Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ford Focus ST Edition. Nowość z regulowanym zawieszeniem

Mariusz Michalak
Ford Focus ST EditionFord zaprezentował dziś nową, specjalną wersję pięciodrzwiowego hot hatcha, Focusa ST, która dzięki regulowanemu zawieszeniu i lekkim felgom pozwala na bardziej dynamiczne prowadzenie.Fot. Ford
Ford Focus ST EditionFord zaprezentował dziś nową, specjalną wersję pięciodrzwiowego hot hatcha, Focusa ST, która dzięki regulowanemu zawieszeniu i lekkim felgom pozwala na bardziej dynamiczne prowadzenie.Fot. Ford
Ford zaprezentował nową, specjalną wersję pięciodrzwiowego hot hatcha, Focusa ST, która dzięki regulowanemu zawieszeniu i lekkim felgom pozwala na bardziej dynamiczne prowadzenie.

Nadwozie wyróżnia się niedostępnym w innych modelach Focusa lakierem Azura Blue, efektownymi czarnymi detalami z wysokim połyskiem oraz charakterystycznym czarnym dachem. We wnętrzu rzucają się w oczy m.in. częściowo pokryte skórą sportowe fotele Recaro, niebieskie przeszycia i podkreślony czerwonym kolorem przycisk rozrusznika.

Ford Focus ST Edition<br><br>Ford zaprezentował dziś nową, specjalną wersję pięciodrzwiowego hot hatcha, Focusa ST, która dzięki regulowanemu zawieszeniu i lekkim felgom pozwala na bardziej dynamiczne prowadzenie.<br><br>Fot. Ford Prześwit Focusa ST Edition został obniżony o 10 mm z przodu i z tyłu w porównaniu ze standardowym Focusem ST, a klient ma możliwość regulacji wysokości o kolejne 20 mm. Sztywność sprężyn została zwiększona o ponad 50 procent w porównaniu ze standardowym Focusem ST.

Dwanaście ustawień tłumienia dobicia – oporu ruchu amortyzatora w górę, gdy koło styka się z wybojem na drodze, oraz 16 ustawień odbicia – prędkość, z jaką amortyzator powraca do neutralnego położenia po ruchu w górę, dają kierowcy Focusa ST większą kontrolę nad reakcjami samochodu na zakrętach.

Focus ST Edition jest dostarczany z dokumentacją techniczną, zawierającą zalecane ustawienia zawieszenia dla różnych warunków jazdy – w tym ustawienia opracowane dla toru Nürburgrin.

Całkowicie aluminiowy silnik EcoBoost o pojemności 2,3-litra wykorzystuje turbosprężarkę twin-scroll o niskiej bezwładności oraz zmodyfikowane układy dolotowy i wydechowy, dzięki czemu osiąga moc 280 KM przy 5 500 obr/min i moment obrotowy 420 Nm w zakresie 3 000 4 000 obr/min.

Start od 0 do 100 km/h zajmuje 5,7 sekundy, a wysokie przyspieszanie ze startu zatrzymanego jest osiągane dzięki funkcji płaskiej zmiany biegów, która utrzymuje przepustnicę otwartą w momencie, gdy kierowca rozłącza sprzęgło w celu zmiany przełożenia sześciostopniowej, manualnej skrzyni biegów. Focus ST Edition może rozwinąć prędkość maksymalną 249 km/h

Focus ST Edition jest dostępny na zamówienie w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, a jego dostawy rozpoczną się we wrześniu.

 Zobacz także: Nissan prezentuje koncepcyjny, w pełni elektryczny eNV200 Winter Camper

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty