Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36066 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Ford Focus ST 170

Data publikacji: Autor: (w)

Kompakt dla sportowców

Dość długo Ford kazał czekać amatorom szybkich aut kompaktowych na takie właśnie wydanie swojego przeboju w tym segmencie - Focusa. Auto oznaczone ST170 to zapowiedź jeszcze szybszego Focusa - RS. Na naszym rynku ten pierwszy powinien pojawić się za około 2 miesiące, na drugiego trzeba będzie poczekać trochę dłużej.

Pomysł był prosty - na bazie znakomicie przyjętego na rynku kompaktu stworzyć auto o charakterze sportowym, nadające się do jazdy na co dzień.
Silnik modelu ST170 bazuje na 2-litrowej jednostce, która w Focusie Trend osiąga moc 130 KM. Wersja ST ma 173 KM, a 85 proc. maksymalnego momentu obrotowego dostępne jest już przy 2200 obr./min. Nowa jest głowica z powiększonymi kanałami i większymi zaworami dolotowymi oraz „ostrzejszymi” wałkami rozrządu, kolektor dolotowy ma zmienną geometrię. Inny niż w słabszych focusach jest układ wydechowy, zastosowano specjalne tłoki i korbowody oraz zmieniony filtr powietrza.

Silnik napędza przednie koła za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni manualnej.

Hamulce też wzmocniono. Z przodu są tarcze o średnicy 300 mm i 280 mm z tyłu, czterokanałowy ABS i system kontroli trakcji montowane są seryjnie, ESP można dostać za dopłatą. Według producenta, Focus ST170 hamuje ze 100 km/h do zera na dystansie około 36 metrów. To już mniej ważne, ale można do tego auta zamówić ksenonowe reflektory, zestaw audio z subwooferem i przednie fotele Recaro (szkoda, że nie w serii). Subtelne ozdoby w kabinie, szczególnie białe zegary i metalowo-gumowe nakładki na pedały podkreślają sportowy charakter auta. Z zewnątrz w oczy rzucają się piękne, 17-calowe felgi z lekkich stopów, nieco inny kształt zderzaków i chromowana końcówka wydechu.

Prędkość maksymalna to wg producenta 215 km/h, sprint od 0 do 100 km/h trwa 8,2 sek. Może te liczby nie porażają, ale to znacznie lepsze wyniki niż w przypadku 130-konnej wersji, która do niedawna musiała pełnić rolę flagowej.

Dwa sportowe hatchbacki – Renault Clio Sport i Honda Civic Type R, już zadomowione na naszym rynku, zyskają wkrótce groźnego rywala. Jeśli tylko jego cena będzie niższa od 90 tysięcy złotych, będzie bardzo ciekawie… A przecież później pojawi się 220-konny Focus RS.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ford Focus zdjęcia

Ford Focus dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Ford Focus Cena

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł