych można się zgodzić z tym tłumaczeniem. Wnętrze jest obszerne, a fotele można różnie konfigurować, zależnie od liczby przewożonych osób i ilości bagażu.

C-Max jest pewny w prowadzeniu - jest to uzasadnione konstrukcją zawieszenia, które wyróżnia się nie tylko ze względu na wygodę jazdy, ale i na stabilizację pojazdu w ruchu. C-Max wyśmienicie trzyma się drogi, do tego przyczyniają się również: nisko położony środek masy, dobrany rozkład obciążeń na osie i, w porównaniu z innymi wersjami Focusa, o 25 mm wydłużony rozstaw osi i o 40 mm powiększony rozstaw kół. Walory te uzupełnione są jeszcze innymi, a mianowicie bardzo starannie, ergonomicznie opracowanym miejscem kierowcy, który siedzi wysoko i ma dobrą widoczność.
Te zabiegi sprawiły, że pod względem jakości prowadzenia C-Maxa można zaliczyć do przodujących w segmencie tzw. minivanów.

Pewne zachowanie się w ruchu C-Maxa ułatwia precyzyjnie działający układ kierowniczy i umieszczona pod ręką, w konsoli środkowej, dźwignia zmiany biegów. Skuteczne hamulce dopełniają reszty. Poza tym, w standardowym wyposażeniu wszystkich wersji jest ABS z elektronicznie sterowanym rozdziałem siły hamowania

Gama jednostek napędowych obejmuje 4 silniki: 2 benzynowe i 2 wysokoprężne. Jednak w tej chwili na polskim rynku oferuje się jednego diesla 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu common-rail drugiej generacji. Dostępne są 4 wersje wyposażenia pojazdu: Ambiente, Trend, FX Silver i FX Gold.
Minivan C-Max jest kolejnym ogniwem rodziny Focusa, obejmującej hatchback, sedan i kombi.

- Nowy Ford przedstawia się bardzo zachęcająco i będzie z pewnością silnym punktem w segmencie MPV. Jego zaletą jest z pewnością perfekcyjne dopracowanie szczegółów i komfort prowadzenia - mówił podczas prezentacji połączonej z jazdami próbnymi Andrzej Dmochowski, dyrektor firmy EuroCar, autoryzowanego dilera Forda w Gdyni. - Mamy już klientów, którzy zdecydowali się na zakup C-Maxa, kilka aut można dostrzec na trójmiejskich ulicach.

Dane techniczne

Silnik 1.6 16V 1.8 16V 1.6 16V
  benzynowy benzynowy diesel
Pojemność skokowa (cm sześc.) 1596 1798 1560
Moc maks. (KM-obr/min) 100-6000 120-6000 109-4000
Moment obr. (Nm-obr/min) 146-4000 165-4000 245-1750
Prędkość maks. (km/h) 175 193 185
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 12,9 10,8 11,3
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) 6,9 7,1 4,9
Cena brutto wersji Ambiente (zł) 61 500 64 500 71 500

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ford Focus zdjęcia

Ford Focus dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ford Focus opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Ford Focus Cena

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł