Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36843 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Ford Focus II kontra Renault Megane

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

Fot. Ryszard Polit: Nowy Ford Focus jest nieco większy od poprzednika i ma unowocześnione podzespoły, jednak koncepcja auta pozostała bez zmian. Z drugimi generacjami aut jest jak z drugą żoną – można oczekiwać, że będzie lepsza od poprzedniczki.

Ford Focus cieszy się dużym zainteresowaniem polskich nabywców,  postanowiliśmy więc skonfrontować drugą generację tego modelu z Renaultem Megane II. Fot. Ryszard Polit: Nowy Ford Focus jest nieco wiêkszy od poprzednika i ma unowocze¶nione podzespo³y, jednak koncepcja auta pozosta³a bez zmian.

 

Nie znamy jeszcze ceny ani wyposażenia nowego Focusa, którego sprzedaż rozpocznie się w marcu. Porównujemy więc tylko konstrukcję i własności techniczne pojazdów. Wybraliśmy Focusa II i Megane II w wersji 5-drzwiowej, Fot. Renault: Renault Megane II wyró¿nia siê oryginalnym kszta³tem nadwozia, a nabywca otrzymuje wiele elektronicznych gad¿etów w rodzaju karty zastêpuj±cej kluczyk zap³onu czy samoczynnie w³±czaj±cych siê ¶wiate³ awaryjnych podczas gwa³townego hamowania. napędzanej benzynowym silnikiem o pojemności 2 l.

 

Cechy szczególne

 

Nie ulega wątpliwości, że Megane II stara się oczarować nabywców oryginalnym kształtem nadwozia i elektronicznymi gadżetami w rodzaju karty zastępującej kluczyk zapłonu czy wycieraczek z czujnikiem deszczu. Konstrukcja zawieszenia jest inna niż w pierwszej generacji Fot. Ryszard Polit: Focus napêdzany 2 litrowym silnikiem ma zbli¿on± dynamikê do Megane 2.0. tego modelu, ale dość prosta. Konstruktorzy Focusa II doszli do przekonania, że lepsze jest wrogiem dobrego i starali się jedynie poprawić istniejące rozwiązania. Focus II ma zbliżony do poprzednika kształt nadwozia i płytę podłogową z wielowahaczowym zawieszeniem tylnym. Obaj konkurenci mają niemal identyczny rozstaw osi i porównywalną Fot. Renault: Ze wzglêdu na ukszta³towanie tylnej pokrywy w Megane, baga¿nik ma ma³± objêto¶æ 330 l. Znaczna powierzchnia tylnej, pó³okr±g³ej szyby nie jest oczyszczana przez wycieraczkê. przestronność wnętrza. Wysocy osobnicy zasiadający na tylnej kanapie z satysfakcją stwierdzają, że w obu autach jest dużo miejsca nad głową. Zasadnicze różnice dotyczą wielkości bagażnika, który w Megane ma objętość 330 l, a w Focusie – aż o 55 l więcej.  Tylna szyba Megane w formie wycinka pobocznicy walca okazuje się zbyt wielkim wyzwaniem dla wycieraczki, której ramię nie przylega równomiernie do półokrągłej Fot. Ford: Zmodyfikowane wnêtrze Focusa II mo¿e siê podobaæ. Tablica przyrz±dów jest zaprojektowana ergonomicznie. powierzchni, pozostawiając podczas pracy nieoczyszczone pole o znacznej powierzchni. Cofanie autem francuskim w deszczu wymaga więc wprawy i delikatności.          

 

Silniki

 

Silnik Forda z pojemności 2 l osiąga moc 145 KM. Jednostka napędowa Renault z podobnej pojemności uzyskuje 135 KM, Fot. Renault: Nowocze¶nie zaprojektowane wnêtrze Megane. Wska¼niki s± czytelne. ale ma za to wyższy maksymalny moment obrotowy osiągany przy niższej liczbie obrotów. W efekcie silnik francuski wyróżnia się dobrą elastycznością i sprawia nieco lepsze wrażenie niż silnik Forda. Auto francuskie ma też nieco lepszą dynamikę podczas rozpędzania na wyższych biegach, jednak różnice te są niewielkie. Za to Focus zużywa w mieście o 1 l paliwa mniej niż Megane.

 

Własności jezdneFot. Ford: Tylne, wielowahaczowe zawieszenie Focusa zapewnia bardzo dobre w³asno¶ci jezdne.

 

Focus II, podobnie jak jego poprzednik, ma wręcz znakomite własności jezdne. Uzyskano je w dużej mierze dzięki konstrukcji zawieszenia, z wielowahaczową osią tylną. Focus był prekursorem takiego rozwiązania. Z przodu zastosowano Fot. Renault: Megane II ma now± p³ytê pod³ogow± z nieskomplikowan± konstrukcj± zawieszenia. Z przodu s± kolumny McPhersona, a z ty³u belka skrêtna ³±cz±ca wahacze wzd³u¿ne. kolumny McPhersona, które ma także Megane. W tylnym zawieszeniu Renaulta zdecydowano się na belkę skrętną łączącą wahacze wzdłużne. Megane również całkiem dobrze się prowadzi, na miarę możliwości prostego i taniego rozwiązania zawieszenia. Komfort jazdy wyższy jest w Focusie, gdyż dzięki takiej konstrukcji zawieszenia ma ono bardziej miękką Fot. Ryszard Polit: Baga¿nik Focusa ma objêto¶æ 385 l. charakterystykę. Na naszych drogach to dobrodziejstwo. W Megane jest dość twardo, gdyż w przeciwnym razie pogorszyłaby się kierowalność pojazdu. Focus ma precyzyjniejszy układ kierowniczy, wspomagany elektryczno-hydraulicznie. W Megane zastosowano wspomaganie elektryczne o zmiennej charakterystyce.  Renault ma krótszą Fot. Renault: Na tylnej kanapie Megane jest sporo miejsca. drogę hamowania niż Focus. Nie zmierzono głośności wewnętrznej Forda, w Megane hałas jest niewielki.  

 

Podsumowanie

 

Trudno jednoznacznie rozstrzygnąć, czy lepszy jest Focus, czy Megane. Obaj konkurenci mają porównywalną przestronność wnętrza i dynamikę. Ford przewyższa Megane pod względem własności jezdnych i wielkością bagażnika. O ewentualnym sukcesie tego modelu zadecyduje jednak cena. 

 

Nasza ocena (+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Ford Focus II

Renault Megane 

Przestronność wnętrza

Remis

Silnik

Remis

Poziom hałasu

Brak danych

Hamulce

 

+

Dynamika

 

+

Zużycie paliwa

+

 

Nowoczesność konstrukcji

+

 

Wyposażenie

Brak danych

 

Wybrane dane techniczne:

 

 

Ford Focus II

Renault Megane

Liczba cylindrów/zaworów

4/16

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

 1999

1998

Moc maksymalna (KM/obr/min):

145/6000

135/5500

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

185/4500

191/3750

Przyspieszenie 0-100 km/h(s):

9,2

9,2

Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s):

9,5

8,8

Prędkość maksymalna (km/h):

206

200

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*:

b.d.

66

Droga hamowania od 100 km/h (m):

39,4

38,3

Pojemność bagażnika (dm3):

385

330

Pojemność zbiornika paliwa (dm3):

55

60

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km):

5,4/9,8

6,4/10,9

Długość x szerokość x wysokość (cm):

434 x 184 x 147

421 x 178 x 146

Rozstaw osi (cm):

264

263

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

b.d.

2/12

Cena wersji 5-drzwiowej (zł):

b.d.

73 700

 

* - pomiar wg ADAC

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Ford Focus zdjęcia

Ford Focus dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Renault Megane dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ford Focus opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Ford Focus Cena

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł