Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38786 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Ford Focus po liftingu. Wygląd, wyposażenie, silniki

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Ford Focus 

W salonach sprzedaży auto pojawi się na początku przyszłego roku. Możemy liczyć na odmieniony wygląd, bogatsze wyposażenie, a do wyboru są wersje o benzynowe, w tym miękkie hybrydy oraz diesle. 

Fot. Ford W salonach sprzedaży auto pojawi się na początku przyszłego roku. Możemy liczyć na odmieniony wygląd, bogatsze wyposażenie, a do wyboru są wersje o benzynowe, w tym miękkie hybrydy oraz diesle.

Ford Focus po liftingu. Wygląd zewnętrzny

Przy nowym projekcie maski silnika, jej przednia krawędź przebiega wyżej, a „niebieski owal” Forda został przeniesiony z krawędzi maski na środek większego górnego wlotu powietrza.

Ford Focus 

W salonach sprzedaży auto pojawi się na początku przyszłego roku. Możemy liczyć na odmieniony wygląd, bogatsze wyposażenie, a do wyboru są wersje o benzynowe, w tym miękkie hybrydy oraz diesle. 

Fot. FordNowe reflektory wykonane w technice LED stanowią standardowe wyposażenie wszystkich wariantów nowego Focusa i mają zintegrowany sektor świateł przeciwmgielnych. Modele pięciodrzwiowe i kombi otrzymały przyciemnione klosze tylnych świateł, a przeprojektowane odbłyśniki diodowych świateł tylnych w modelu podstawowym wyróżnia ciemniejsza część centralna i przyciągający wzrok nowy wzór linii świetlnych.

Każdy z wariantów nowego Focusa odróżnia się unikalnymi detalami stylistycznymi, a górne wloty powietrza i wzory ich kratek odzwierciedlają odrębne osobowości i zapewniają większe zróżnicowanie w całej gamie modelowej. Warianty Connected i Titanium wyróżnia szeroki górny wlot powietrza z błyszczącym chromowanym obramowaniem, z mocnymi poziomymi listwami i nawiązujące do tej formy boczne otwory wentylacyjne, które wyprowadzono z dolnego wlotu powietrza. Dodatkowo, wersja Titanium zyskała wytłaczane na gorąco, chromowane wykończenie listew górnego wlotu powietrza.

Inspirowany stylem Ford Performance sportowy charakter wariantu ST-Line X został podkreślony przez trapezoidalny górny wlot powietrza o zmienionych proporcjach, z błyszczącą, czarną kratką o strukturze plastra miodu, szersze boczne otwory wentylacyjne oraz głębszy dolny wlot powietrza. Wariant ST-Line X wyposażono również w nakładki progowe, tylny dyfuzor i dyskretny tylny spojler.

Ford Focus po liftingu. Jakie silniki do wyboru?

Opcjonalna siedmiostopniowa przekładnia automatyczna Powershift, w najoszczędniejszej wersji zapewni zużycie paliwa w cyklu WLTP wynoszące 5,2 l/100 km i emisję CO2 117 g/km.

Oprócz wygodniejszej jazdy samochodem bez pedału sprzęgła, dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna Powershift zapewnia płynne przyspieszanie oraz gładką i szybką zmianę biegów. Z kolei możliwość redukcji przełożenia o 3 biegi umożliwia szybkie wyprzedzanie. W trybie Sport Drive Mode, automatyczna skrzynia biegów utrzymuje niższe biegi dla uzyskania bardziej sportowych reakcji, możliwy jest również ręczny wybór biegów, z ich zmianą w sportowym stylu za pomocą łopatek przy kierownicy w wersjach ST-Line X.

Automatyczna przekładnia Powershift pomaga również w obniżaniu zużycia paliwa, utrzymując silnik spalinowy hybrydowego układu napędowego na optymalnych dla jego wydajności obrotach oraz umożliwiając działanie funkcji Auto Start-Stop poniżej prędkości 12 km/h.

Ford Focus 

W salonach sprzedaży auto pojawi się na początku przyszłego roku. Możemy liczyć na odmieniony wygląd, bogatsze wyposażenie, a do wyboru są wersje o benzynowe, w tym miękkie hybrydy oraz diesle. 

Fot. FordDostępny z silnikami o mocy 125 KM i 155 KM, 48-woltowy, hybrydowy układ napędowy mild-hybrid z silnikiem spalinowym o pojemności 1,0 litra EcoBoost Hybrid jest też w nowym Focusie dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Zużycie paliwa w tym wariancie wynosi w cyklu WLTP od 5,1 l/100 km, a emisja CO2 od 115 g/km. W hybrydowym układzie napędowym zastąpiono standardowy alternator zintegrowanym rozrusznikiem/generatorem (BISG) o napędzie paskowym, umożliwiając odzyskiwanie energii traconej normalnie podczas hamowania i gromadzenie jej w specjalnym zestawie akumulatorów litowo-jonowych. BISG może również działać jako silnik elektryczny, wspomagając moment obrotowy silnika spalinowego, aby zwiększyć całkowity moment obrotowy dostępny z układu napędowego w celu uzyskania bardziej dynamicznego przyspieszenia na załączonym biegu, może też zmniejszyć ilość pracy wykonywanej przez silnik spalinowy, co obniża zużycie paliwa.

W nowym Focusie oferowany jest również 1,0-litrowy silnik benzynowy EcoBoost o mocy 100 KM lub 125 KM z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, ze spalaniem wynoszącym 5,1 l/100 km i emisjią CO2 116 g/km w cyklu pomiarowym WLTP. Rozwiązania takie, jak podwójne niezależne sterowanie zmiennymi fazami rozrządu oraz wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk paliwa, przyczyniają się do ogólnej wydajności i szybkich reakcji silnika.

Z myślą o kierowcach pokonujących większe dystanse, Ford oferuje 1,5-litrowe silniki wysokoprężne EcoBlue o mocy 95 KM lub 120 KM, zapewniające zużycie paliwa na poziomie od 4,0 l/100 km i emisję CO2 od 106 g/km w cyklu pomiarowym WLTP. Obie wersje oferowane są z sześciostopniową manualną skrzynią biegów i posiadają zintegrowany kolektor dolotowy, turbosprężarkę o niskiej bezwładności oraz wysokociśnieniowy wtrysk paliwa, dzięki czemu wykazują niższą emisję spalin i wyższą wydajność spalania. Ośmiobiegowa przekładnia automatyczna jest również oferowana w wersji z silnikiem 120-konnym.

Nowy Focus jest również wyposażony w system wybieranych trybów jazdy, który umożliwia kierowcy przełączanie pomiędzy trybami Normalny, Sport i Eco, dostosowującymi reakcje na wciśnięcie pedału przyspieszenia, działanie elektronicznie sterowanego układu wspomagania kierownicy (EPAS) i automatycznej skrzyni biegów, zależnie od warunków jazdy. W wersji Active dodano również tryb Śliska nawierzchnia, zwiększający pewność jazdy w warunkach niskiej przyczepności kół oraz tryb Nawierzchnia nieutwardzona, pomyślany tak, by pomóc w utrzymaniu samochodu w ruchu na grząskich nawierzchniach.

Ford Focus po liftingu. Zmiany w wyposażeniu

Ford Focus 

W salonach sprzedaży auto pojawi się na początku przyszłego roku. Możemy liczyć na odmieniony wygląd, bogatsze wyposażenie, a do wyboru są wersje o benzynowe, w tym miękkie hybrydy oraz diesle. 

Fot. FordFocus jest jak dotąd samochodem osobowym Forda produkowanym w największych seriach, w którym zastosowano nowy system komunikacji i rozrywki SYNC 4, który wykorzystuje zaawansowany algorytm uczenia maszynowego, pozwalającego „uczyć” system na podstawie działań kierowcy, by z czasem przekazywać lepiej dostosowane sugestie i precyzyjniejsze wyniki wyszukiwania.

System SYNC 4 jest obsługiwany za pośrednictwem nowego, 13,2-calowego centralnego ekranu dotykowego z intuicyjnym interfejsem, sprawiającym, że kierowcy nigdy nie potrzebują więcej niż jednego lub dwu dotknięć, by dotrzeć do dowolnej aplikacji, informacji lub sterowania funkcją, której potrzebują. Nowy ekran dotykowy zawiera również elementy sterujące funkcjami takimi jak ogrzewanie i wentylacja, które wcześniej były aktywowane za pomocą przycisków fizycznych, dzięki czemu konsola środkowa jest bardziej przejrzysta i uporządkowana. System zapewnia również bezprzewodową kompatybilność z Apple CarPlay i Android AutoTM, umożliwiając bezproblemowy mirroring funkcji smartfona w pokładowym systemie SYNC 4.

Zaawansowane rozpoznawanie mowy umożliwia pasażerom korzystanie z naturalnie wypowiadanych poleceń głosowych w 15 językach europejskich, łącząc dane pokładowe z wyszukiwaniem w Internecie – co z kolei zapewnia modem FordPass Connect. Prowadzi to do uzyskania szybkich, precyzyjnych odpowiedzi na polecenia dotyczące niemal wszystkiego, od rozrywki, poprzez połączenia telefoniczne i wiadomości tekstowe, po sterowanie klimatyzacją i informacje pogodowe.

Zobacz także: Czy można nie płacić OC kiedy auto tylko stoi w garażu?

System SYNC 4 obsługuje również bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania Ford Power-Up, które z czasem udoskonalą nowego Focusa – klienci będą mogli zainstalować większość nowego oprogramowania w tle lub w zaplanowanym czasie, a wiele aktualizacji nie będzie wymagało od użytkownika samochodu żadnych działań. Takie ulepszenia programowe mogą przyczynić się do podniesienia satysfakcji z użytkowania samochodu i pomóc w ograniczeniu ilości wizyt w serwisach, a także prowadzić do zwiększenia funkcjonalności, jakości działania, atrakcyjności, użyteczności i wygody eksploatacji Focusa.

Za pomocą aplikacji FordPass 6 można uzyskać dostęp za pomocą smartfona do wielu usług wymagających łączności, dzięki czemu klient może komunikować się ze swoim samochodem z dowolnego miejsca z dostępem do sieci i korzystać z funkcji pomagających sprawdzić status pojazdu, poziom paliwa, przebieg do wymiany oleju i innych danych, a nawet zdalnie uruchamiać silnik. ⁷ Dzięki systemowi SecuriAlert 8 firmy Ford właściciele Focusów mogą spać spokojniej. System wykorzystuje czujniki pojazdu do monitorowania wszelkich prób dostania się do wnętrza, nawet przy użyciu kluczyka i wysyła powiadomienie na telefon użytkownika.

Właściciele nowych Focusów z systemem SYNC 4 otrzymują bezpłatny dostęp próbny do subskrypcji Connected Navigation 8 i Ford Secure, 8 które umożliwiają korzystanie z takich funkcji, jak bieżące informacje o ruchu drogowym, pogodzie i parkowaniu, 8 a także wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze , ³ co zwiększa wygodę korzystania z samochodu.

Subskrypcja Ford Secure obejmuje usługi dotyczące skradzionych pojazdów 8, zapewniając całodobową pomoc na wezwanie, w przypadku kradzieży pojazdu, w tym śledzenie i odzyskiwanie pojazdu. W ramach subskrypcji Ford Secure klient otrzyma także alerty sąsiedzkie, czyli powiadomienia od innych pojazdów chronionych przez SecuriAlert w jego okolicy oraz alerty lokalizacyjne, to znaczy powiadomienia w przypadku, gdy pojazd opuści obszar wyznaczony przez użytkownika. Funkcje te zostaną dostarczone w formie bezprzewodowych aktualizacji Power-Up w późniejszym terminie.

Ford Focus 

W salonach sprzedaży auto pojawi się na początku przyszłego roku. Możemy liczyć na odmieniony wygląd, bogatsze wyposażenie, a do wyboru są wersje o benzynowe, w tym miękkie hybrydy oraz diesle. 

Fot. FordNawigacja korzystająca z systemu łączności 8 obejmuje informacje o ruchu drogowym, dostarczane przez firmę TomTom w czasie rzeczywistym, a także informacje oparte na prognozach, a wyznaczanie tras w pojeździe i w chmurze zapewnia firma Garmin®. Dzięki temu kierowcy mają gwarancję wybierania najszybszych tras do celu. Najbardziej aktualne informacje pogodowe powiadamiają kierowcę o warunkach panujących na trasie i w miejscu docelowym oraz ostrzegają o groźnych zjawiskach pogodowych, które mogą mieć wpływ na przebieg podróży, 8 natomiast trójwymiarowe mapy większych miast i informacje o parkingach ułatwiają nawigację w nieznanej okolicy.

Zaawansowane rozwiązania w dziedzinie oświetlenia obejmują standardowe, w pełni diodowe reflektory przednie z funkcją automatycznego włączania świateł drogowych (Automatic High Beam Control), oraz światła manewrowe (Manoeuvring Light), które aktywują szerszą wiązkę światła, dla uzyskania lepszej widoczności w momencie, gdy systemy pojazdu wykryją manewr wykonywany z niewielką prędkością. ³ Ponadto w bogatszych wersjach wyposażenia dostępne są reflektory Dynamic Pixel LED z ich zaawansowanymi funkcjami, takimi jak:

  • Automatyczne światła drogowe, które wykorzystują przednią kamerę do wykrywania nadjeżdżających pojazdów i wyłączania części wiązki świateł drogowych, która w innym przypadku oślepiałaby innych użytkowników drogi,
  • Dynamiczne oświetlanie zakrętów z wykorzystaniem przedniej kamery do odczytywania kierunku drogi przed pojazdem i oświetlania wewnętrznej strony zakrętów, co zwiększa pole widzenia kierowcy,
  • Oświetlenie dostosowane do złych warunków pogodowych, które zmienia wzór wiązki światła pozwalając na uzyskanie lepszej widoczności, gdy włączone są wycieraczki przedniej szyby,
  • Oświetlenie korzystające z odczytu znaków drogowych – które dzięki monitorowaniu znaków drogowych przez przednią kamerę, wykorzystuje zapowiadane znakami sytuacje drogowe jako wskazówki dostosowania wzoru wiązki światła na przykład na rondach, czy lepszego oświetlenia rowerzystów lub pieszych na skrzyżowaniach.

W nowym Focusie wzbogacono również i tak już obszerny pakiet zaawansowanych rozwiązań i systemów wspomagających kierowcę, zaprojektowanych w celu zwiększenia bezpieczeństwa jazdy i zmniejszenia stresu kierowcy.

Blind Spot Assist rozszerza zakres działania systemu Blind Spot Information, monitorując, czy w martwym polu lusterek zewnętrznych nie znajduje się nadjeżdżający z tyłu pojazd. W przypadku ryzyka kolizji aplikuje moment obracający kierownicę, by ostrzec kierowcę i skłonić do rezygnacji z manewru zmiany pasa ruchu i wyprowadzenia pojazdu ze strefy zagrożenia. Czujniki radarowe BSA skanują równoległe pasy ruchu do 28 metrów za pojazdem 20 razy na sekundę. System pozostaje aktywny podczas jazdy z prędkością od 65 do 200 km/h.

Nowością jest również w Focusie funkcja Trailer Coverage, dodana do systemu Blind Spot Information, która pozwala kierowcy zaprogramować dane długości i szerokości holowanej przyczepy, za pomocą ekranu dotykowego SYNC 4. System automatycznie kompensuje te parametry, ostrzegając kierowcę, jeśli inny pojazd znajdzie się w martwym polu w sąsiedztwie holowanej przyczepy.

Nowy Asystent zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach wykorzystuje umieszczoną w samochodzie, skierowaną do przodu kamerę i radar, do monitorowania drogi pod kątem potencjalnych kolizji z pojazdami zbliżającymi się po równoległych pasach. System może automatycznie włączyć hamulce podczas jazdy z prędkością do 30 km/h, zapobiegając w ten sposób kolizji lub łagodząc skutki wypadków w sytuacjach, gdy kierowca prowadzi samochód torem przecinającym drogę innego pojazdu. System działa poprawnie bez potrzeby wykrywania elementów dróg, takich jak oznaczenia pasów, a także w nocy przy włączonych reflektorach.

Dostępne są również: System wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze  , który ostrzega kierowcę o zagrożeniach znajdujących się na trasie samochodu nawet wówczas, gdy zagrożenie to znajduje się np. za zakrętem lub przed pojazdami poprzedzającymi i kierowca nie jest go w stanie jeszcze dostrzec oraz adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go, rozpoznawaniem znaków drogowych i system utrzymywania samochodu na pasie ruchu  , który zmniejsza wysiłek kierowcy podczas jazdy w gęstym ruchu miejskim. Układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją autonomicznego hamowania na skrzyżowaniu  pomaga w uniknięciu kolizji lub łagodzeniu skutków wypadku z pojazdami, pieszymi i rowerzystami, podczas gdy system wspomagający parkowanie Park Assist 2  steruje wyborem biegów, przyspieszaniem i układem hamulcowym, aby umożliwić w pełni zautomatyzowane manewrowanie, dostępne za naciśnięciem przycisku.

Nowe modele Focusa oferują również funkcję Rear Occupant Alert, która zapobiega pozostawieniu dzieci lub zwierząt domowych w samochodzie, przypominając kierowcy o konieczności sprawdzenia sytuacji na tylnych fotelach, jeżeli przed podróżą były otwierane tylne drzwi.

Focus kombi bardziej praktyczny

W przestrzeni bagażowej zastosowano wysokiej jakości docinaną wykładzinę która nie tylko podnosi estetykę, ale dzięki krótkim włóknom jest łatwiejsza do czyszczenia. Dodatkowa boczna siatka mocująca sprawdza się idealnie do przechowywania mniejszych przedmiotów, które nie przemieszczają się swobodnie w przestrzeni ładunkowej podczas podróży, a podwójne LED-y zapewniają lepsze oświetlenie.

Regulowana półka podłogowa ma teraz zawias w centralnej części, umożliwiający jej złożenie w celu utworzenia pionowej przegrody, która blokuje się pod kątem 90 stopni. Powstają w ten sposób dwie oddzielne przestrzenie, pozwalające na bezpieczniejsze przechowywanie przedmiotów.

W przestrzeni bagażowej znajduje się teraz także strefa wodoodporna, z wykładziną podłogową, zapewniającą odpowiednie warunki przewożenia takich przedmiotów, jak mokre kombinezony, czy parasole. Wodoodporną wykładzinę można wyjąć z tej części, aby łatwiej opróżnić lub wyczyścić strefę. Sam obszar jest oddzielony od reszty bagażnika pod złożoną podłogą lub odgrodzony od części suchej za pomocą ustawionej w pionie przegrody.

Ponadto, bagażnik w Focusie kombi wyposażono teraz w etykietę z uproszczonymi schematami, objaśniającymi funkcje elementów przestrzeni bagażowej. Podczas badań przeprowadzonych wśród klientów, Ford stwierdził, że 98 procent obecnych właścicieli Focusa kombi nie wiedziało o wszystkich funkcjach, takich jak składana roleta i przestrzeń po podłogą bagażnika, zdalne opuszczanie siedzeń i system dzielenia półki podłogowej. Etykieta w prosty i przejrzysty sposób objaśnia funkcje bez konieczności sięgania po instrukcję obsługi.

Nowy Focus ST

Ford Focus 

W salonach sprzedaży auto pojawi się na początku przyszłego roku. Możemy liczyć na odmieniony wygląd, bogatsze wyposażenie, a do wyboru są wersje o benzynowe, w tym miękkie hybrydy oraz diesle. 

Fot. FordNowy Focus ST wyróżnia się odważną stylistyką nadwozia, która jeszcze bardziej podkreśla jego sportowy charakter. Elementy podkreślające te ambicje, to górna i dolna przednia osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu, duże boczne otwory wentylacyjne, listwy progowe oraz aerodynamicznie dobrane spojlery w dolnej części przedniego pasa nadwozia i w tylnej części dachu. 18-calowe felgi aluminiowe trafiają do klienta w standardzie, ale dostępne jako opcja są również felgi 19-calowe.

We wnętrzu Focusa ST klient znajdzie zupełnie nowe fotele Performance Seats, opracowane przez producenta. Dzięki konstruktorom z Ford Performance, fotele gwarantują doskonałe podparcie i komfort zarówno na wyczynowym torze, jak i podczas szybszych jazd. Fotele te otrzymały certyfikat znanej organizacji, zajmującej się leczeniem schorzeń kręgosłupa Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) – Kampanii na rzecz zdrowszych pleców. Czternastopozycyjna, elektryczna regulacja foteli, w tym czterostopniowa regulacja podparcia lędźwiowego, pomaga kierowcy przyjąć idealną pozycję za kierownicą, a dostępne w standardzie podgrzewanie foteli podnosi komfort w chłodne dni.

Nowy Focus ST jest napędzany 2,3-litrowym silnikiem benzynowym EcoBoost o mocy 280 KM, rozwijającym moment obrotowy 420 Nm, wspomaganym przez turbosprężarkę typu twin-scroll z systemem anti-lag. Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów jest standardowo wyposażona w funkcję wyrównania prędkości obrotowej silnika i przekładni, co z opcjonalnym pakietem X Pack zapewnia płynne redukowanie przełożeń bez szarpnięć. Dostępna jest również siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów z zamontowanymi przy kierownicy łopatkami zmiany biegów.

Wśród innych zaawansowanych rozwiązań, poprawiających właściwości jezdne, należy wymienić elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który poprawia zachowanie samochodu na zakrętach oraz przyczepność podczas przyspieszania, a także opcjonalny system płynnej kontroli tłumienia drgań, który 500 razy na sekundę monitoruje pracę układu kierowniczego, hamulcowego, zawieszenia i czujników nadwozia, aby dostosować reakcje amortyzatorów, poprawiając tym samym komfort jazdy i sterowność na łukach. Modele ST ze zmodernizowanym pakietem X są wyposażone w reflektory Dynamic Pixel LED, 19-calowe felgi aluminiowe oraz dodatkowy tryb Torowy w zestawie wybieranych trybów jazdy, który przestraja oprogramowanie sterujące wspomaganiem elektrycznym (EPAS) dla dostarczenia większej ilości informacji zwrotnych z układu kierowniczego, wyostrza reakcje na zmiany położenia pedału przepustnicy, a system ESC daje kierowcy większą swobodę działania.

Zobacz także: Peugeot 308 w odmianie kombi

Ford Focus 

W salonach sprzedaży auto pojawi się na początku przyszłego roku. Możemy liczyć na odmieniony wygląd, bogatsze wyposażenie, a do wyboru są wersje o benzynowe, w tym miękkie hybrydy oraz diesle. 

Fot. Ford

Ford Focus

W salonach sprzedaży auto pojawi się na początku przyszłego roku. Możemy liczyć na odmieniony wygląd, bogatsze wyposażenie, a do wyboru są wersje o benzynowe, w tym miękkie hybrydy oraz diesle.

Fot. Ford

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ford Focus zdjęcia

Ford Focus dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ford Focus Cena

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł