Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36999 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Ford Fusion 1,4

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

Fot. R. Polit: Ford Fusion lansowany jest jako samochód miejski. Powstał na płycie podłogowej Fiesty. Fusion określany jest przez Forda jako uniwersalny samochód miejski. Można jednak poruszać się nim także poza aglomeracją.

Fot. R. Polit: Ford Fusion lansowany jest jako samochód miejski. Powsta³ na p³ycie pod³ogowej Fiesty.

 

Wygląda na to, że teraz każdy producent musi mieć mały samochód o wysokim nadwoziu, będący mutacją jakiegoś innego modelu. Zgodnie z tą zasadą powstał Fusion, co wcale nie jest jego wadą. Najlepsze wrażenie robi jego benzynowy Fot. R. Polit: Fusion z benzynowym silnikiem 1,4 l o mocy 80 KM dobrze daje sobie radê w mie¶cie i równie¿ na trasie. Dynamika jest wystarczaj±ca, przy stosunkowo niewielkim zu¿yciu paliwa. silnik 1,4 l/80 KM, którego nie oferuje się w Fieście – dawcy organów dla Fusiona. Pokerowa zagrywka. 

 

Cechy szczególne

 

Fusion powstał na płycie podłogowej Fiesty i to jest cecha charakterystyczna tego pojazdu. Dzięki podwyższonemu Fot. R. Polit: Przednie fotele maj± nieco za krótkie siedziska, co doskwiera podczas d³u¿szych podró¿y. nadwoziu ma przestronne wnętrze, a przewożenie trzech pasażerów na tylnej kanapie jest jak najbardziej realne. Fusion nie odgrywa roli minivana – foteli nie można przestawiać i wyjmować. Jedyna ekstrawagancja to złożenie oparcia przedniego, prawego fotela i wykorzystanie go jako stolika. Bagażnik jest dość spory, a jego Fot. R. Polit: Zalet± Fusiona jest przestronne wnêtrze, równie¿ na tylnych siedzeniach mo¿na wygodnie podró¿owaæ. pojemność wynosi 335 l. Po złożeniu tylnych foteli można go powiększyć do 1175 l, ale utworzona w ten sposób podłoga nie jest płaska.

 

Silnik

 

Dla łatwego podjęcia decyzji o kupnie Fusiona oferuje się go z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym. Wybraliśmy wersję benzynową. Ta jednostka napędowa z pojemności 1,4 l osiąga 80 KM, a maksymalny moment obrotowy uzyskuje przy niewygórowanej licznie obrotów. Silnik pozwala na dość skuteczne Fot. R. Polit: W przeciwieñstwie do innych minivanów, w Fusionie nie ma mo¿liwo¶ci szybkiego wyjmowania czy przestawiania foteli. Mo¿na jedynie pochyliæ oparcie przedniego, prawego fotela i utworzyæ stolik. wyprzedzanie wolniejszych pojazdów na trasie, jedynak dynamika nie jest mocną stroną Fusiona. Natomiast jego zaleta to stosunkowo niewielkie zużycie paliwa w mieście, które przy spokojnej jeździe nie przekracza 8,8 l na 100 km. 

 

Wrażenia z jazdy

 

Fusion znakomicie czuje się w mieście. Na dłuższych dystansach przeszkadzają za krótkie siedziska przednich foteli i brak miejsca na lewą stopę, którą z konieczności Fot. R. Polit: Po z³o¿eniu tylnej kanapy pod³oga baga¿nika nie jest równa. trzeba trzymać pod pedałem sprzęgła. W jaskrawym oświetleniu nie są dobrze widoczne ciekłokrystaliczne wyświetlacze ilości paliwa w zbiorniku i temperatury cieczy chłodzącej. Tablica przyrządów pochodzi bowiem z Fiesty. Przy autostradowej prędkości jazdy, powyżej 100 km/h, wzmaga się hałas we wnętrzu pojazdu. Fusion ma poprawne własności jezdne, chociaż konstrukcja zawieszenia jest typowa dla aut tej klasy. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu belkę skrętną łączącą wahacze wzdłużne. Rzadkością w tej klasie aut jest natomiast zastosowanie z tyłu Fot. R. Polit: Elementy wnêtrza i tablica przyrz±dów pochodz± z Fiesty. W jaskrawym o¶wietleniu nie s± dobrze widoczne ciek³okrystaliczne wy¶wietlacze ilo¶ci paliwa w zbiorniku i temperatury cieczy ch³odz±cej. amortyzatorów jednorurowych – są lepsze od tradycyjnych, dwururowych, ale niestety droższe. Ze względu na podwyższony środek ciężkości pojazdu nie jest wskazana szybka jazda na zakrętach. Zawieszenie jest dość sztywne, a komfort jazdy zbliżony do innych aut tej klasy. Układ hamulcowy dość skuteczny.

 

Podsumowanie

 

Bezpretensjonalny Ford Fusion jest prostym autem „do jeżdżenia”. Być może Fiesta jest ładniejsza, ale Fusion ma bardziej pojemne wnętrze i bagażnik. W porównaniu z konkurencją największą zaletą Fusiona jest korzystna cena sprzedaży, która wynosi 42 210 zł. Wyposażenie raczej skromne – poduszka powietrzna kierowcy i wspomaganie układu kierowniczego. Dilerzy Forda oferują niewiele droższą wersję promocyjną z drugą poduszką powietrzną i układem ABS.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

Benzynowy

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

1388

Moc maksymalna (KM/obr/min):

80/5700

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

124/3500

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

13,7

Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s):

14,8

Prędkość maksymalna (km/h):

163

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB):

69*

Droga hamowania od 100 km/h (m):

40,4

Pojemność bagażnika (dm3):

334

Pojemność zbiornika paliwa (dm3):

45

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km):

5,3/8,5

Długość x szerokość x wysokość (cm):

402 x 172 x 153

Rozstaw osi (cm):

249

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

Cena wersji Ambiente (zł):

42 210


* - pomiar wg ADAC

 

Nasza ocena

 

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

****

Wystarczająco dużo miejsca na przednich

i na tylnych siedzeniach.  

Silnik

****

Silnik wyróżnia się dobrą kulturą pracy

i elastycznością.

Poziom hałasu

***

Dość wysoki poziom hałasu przy

przekroczeniu 100 km/h.

Hamulce

****

Droga hamowania Fusiona jest zbliżona

do drogi hamowania Hondy Jazz.

Dynamika

***

Fusion jest nieco wolniejszy od

Hondy Jazz 1,4 l/83 KM.

Zużycie paliwa

****

Zużycie paliwa w mieście na poziomie

8,8 l/100 km jest do zaakceptowania.

Nowoczesność konstrukcji

****

Typowa konstrukcja dla aut tej klasy.

Wyposażenie podstawowe

***

Wystarczające.

 

Wyposażenie seryjne:

Ford Fusion Ambiente

 

Poduszki powietrzne

1

Układ ABS

O

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

O

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

O/-

Elektrycznie sterowane/podgrzewane lusterka

-/-

Klimatyzacja

O

Radioodtwarzacz CD

O

 

s - wyposażenie seryjne

o – wyposażenie za dopłatą

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Ford Fusion zdjęcia

Ford Fusion dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ford Fusion opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Ford Fusion Cena

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł