Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ford Focus ST 2019. Z nowym, jeszcze mocniejszym silnikiem

Mariusz Michalak
Ford Focus ST 2019 Zupełnie nowy, wykonany z aluminium silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2,3-litra jest najmocniejszą jednostka napędową, jaką kiedykolwiek oferowano w modelu Focus ST. To między innymi dzięki zastosowaniu zaawansowanego układu turbodoładowania, silnik osiąga moc aż 280 KM przy 5500 obr/min.Fot. Ford
Ford Focus ST 2019 Zupełnie nowy, wykonany z aluminium silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2,3-litra jest najmocniejszą jednostka napędową, jaką kiedykolwiek oferowano w modelu Focus ST. To między innymi dzięki zastosowaniu zaawansowanego układu turbodoładowania, silnik osiąga moc aż 280 KM przy 5500 obr/min.Fot. Ford
Ford po raz pierwszy oficjalnie zaprezentował zupełnie nowe wcielenie modelu Focus ST – samochodu opracowanego przez dział sportowy Ford Performance. Czym od poprzednika różni się rywal m.in. Golfa GTI?

Nowy Focus ST w swoich założeniach opiera się na Focusie czwartej generacji. Nowy model jest dostępny w wersji z 5-drzwiowym nadwoziem oraz kombi. Architektura Focusa ST, oparta na nowej platformie podwoziowej C2, została wzbogacona o specjalnie zaprojektowane konfiguracje zawieszenia, układu hamulcowego i nowe układy napędowe. W efekcie powstał najbardziej dynamiczny i najzwrotniejszy Focus ST w historii tego modelu – zarówno na szosę, jak i na tor.

Dzięki nowym jednostkom napędowym, najnowszy model dysponuje mocą wyższą nawet o 12 procent i zapewnia do 17 procent więcej momentu obrotowego w porównaniu z dotychczasowym Focusem ST. Zarówno silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2,3 litra i mocy 280 KM, jak i 2,0-litrowy diesel EcoBlue o mocy 190 KM, osiągają wysokie wartości mocy i momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów.

Ford Focus ST 2019 Zupełnie nowy, wykonany z aluminium silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2,3-litra jest najmocniejszą jednostka napędową, jaką kiedykolwiek
Ford Focus ST 2019

Zupełnie nowy, wykonany z aluminium silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2,3-litra jest najmocniejszą jednostka napędową, jaką kiedykolwiek oferowano w modelu Focus ST. To między innymi dzięki zastosowaniu zaawansowanego układu turbodoładowania, silnik osiąga moc aż 280 KM przy 5500 obr/min.

Fot. Ford

Zupełnie nowy, wykonany z aluminium silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2,3-litra jest najmocniejszą jednostka napędową, jaką kiedykolwiek oferowano w modelu Focus ST. To między innymi dzięki zastosowaniu zaawansowanego układu turbodoładowania, silnik osiąga moc aż 280 KM przy 5500 obr/min i dysponuje maksymalnym momentem 420 Nm w przedziale 3000-4000 obr/min. To także najbardziej dynamiczny silnik pod względem charakterystyki obrotów, jaki kiedykolwiek pojawił się w modelu Focus ST - dzięki niemu najnowszy ST rozpędza się od 0 do 100 km/h w mniej niż 6 sekund.

Zastosowany po raz pierwszy w samochodzie Forda elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o podwyższonym tarciu (eLSD) w przedniej osi, standardowo montowany w wersji z silnikiem EcoBoost, poprawia stabilność i zapewnia lepsze trzymanie się drogi na zakrętach. Dzięki komputerowemu sterowaniu, które zapobiegawczo włącza mechanizm, samochód dużo szybciej reaguje na niespodziewane zmiany przyczepności i na zachowanie kierowcy.

Nabywca ma do wyboru 6-stopniową mechaniczna skrzynię biegów lub nową, 7-biegową przekładnię automatyczną, pozwalającą na bardzo szybką zmianę przełożeń. Najnowszy Focus ST po raz pierwszy oferuje możliwość wyboru kilku trybów jazd, dzięki czemu kierowca może w pełni dostosować zachowanie pojazdu do warunków na drodze i do preferowanego stylu jazdy. Funkcja ciągłej regulacji tłumienia w zawieszeniu (CCD - Continuously Controlled Damping), będąca w standardowym wyposażeniu pięciodrzwiowych wersji z silnikiem EcoBoost, sprawia, że niezależne tylne zawieszenie wielowahaczowe (SLA) zapewnia jeszcze wyższy komfort jazdy.

Tradycyjny dla Forda Focusa ST zestaw zegarów ma nieco zmieniony, nowocześniejszy wygląd inspirowany wskaźnikami Forda GT. Cyfrowy wskaźnik ciśnienia doładowania, wskaźnik ciśnienia oleju i temperatury oleju są teraz wyświetlane na opracowanym specjalnie przez Ford Performance wyświetlaczu, umieszczonym wewnątrz 4,2-calowego kolorowego ekranu TFT. Bardzo szybkie ruszanie z miejsca w przypadku aut z pakietem „wyczynowym” (Performance Pack) i 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost jest możliwe dzięki specjalnemu układowi Launch Control, wspomagającemu ruszanie z miejsca bez buksowania kół.

Auto ma powstawać w zakładach Forda w Saarlouis w Niemczech, gdzie w nowoczesną bazę produkcyjną zainwestowano ostatnio aż 600 mln euro.

Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty