Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Ford Fusion

Data publikacji: Autor: tekst i zdjęcia: Piotr Myszor

 Ma być propozycją dla tych, którzy potrzebują niewielkiego auta, ale już bardziej pojemnego niż fiesta.

Ford fusion został zbudowany na bazie fiesty. Ta sama jest płyta podłogowa, a więc i rozstaw osi. Samochód jest o 10 cm dłuższy i o 7 cm wyższy. Jest pojemniejszy od fiesty, a że ma bardziej kwadratowe "kształty" i bardziej pionową tylną klapę, można chyba zaryzykować twierdzenie, że to swoista wersja kombi. Za takim określeniem przemawia także bagażnik, większy od fiesty o 50 litrów. Można go powiększać składając tylną kanapę. O ile nie kupimy wersji ciężarowej, w której kratka i przykręcony zamiast środkowego miejsca tylnej kanapy podłokietnik praktycznie uniemożliwiają kształtowanie wnętrza. Atrakcyjnym elementem jest przedni fotel pasażera, pod którym jest schowek. Ma on też oparcie, które można złożyć jednym ruchem ręki i przekształcić w stoliczek.

Ford fusion jest wyższy od fiesty. Bardziej pionowa jest pozycja siedzenia, więc wokół pozostaje trochę więcej miejsca. Wyższe nadwozie pochyla się przy gwałtowniejszych zakrętach. Przydatne są więc rozbudowane boczne poduszki, dające dobre trzymanie na zakrętach. Niestety gorzej wypada siedzenie. W samochodzie, którym jeździłem była regulacja pochylenia siedziska, więc można było ustawić dobrze podparcie ud, czyli wzdłuż auta, ale w poprzek jest dość niestabilne. Minusem przedniego fotela jest także trochę zbyt mocno do tyłu odchylone oparcie.

Fusion został wyposażony w większe, piętnastocalowe koła. Pomaga to pokonywać nierówności terenu. Szukając pleneru do zdjęć zjechałem na drogi gruntowe w rejonie Morska, w Jurze Krakowsko - Częstochowskiej. Fusion przejechał przez bitą drogę miękko i bez twardych uderzeń. Podczas jazdy z większą prędkością asfaltowymi drogami czułem się bezpiecznie. Samochód przechodził zakręty pewnie, mimo, że wyższe nadwozie przechylało się wyraźnie.

Podstawowym silnikiem fusion jest benzynowa jednostka 1,4 l. Auto z tym silnikiem prowadziło mi się bardzo dobrze. Był bardziej dynamiczny i elastyczny niż się spodziewałem. Przyspieszanie i wyprzedzanie nie stanowiły problemów. Tylko przy ruszaniu z miejsca (np. przy włączaniu się do ruchu) musiałem pamiętać, żeby szybko dać więcej obrotów, bo przy niskich obrotach auto ruszało niezbyt szybko. Nieprzyjemnym zaskoczeniem było spalanie, sięgające średnio 10 l. Przedstawiciele Forda zapewniali mnie, że to tylko kwestia początkowego okresu, zanim silnik nieco się dotrze. Testowane przez nas auta miały na licznikach zaledwie kilkaset kilometrów.

Ponadto dostępny jest stukonny silnik benzynowy o pojemności 1,6 l i turbodiesel TDCi o pojemności 1,4 l i mocy 68 KM. Stukonny silnik benzynowy rozpędza samochód do 100 km/h w 10,9 sekundy, sięgając maksymalnie 178 km/h. W przypadku turbodiesla prędkość maksymalna wynosi 159 km/h, a przyspieszenie 15.6 sekundy. Za to średnie spalanie to tylko 3,9 litra/100 km.

Pozytywnym zaskoczeniem są ceny. Najtańszy fusion kosztuje 40 900 złotych. W porównaniu z innymi pojemniejszymi wersjami aut klasy B to bardzo atrakcyjna cena. Nie ma jednak nic za darmo - wyposażenie seryjne najprostszej wersji nie jest zbyt bogate.

FUSION I INNI - DANE TECHNICZNE
Trudno porównać forda fusion z innymi samochodami, bo to dość nietypowe auto. Wybrałem więc inne, także dość nietypowe auta, zbudowane na bazie samochodów segmentu B.

model ford fusion toyota yaris verso opel meriva
silnik 1,4i Duratec 1,3 VVT-i 1,6 8V
moc (KM) 80 86 87
maks. moment obr (Nm) 124 124 138
prędkość maks. (km/h) 163 165 170
przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) 13,7 11,9 14,5
średnie spalanie (l/100 km) 6,5 6,5 7,8
pojemność bagażnika (l) 335/1175 390/2160 350/1410
wyposażenie 1 x BAG 2 x ABG, ABS 2 x ABG
cena (tys zł) 41 63 50
ABG - poduszka powietrzna

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości