Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38789 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Ford Focus ST Edition. Nowość z regulowanym zawieszeniem

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Ford Focus ST Edition

Ford zaprezentował dziś nową, specjalną wersję pięciodrzwiowego hot hatcha, Focusa ST, która dzięki regulowanemu zawieszeniu i lekkim felgom pozwala na bardziej dynamiczne prowadzenie.

Fot. Ford Ford zaprezentował nową, specjalną wersję pięciodrzwiowego hot hatcha, Focusa ST, która dzięki regulowanemu zawieszeniu i lekkim felgom pozwala na bardziej dynamiczne prowadzenie.

Nadwozie wyróżnia się niedostępnym w innych modelach Focusa lakierem Azura Blue, efektownymi czarnymi detalami z wysokim połyskiem oraz charakterystycznym czarnym dachem. We wnętrzu rzucają się w oczy m.in. częściowo pokryte skórą sportowe fotele Recaro, niebieskie przeszycia i podkreślony czerwonym kolorem przycisk rozrusznika.

Ford Focus ST Edition

Ford zaprezentował dziś nową, specjalną wersję pięciodrzwiowego hot hatcha, Focusa ST, która dzięki regulowanemu zawieszeniu i lekkim felgom pozwala na bardziej dynamiczne prowadzenie.

Fot. Ford Prześwit Focusa ST Edition został obniżony o 10 mm z przodu i z tyłu w porównaniu ze standardowym Focusem ST, a klient ma możliwość regulacji wysokości o kolejne 20 mm. Sztywność sprężyn została zwiększona o ponad 50 procent w porównaniu ze standardowym Focusem ST.

Dwanaście ustawień tłumienia dobicia – oporu ruchu amortyzatora w górę, gdy koło styka się z wybojem na drodze, oraz 16 ustawień odbicia – prędkość, z jaką amortyzator powraca do neutralnego położenia po ruchu w górę, dają kierowcy Focusa ST większą kontrolę nad reakcjami samochodu na zakrętach.

Zobacz także: Czy można nie płacić OC kiedy auto tylko stoi w garażu?

Focus ST Edition jest dostarczany z dokumentacją techniczną, zawierającą zalecane ustawienia zawieszenia dla różnych warunków jazdy – w tym ustawienia opracowane dla toru Nürburgrin.

Całkowicie aluminiowy silnik EcoBoost o pojemności 2,3-litra wykorzystuje turbosprężarkę twin-scroll o niskiej bezwładności oraz zmodyfikowane układy dolotowy i wydechowy, dzięki czemu osiąga moc 280 KM przy 5 500 obr/min i moment obrotowy 420 Nm w zakresie 3 000 4 000 obr/min.

Start od 0 do 100 km/h zajmuje 5,7 sekundy, a wysokie przyspieszanie ze startu zatrzymanego jest osiągane dzięki funkcji płaskiej zmiany biegów, która utrzymuje przepustnicę otwartą w momencie, gdy kierowca rozłącza sprzęgło w celu zmiany przełożenia sześciostopniowej, manualnej skrzyni biegów. Focus ST Edition może rozwinąć prędkość maksymalną 249 km/h

Focus ST Edition jest dostępny na zamówienie w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, a jego dostawy rozpoczną się we wrześniu.

 Zobacz także: Nissan prezentuje koncepcyjny, w pełni elektryczny eNV200 Winter Camper

Ford Focus ST Edition

Ford zaprezentował dziś nową, specjalną wersję pięciodrzwiowego hot hatcha, Focusa ST, która dzięki regulowanemu zawieszeniu i lekkim felgom pozwala na bardziej dynamiczne prowadzenie.

Fot. Ford

Ford Focus ST Edition

Ford zaprezentował dziś nową, specjalną wersję pięciodrzwiowego hot hatcha, Focusa ST, która dzięki regulowanemu zawieszeniu i lekkim felgom pozwala na bardziej dynamiczne prowadzenie.

Fot. Ford

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Marcel (gość)

    Niezła machina, podoba mi się w tej kolorystyce bardzo

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ford Focus zdjęcia

Ford Focus dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ford Focus Cena

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł