Ford Focus EcoBoost Hybrid. Teraz także jako miękka hybryda

Mariusz Michalak
Ford Focus Ford wprowadza układ napędowy EcoBoost Hybrid dla Focusa; 48-woltowa miękka hybryda oraz system dezaktywacji cylindra poprawiają oszczędność paliwa oraz osiągi. Fot. Ford
Ford Focus Ford wprowadza układ napędowy EcoBoost Hybrid dla Focusa; 48-woltowa miękka hybryda oraz system dezaktywacji cylindra poprawiają oszczędność paliwa oraz osiągi. Fot. Ford
Ford wprowadza układ napędowy EcoBoost Hybrid dla Focusa; 48-woltowa miękka hybryda oraz system dezaktywacji cylindra poprawiają oszczędność paliwa oraz osiągi.

Focus dołącza do osobowej Pumy, Kugi i Fiesty, a także do pojazdów dostawczych Forda Transita i Transita Custom, w których zastosowano układy miękkiej hybrydy zmniejszające zużycie paliwa.

Hybrydowy układ napędowy 1,0-litra EcoBoost Hybrid o mocy 155 KM zapewnia ponad dwukrotnie większą sprawność niż 2,0-litrowy silnik benzynowy o mocy 145 KM, montowany w Focusie zaledwie 10 lat temu, przy czym zużycie paliwa spadło aż o 45 procent. (NEDC).

W modelu Focus EcoBoost Hybrid, dostępnym również w wersji o mocy 125 KM, standardowy alternator z silnika EcoBoost o pojemności 1,0-litra został zastąpiony zintegrowanym rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prędkości, a następnie układ wykorzystuje ją do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V.

Umieszczenie 48-woltowego akumulatora pod przednimi fotelami Focusa pozwoliło zintegrować układ napędowy miękkiej hybrydy bez utraty przestrzeni ładunkowej lub pasażerskiej.

BISG działa również jako silnik elektryczny, płynnie współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową o niskich stratach tarcia wewnętrznego, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.

Ponadto w układach napędowych Focusa EcoBoost Hybrid zastosowano system dezaktywacji cylindra, który w dalszym ciągu współpracuje z silnikami benzynowymi 1,0-litra i 1,5-litra EcoBoost.

Zwiększający oszczędność system dezaktywacji cylindra może automatycznie wyłączyć z pracy jeden z cylindrów silnika, gdy pełna pojemność skokowa nie jest potrzebna, na przykład podczas jazdy wybiegiem lub jazdy z niewielkim zapotrzebowaniem na moc. Jeden z cylindrów może zostać dezaktywowany lub ponownie włączony do pracy w czasie 14 milisekund, bez żadnych kompromisów pod względem osiągów, czy jakości pracy silnika.

Klienci mogą nadal wybierać pomiędzy dwoma silnikami wysokoprężnymi: 1,5-litrowym silnikiem EcoBlue i 2,0-litrowym EcoBlue, współpracującymi z zaawansowaną ośmiobiegową przekładnią automatyczną lub sześciobiegową manualną skrzynią biegów.

Zobacz także: Ford Transit w nowej wersji Trail

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty