Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ford. Fordy S-MAX i Galaxy w wersji Hybrid

Mariusz Michalak
Ford S-Max i Galaxy HybridZdecydowano się na połączenie 2,5-litrowego silnika benzynowego, pracującego w cyklu Atkinsona, litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,1 kWh, silnika elektrycznego i przekładni Forda najnowszej generacji.Fot. Ford
Ford S-Max i Galaxy HybridZdecydowano się na połączenie 2,5-litrowego silnika benzynowego, pracującego w cyklu Atkinsona, litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,1 kWh, silnika elektrycznego i przekładni Forda najnowszej generacji.Fot. Ford
Ford ogłosił, że klienci europejscy mogą już zamawiać zelektryfikowany samochód sportowo-użytkowy – nowego Forda S-MAX Hybrid, oferującego siedem miejsc i hybrydowy układ napędowy. Wersji hybrydowej doczekał się także model Galaxy. Zarówno SMAX Hybrid, jak i Galaxy Hybrid są montowane w zakładach Forda w hiszpańskiej Walencji, gdzie zlokalizowany jest również zakład montażu litowo-jonowych akumulatorów.

Zdecydowano się na połączenie 2,5-litrowego silnika benzynowego, pracującego w cyklu Atkinsona, litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,1 kWh, silnika elektrycznego i przekładni Forda najnowszej generacji.

Ładowanie akumulatora odbywa się automatycznie z wykorzystaniem silnika benzynowego lub z zastosowaniem systemu ładowania regeneracyjnego, działającego podczas hamowania lub jazdy wybiegiem.

Łatwe konfigurowanie przestrzeni ładunkowej i siedzeń pozwala na wykorzystanie do 2200 l pojemności za pierwszym rzędem siedzeń. Podczas rekreacyjnych wyjazdów przydatna może okazać się zdolność holowania przyczep o masie od 1560 do 1750 kg, w zależności od wersji.

Ford S-Max Hybrid

Ford S-Max HybridZdecydowano się na połączenie 2,5-litrowego silnika benzynowego, pracującego w cyklu Atkinsona, litowo-jonowego akumulatora o pojemności
Ford S-Max Hybrid

Zdecydowano się na połączenie 2,5-litrowego silnika benzynowego, pracującego w cyklu Atkinsona, litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,1 kWh, silnika elektrycznego i przekładni Forda najnowszej generacji.

Fot. Ford

Intuicyjne funkcje prezentowane na 10-calowej tablicy zegarów pomagają kierowcom w monitorowaniu i obniżaniu zużycia paliwa oraz energii. Trener hamowania zachęca do stopniowego używania hamulców, aby odzyskać dla akumulatora trakcyjnego więcej energii, a animacja przepływu energii pomaga kierowcom zrozumieć, kiedy korzystają z zasilania elektrycznego lub hybrydowego.

Każdy pasażer SMAXa Hybrid może korzystać z dobrodziejstw łączności w ruchu za pośrednictwem standardowego modemu FordPass Connect, który dostarcza sygnał WiFi nawet dla 10 urządzeń,5 oraz  pozwala kierowcom planować szybsze i mniej stresujące podróże, dzięki aktualizacjom sytuacji drogowej Live Traffic dla systemu nawigacji.

Ponadto, FordPass Connect  za pośrednictwem aplikacji mobilnej FordPass,7 udostępnia szereg zdalnych funkcji, jak odblokowanie zamka drzwi, status pojazdu i lokalizator, a także system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze. System może informować o niebezpieczeństwie na drodze, nawet wówczas, gdy zagrożenie to znajduje się za zakrętem lub przed pojazdami poprzedzającymi i kierowca nie jest go w stanie jeszcze dostrzec.

Ford S-Max HybridZdecydowano się na połączenie 2,5-litrowego silnika benzynowego, pracującego w cyklu Atkinsona, litowo-jonowego akumulatora o pojemności
Ford S-Max Hybrid

Zdecydowano się na połączenie 2,5-litrowego silnika benzynowego, pracującego w cyklu Atkinsona, litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,1 kWh, silnika elektrycznego i przekładni Forda najnowszej generacji.

Fot. Ford

Zwiększające komfort podróżowania kierowcy i pasażera, regulowane na 18 sposobów fotele, dostępne w wariantach Trend i Titanium, mają atest wiodącej organizacji, zajmującej się leczeniem chorób kręgosłupa – Aktion Gesunder Rücken e.V. (Kampania na rzecz Zdrowszych Pleców). SMAX Vignale Hybrid jest wyposażony w podgrzewane i chłodzone siedzenia kierowcy i pasażera z 10-pozycyjną regulacją i z funkcją masażu.

Wszystkie trzy siedzenia w drugim rzędzie są wyposażone w punkty Isofix do bezpiecznego mocowania dziecięcych fotelików, a fotele Easy Fold w drugim i trzecim rzędzie ułatwiają powiększanie przestrzeni ładunkowej, przez indywidualne składanie każdego z nich na płasko za pomocą umieszczonego w bagażniku panelu sterowania. Dostęp do przestrzeni ładunkowej z dłońmi pełnymi toreb lub z dzieckiem jest łatwiejszy, dzięki zastosowaniu opcjonalnego systemu bezdotykowego otwierania drzwi bagażnika.

Ford Galaxy Hybrid

Ford Galaxy HybridZdecydowano się na połączenie 2,5-litrowego silnika benzynowego, pracującego w cyklu Atkinsona, litowo-jonowego akumulatora o pojemności
Ford Galaxy Hybrid

Zdecydowano się na połączenie 2,5-litrowego silnika benzynowego, pracującego w cyklu Atkinsona, litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,1 kWh, silnika elektrycznego i przekładni Forda najnowszej generacji.

Fot. Ford

Po raz pierwszy Ford oferuje również w pełni hybrydową wersję siedmioosobowego modelu Galaxy. Nowego Forda Galaxy Hybrid można zamawiać z tym samym, 190-konnym napędem benzynowo-elektrycznym, montowanym w modelu SMAX Hybrid.

Galaxy Hybrid, oferujący w standardzie podróż w pierwszej klasie siedmiu pasażerom, jest dostępny w wersjach wyposażenia Trend, Titanium i V-Line. Zapewnia zużycie paliwa na poziomie 6,4-6,6 l/100 km, emisję CO2 w zakresie 148-151 g/km (WLTP) i przyspieszenie 0100 km/h w 10.0 sekundy.

Podobnie jak SMAX Hybrid, przestronny Galaxy Hybrid oferuje funkcjonalność znaną z pozostałych wersji Galaxy, w tym ponad 1 metr przestrzeni od siedziska do dachu pierwszego i drugiego rzędu siedzeń, 2339 litrów przestrzeni ładunkowej za pierwszym rzędem siedzeń oraz 300-litrową przestrzeń ładunkową po rozstawieniu wszystkich siedmiu foteli.

Zobacz także: Tak prezentuje się nowy Ford Transit w wersji L5

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty