Ford Fusion

Andrzej Bartoszak
Fot. Ford: Ford Fusion wykorzystuje wiele elementów z modelu Fiesta. Jest od niej o 7 cm wyższy i 10 cm dłuższy.
Fot. Ford: Ford Fusion wykorzystuje wiele elementów z modelu Fiesta. Jest od niej o 7 cm wyższy i 10 cm dłuższy.
Mówią o nim: „mały Transit”. Projektanci postarali się, by Ford Fusion był skromy aż do bólu. Nie przeszkadza mu to dobrze jeździć.
Mówią o nim: "mały Transit". I rzeczywiście, projektanci postarali się, by Fusion był skromy aż do bólu, co nie przeszkadza mu dobrze jeździć.
Fot. Ford: Ford Fusion wykorzystuje wiele elementów z modelu Fiesta. Jest od niej o 7 cm wyższy i 10 cm dłuższy.
Fot. Ford: Ford Fusion wykorzystuje wiele elementów z modelu Fiesta. Jest od niej o 7 cm wyższy i 10 cm dłuższy.

 

Fusion powstał na tej samej platformie co Fiesta, a oba pojazdy maja wiele wspólnych mechanizmów. Stworzono więc połączenie auta segmentu B i minivana.

 

Trochę większy

 

Pudełkowaty Fusion robi wrażenie znacznie potężniejszego niż Fiesta, ale jest od niej tylko o 7 cm wyższy i 10 cm dłuższy.

Fot. Ford: Fusion oferowany jest gamą dwóch silników benzynowych i diesla.
Fot. Ford: Fusion oferowany jest gamą dwóch silników benzynowych i diesla.

Pojemność jego bagażnika jest zaledwie 50 litrów większa niż w Fieście. Najbardziej w nim imponuje odległość głów od dachu i w rezultacie Fusion wydaje się samochodem o numer większym, mimo tego samego rozstawu osi. Bagażnik ma pojemność 337 l. Można go powiększyć przez złożenie oparć tylnej kanapy, ale utworzenie płaskiej podłogi jest niemożliwe. Z punktu widzenia kierowcy ergonomia auta okazuje się niezła, elementy w kabinie dobrze spasowano, nic w tablicy przyrządów nie skrzypi. Fotele, mimo iż o nieco krótkich siedziskach, nie męczą w czasie dłuższych podróży. Ale byłoby lepiej, gdyby projektanci uczynili wnętrze Forda

Fot. Andrzej Bartoszak:  Tablica przyrządów jest przejęta z Fiesty. Przednie siedzenia mają nieco za krótkie siedziska.
Fot. Andrzej Bartoszak: Tablica przyrządów jest przejęta z Fiesty. Przednie siedzenia mają nieco za krótkie siedziska.

Fusion, choćby operując nieco kolorem i fakturą materiałów, bardziej przytulnym i mniej nudnym.

 

Techniczna skuteczność

 

Próżno w Fusion szukać elementów, które okrzyknięto by przełomem w technice motoryzacyjnej. Zastosowano typowe zawieszenie z kolumnami MacPhersona z przodu i belką skrętną z wahaczami wleczonymi z tyłu. Fusion jeździ nie gorzej od Fiesty i choć niekiedy, z racji znacznej wysokości, dość wyraźnie się przechyla, jego prowadzenie wydaje się bezpieczne i pewne. Na pochwałę zasługuje dobra umiejętność wybierania przez zawieszenie nierówności drogi - proste podwozie wyposażono w dość zaawansowane amortyzatory

Fot. Andrzej Bartoszak:  Przestronność wnętrza Fusiona jest imponująca.
Fot. Andrzej Bartoszak: Przestronność wnętrza Fusiona jest imponująca.

jednorurowe z tyłu. Fusion jest czuły na ruchy kierownicą dzięki klasycznemu, hydraulicznemu wspomaganiu, dobrze hamuje, skręca bez żadnej niechęci. Jadąc nim można zapomnieć, że to mały minivan.

 

Oszczędnie lub szybko

 

Możemy dla Forda Fusion polecić dwa nowoczesne, bardzo ekonomiczne silniki: wysokoprężny 1,4 l o mocy 68 KM albo benzynowy 1,4 l (16V)/80 KM. Oszczędny turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem i zasilaniem common rail, powstał we współpracy Forda z

Fot. Andrzej Bartoszak:  Po złożeniu oparcia tylnej kanapy podłoga nie jest płaska.
Fot. Andrzej Bartoszak: Po złożeniu oparcia tylnej kanapy podłoga nie jest płaska.

PSA. Ford weń wyposażony przyspiesza płynnie ale bez pośpiechu, jakby silnik nie był doładowany. Jednostka ta jest także za słabo wygłuszona. Gdy osiągi jej nie będą wystarczające, radzimy zainteresować się benzynowym 1,4 l/80 KM . Wystarcza on do względnie żwawej jazdy, silnik choć nie idealnie cichy, pracuje płynnie i bez denerwujących drgań. Przy wyższych prędkościach jazdy szum powietrza opływającego nadwozie nie powala na cichą rozmowę w kabinie. Fusion jest też czuły na boczne podmuchy wiatru.

 

Mimo mało porywającej stylizacji, Ford Fusion może być korzystną propozycją dla kogoś, kto chce mieć auto małe, ale pojemne.   

 

Dane techniczne Forda Fusion

 

Model

1.4 Duratec

1.6 Duratec

1.4 TDCi Dutatorq

Typ silnika

benzynowy

benzynowy

turbodiesel

Liczba cylindrów/zaworów

4/16

4/16

4/9

Pojemność skokowa (cm3)

1388

1596

1399

Moc maksymalna (KM/obr/min)

80/5700

100/6000

68/4000

Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr/min)

124/3 500

146/4000

160/2000

Zawieszenie

p- kolumny MacPhersona, t-wahacze wleczone i belka skrętna. Opony 195/69 R 15

Skrzynia biegów

5-biegowa (lub skrzynia bezstopniowa Durashift EST)

Przyspieszenie do 100 km/h (s)

14,0

11,1

16,1

Prędkość maksymalna (km/h)

163

178

158

Zużycie paliwa miasto/poza misatem/średnie (l/100 km)

8,6/5,4/6,6

9,1/5,4/6,7

5,2/3,9/4,4

Długość/szerokość/wysokość

/rozstaw osi (cm)

402/172/150/249

Pojemność bagażnika (l)

337/734/1175

Ceny (zł) od;

Ambiente

42 210

Trend

50 510

Ambiente

50 210

 

Ford Fusion dostępny jest w wersjach wyposażenia Ambiente, Trend, Elegance. Lepiej wyposażona wersja Trend jest droższa od podstawowej Ambiente o niecałe 3000 zł.

 

Wyposażenie standardowe wersji Ambiente (ważniejsze elementy):

-Poduszka powietrzna czołowa kierowcy

-Pasy bezpieczeństwa z napinaczami

-Wycieraczka tylnej szyby

-Regulacja kąta ustawienia reflektorów

-Instalacja radia

-Gniazdko 12V

-Immobiliser

-Regulowane pochylenie kolumny kierownicy

-Ogrzewana tylna szyba

-Składane tylne oparcia

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty