Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36769 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Ford Fusion

Data publikacji: Autor: pim

 Ford połączył sportowo - rekreacyjnego SUV-a, minivana z małym hatchbackiem i z nowej Fiesty zrodził się jeszcze nowszy, prawie terenowy Fusion.

Nowy Ford Fiesta będzie miał także wersję terenową. A przynajmniej chcącą sprawiać takie wrażenie. W rzeczywistości to miejski samochodzik, który dzięki kwadratowemu nadwoziu SUV-a ma przestronniejsze wnętrze.

W ostatnich latach rozkwit przeżywają różne samochodowe "dziwactwa". Zamiast hatchbacków klienci wolą minivany, zamiast klasycznych terenowców - SUV-y. Ogólnie mówiąc samochodowe segmenty, według stylistycznych purystów "kundleją", a według klientów dopasowują się do ich potrzeb. Producenci łączą więc najbardziej pożądane i wychwalane cechy poszczególnych rodzajów aut w jedno.

Takie przeznaczenie sugeruje dość kanciasta bryła auta. Na razie jednak napędzane są tylko przednie koła. Ford uznał, że napęd 4x4 jest za drogi i w tej klasie niewiele osób zdecyduje się na taki samochód. Bo mimo agresywniejszego wyglądu fusion, podobnie jak fiesta ma być propozycją dla młodych rodzin z jednym lub dwoma małymi dziećmi. Ford chciałby także, aby podobnie jak dotąd w przypadku fiesty, ok. 60 proc. tych aut kupowały kobiety. Konstruując tą wersję fiesty pomyślano raczej o miejskiej niż np. podzwrotnikowej dżungli. Do niej też dostosowano pracę zawieszenia. Fusion ma być samochodem do miasta, umożliwiającym weekendowe wyjazdy, podczas których raczej nie zjeżdżamy z ubitych dróg.

Fusion jest nieco dłuższy (o 10 cm) i wyższy (o 8 cm) od fiesty, co pozwoliło na powiększenie bagażnika i wnętrza. Pięcioosobowa kabina zyskała własny, różny od fiesty wygląd, łącznie z deską rozdzielczą. Wygląda dość prosto, ale przez to solidnie. Podobnie zresztą jak całość wysokiego nadwozia.

Kwadratowy kształt SUV-a pozwolił na stworzenie obszerniejszego wnętrza, niż w standardowych autach klasy fiesty. Nieskomplikowana i dość kanciasta deska rozdzielcza to jakby kolejny element stylizacji na "twardego terenowca".

Większe auto ma też być bezpieczniejsze. Ma na wszystkich miejscach trzypunktowe, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa i dwufazowe poduszki powietrzne. W opcjach są dostępne boczne poduszki powietrzne i kurtyna.

Wysoki, kwadratowy tył auta mieści dość duży bagażnik, mający w podstawowej wersji pojemność 337 l (w klasie fiesty, fabii i punto standard to ok. 280 l).

Pojemność bagażnika można zwiększyć przez złożenie dzielonej tylnej kanapy. A jeżeli trzeba, można też złożyć oparcie przedniego fotela i zmieścić nawet długie przedmioty. Wchodzące w zderzak tylne drzwi ułatwiają ładowanie auta.

Fusion jest gotowy na wszystko - rodzinę, przyjaciół, zakupy, wózki dziecięce i inwalidzkie, a także walizki na weekendowy wyjazd - mówi Paul Butcher, nadzorujący tworzenie wnętrza samochodu.

Prostota wyposażenia i stylizacji wnętrza może za to pozwolić skalkulować cenę na niskim poziomie. Tego jednak dowiemy się jesienią, bo dopiero wówczas fusion zacznie wchodzić na europejskie rynki.

Dane techniczne

silnik 1,4 16V 1,6 16V 1,4 TDCi
moc (KM) 80 100 68
maks. moment obr. (Nm) 124 146 160
prędkość maks. (km/h) 163 178 158
przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) 13,7 10,9 15,5
średnie spalanie (l/100 km) 6,5 6,6 4,4

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Ford Fusion zdjęcia

Ford Fusion dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ford Fusion opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Ford Fusion Cena

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł