Ford Focus. Cena kompaktowego auta czwartej generacji

Mariusz Michalak
Ford Focus Focus nowej generacji został zbudowany na nowej platformie C2, wyróżniającej się wyższym poziomem bezpieczeństwa i pozwalającej na lepsze wykorzystanie przestrzeni wewnątrz auta. Zdecydowano się na większy o 53 mm rozstaw osi oraz krótsze zwisy.Fot. Ford
Ford Focus Focus nowej generacji został zbudowany na nowej platformie C2, wyróżniającej się wyższym poziomem bezpieczeństwa i pozwalającej na lepsze wykorzystanie przestrzeni wewnątrz auta. Zdecydowano się na większy o 53 mm rozstaw osi oraz krótsze zwisy.Fot. Ford
Do Polski nowy Focus trafi jako pięciodrzwiowy hatchback i kombi. Na wybranych rynkach ma być dostępna odmiana sedan.

Czwarta generacja Focusa,to pojazd zaprojektowany od zera, z uwzględnienie opinii klientów o poprzednich modelach. Samochód ma być oferowany jako pięciodrzwiowy hatchback lub kombi, a na wybranych rynkach pojawi się także w odmianie sedan. Klienci nie powinni narzekać na liczbę dostępnych wariantów. Oprócz wersji Trend i Titanium, pojawi się sportowy Focus ST-Line, ekskluzywny Focus Vignale i odmiana Active.

Focus nowej generacji został zbudowany na nowej platformie C2, wyróżniającej się wyższym poziomem bezpieczeństwa i pozwalającej na lepsze wykorzystanie przestrzeni wewnątrz auta. Zdecydowano się na większy o 53 mm rozstaw osi oraz krótsze zwisy. Z przodu niezmiennie mamy charakterystyczny wlot powietrza, który został powiększony. Z tyłu pojawiły się dwuczęściowe lampy. Cechą charakterystyczną jest również wydłużona maska oraz przesunięte w tył i mocniej pochylone przednie słupki.

W kabinie z tyłu jest teraz dodatkowe 5 cm miejsca na kolana i 6 cm więcej szerokości na wysokości ramion. Maksymalna pojemność bagażnika w hatchbacku wynosi 1354 l, natomiast w kombi po rozłożeniu tylnych  siedzeń 1653 l. Mimo większych rozmiarów nowy Focus jest lżejszy o 90 kg. Pojazd dostępny będzie w wersji z zawieszeniem niezależnym, wielowahaczowym lub w podstawowych odmianach 1.0 EcoBoost i 1.5 EcoBlue z belką skrętną.

Zobacz także: Testujemy miejski model Volkswagena

Do dyspozycji kierowców jest zestaw systemów wspomagania bezpieczeństwa i komfortu jazdy, w tym również odpowiedzialnych za autonomiczną jazdę na drugim poziomie. Na wyposażeniu znalazł się m.in. adaptacyjny tempomat (ACC) z funkcją Stop&Go, układem rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i systemem utrzymania na pasie ruchu oraz system wspomagania parkowania, zarówno równoległego, jak i prostopadłego z funkcją wspomagania wyjazdu z parkingu i ostrzegania o ruchu poprzecznym. Ford Focus czwartej generacji posiada także systemy aktywnego unikania zderzenia, hamowania awaryjnego, aktywnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów oraz system ostrzegania o kolizji czołowej i hamowania po kolizji. Parkowanie ułatwia szerokokątna kamera cofania 180 stopni, a kierowca może skorzystać również z wyświetlacza przeziernego.

Nowy Ford Focus będzie oferowany z czterema silnikami: dwoma benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Do wyboru przewidziano silnik 1.0 EcoBoost w trzech wariantach mocy: 85, 100 i 125 KM. Dostępna jest także znana z Fiesty ST jednostka 1.5 EcoBoost o mocy 150 lub 180 KM. Nowością w silnikach benzynowych jest funkcja dezaktywacji jednego z trzech cylindrów, gdy silnik pracuje z małym obciążeniem Jeśli chodzi o warianty wysokoprężne, można zdecydować się na jednostkę 1.5 EcoBlue o mocy 95 lub 120 KM lub wariant 2.0 o mocy 150 KM. Wszystkie jednostki współpracują z manualnymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach, ale trzeba dodać, że mocniejsze wersje mogą otrzymać 8-biegowe automaty.

Cennik otwiera kwota 63 900 zł. Dostaniemy za nią auto w nadwoziu hatchback z litrowym silnikiem EcoBoost o mocy 100 KM i ręczną skrzynią biegów. Dla porównania Volkswagen Golf kosztuje od 61 520 zł i posiada silnik 1.0 TSI 85 KM. 67 020 zł trzeba zapłacić za 110 KM.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty