Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36195 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Motosport / Wyścigi

Ford GT w Długodystansowych Mistrzostwach Świata 2016

Data publikacji: Autor: (ip)

Ford Chip Ganassi Racing ogłosił, że w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA WEC za kierownicą nowego Forda GT zasiądą kierowcy Marino Franchitti, Stefan Mücke, Olivier Pla i Andy Priaulx / Fot. Ford Ford Chip Ganassi Racing ogłosił, że w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA WEC za kierownicą nowego Forda GT zasiądą kierowcy Marino Franchitti, Stefan Mücke, Olivier Pla i Andy Priaulx.

Ford Chip Ganassi Racing ogłosił, że w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA WEC za kierownicą nowego Forda GT zasiądą kierowcy Marino Franchitti, Stefan Mücke, Olivier Pla i Andy Priaulx / Fot. Ford Ford wystawi dwa samochody w mistrzostwach WEC i dwa auta w mistrzostwach IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Oba zespoły zamierzają spotkać się w czerwcu podczas jednego z najsłynniejszych wyścigów długodystansowych na świecie - 24h Le Mans.

Wydarzenie to będzie miało miejsce pięćdziesiąt lat po wywalczeniu przez Forda historycznego zwycięstwa (pierwsze, drugie i trzecie miejsce). Seria FIA WEC odwiedzi w Europie również trzy inne miejsca: Silverstone (Wielka Brytania), Nurburgring (Niemcy) i Spa (Belgia).

„To pewne, że walczymy o zwycięstwo” - powiedział Dave Pericak, dyrektor globalnego oddziału Ford Performance. „Rywalizacja na tym poziomie wymaga najlepszego samochodu, najlepszego zespołu i najlepszych kierowców. My wybraliśmy Stefana, Oliviera, Andy’ego i Marino, aby za kierownicą Forda GT stawili czoła najlepszym kierowcom na świecie”.

„Jestem dumny, że mogę zaprezentować zespół WEC w siedzibie głównej teamu w Wielkiej Brytanii” - powiedział Chip Ganassi, właściciel Ford Chip Ganassi Racing. „Podobnie, jak w przypadku ogłoszonego w zeszłym miesiącu składu startującego w serii Weathertech Sportscar Championship, po raz kolejny wybraliśmy kierowców cechujących się zaangażowaniem, doskonałym refleksem i bogatym doświadczeniem w wyścigach długodystansowych. Prezentujemy globalny team biorący udział w dwóch seriach i już nie mogę się doczekać początku rywalizacji.”

Brytyjczyk Marino Franchitti specjalizuje się w wyścigach długodystansowych, a w Le Mans ścigał się przynajmniej pięć razy. Stefan Mücke z Niemiec ma na swoim koncie wiele zwycięstw w WEC i wie, co należy zrobić, aby stanąć na podium w Le Mans. Francuz Olivier Pla również ma doświadczenie w serii WEC, natomiast Brytyjczyk Andy Priaulx jest trzykrotnym mistrzem serii FIA WTCC. Andy wygrał również jeden z najtrudniejszych wyścigów wytrzymałościowych na świecie - 24h Nürburgring - i stanął na podium w Le Mans.

George Howard-Chappell z Multimatic, dyrektor teamu Ford Chip Ganassi Racing, już trzy razy doprowadził zespół, którym kierował do zwycięstwa w Le Mans.

„24h Le Mans jest najbardziej wymagającym wyścigiem na świecie, dlatego wygrana smakuje tak wyjątkowo,” powiedział Howard-Chappell. „Wszystko musi być zapięte na ostatni guzik, a nawet wówczas potrzeba odrobiny szczęścia, aby przekroczyć linię mety na pierwszym miejscu. Ford GT powraca do Le Mans wraz z zespołem czterech kierowców, którzy wiedzą co zrobić, aby skutecznie rywalizować z najlepszymi na świecie”.

Ford Chip Ganassi Racing ogłosił, że w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA WEC za kierownicą nowego Forda GT zasiądą kierowcy Marino Franchitti, Stefan Mücke, Olivier Pla i Andy Priaulx / Fot. Ford W Fordzie GT wkrótce zasiądzie Stefan Mücke, dołączając do ekipy IMSA Ford Chip Ganassi Racing, która wystartuje w Roar Before the Rolex 24 na torze Daytona w dniach 8-10 stycznia. Mücke dołączy do Ryana Briscoe i Richarda Westbrook, jako trzeci kierowca w Fordzie GT numer 67 w wyścigu Rolex 24, który rozegra się w dniach 30-31 stycznia.

Nowy Ford GT został wyposażony w szereg innowacji, w tym zaawansowaną aerodynamikę zapewniającą doskonałą siłę docisku oraz lekkie materiały kompozytowe, na czele z włóknem węglowym. Źródłem napędu jest opracowany przez Forda silnik EcoBoost V6 twin-turbo, będący najmocniejszą konstrukcją EcoBoost w historii.

Kierowcy WEC Ford Chip Ganassi Racing

Marino Franchitti jest częścią rodziny, w której krwi płynie benzyna. W roku 2014 Marino wygrał wyścig 12h Sebring z zespołem Ford Chip Ganassi Racing - było to pierwsze dla Forda zwycięstwo na tym obiekcie od roku 1969.

„Już podczas pierwszego testu Forda GT zakochałem się w tym samochodzie i chciałem nim jeździć bez przerwy. To niezwykłe, że mogę uczestniczyć w powrocie Forda do międzynarodowych wyścigów GT i pojechać do Le Mans w pięćdziesiątą rocznicę historycznego zwycięstwa Forda na tym torze,” powiedział Franchitti. „Samochód doskonale się prowadzi; nowe przepisy LM GTE pozwalają wykrzesać z aut GT rewelacyjne osiągi. Uważam, że Ford wraz ze swoimi partnerami zbudował fantastyczną maszynę”.

Stefan Mücke to urodzony zwycięzca. Niemiec uczestniczy w zmaganiach WEC w klasie GTE Pro od momentu jej powstania w roku 2012 i zna ten wyścig od podszewki.

„Jestem szczęśliwy, że mogę być częścią tak wspaniałego programu, szczególnie uwzględniając historię Forda GT w Le Mans,” powiedział Mücke. „Le Mans to wyjątkowy wyścig dla każdego kierowcy. Wszyscy chcą go wygrać, ponieważ jest tak wymagający. W przeszłości prawie mi się to udało, przy czym teraz mam nadzieję, że dokonamy tego wraz z Fordem”.

Olivier Pla jest jedną z tajnych broni sportów motorowych. Małomówny Francuz słynie z doskonałego opanowania auta i wie co zrobić, aby wygrać wyścig.

Ford Chip Ganassi Racing ogłosił, że w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA WEC za kierownicą nowego Forda GT zasiądą kierowcy Marino Franchitti, Stefan Mücke, Olivier Pla i Andy Priaulx / Fot. Ford „To dla mnie zaszczyt, iż mogę reprezentować Forda - Ford GT to wyjątkowy samochód i jestem dumny, że mogę go prowadzić. Już nie mogę doczekać się rywalizacji w WEC, która osiągnie najwyższy poziom. Dla mnie, jako Francuza, start w Le Mans za kierownicą Forda GT będzie czymś bardzo wyjątkowym”.

Andy Priaulx jest trzykrotnym mistrzem serii FIA WTCC. Ten utalentowany kierowca wygrał wyścig 24h Nürburgring, 12h Sebring i stanął na podium w Le Mans.

„Ekscytuję się każdym nowym projektem, ale uczestnictwo w WEC za kierownicą Forda to wyzwanie na zupełnie innym poziomie,” powiedział Priaulx. „Już nie mogę się doczekać, aż zasiądę za kierownicą Forda GT i rozpocznę przygotowania do sezonu. Każdy fan sportów motorowych pamięta Forda GT40, a dla mnie uczestnictwo w tym programie pięćdziesiąt lat po zwycięstwie Forda w Le Mans jest zaszczytem”.

Harmonogram mistrzostw World Endurance Championship:

- 17 kwietnia: 6h Silverstone, Wielka Brytania
- 7 maja: 6h Spa, Belgia
- 18/19 czerwca: 24h Le Mans, Francja
- 24 lipca: 6h Nürburgring, Niemcy
- 3 września: 6h Mexico City, Meksyk
- 17 września: 6h Circuit of the Americas (Lone Star Le Mans), USA
- 16 października: 6h Fuji, Japonia
- 6 listopada: 6h Shanghai, Chiny
- 19 listopada: 6h Bahrain, Bahrajn

Ford Chip Ganassi Racing ogłosił, że w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA WEC za kierownicą nowego Forda GT zasiądą kierowcy Marino Franchitti, Stefan Mücke, Olivier Pla i Andy Priaulx / Fot. Ford

Ford Chip Ganassi Racing ogłosił, że w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA WEC za kierownicą nowego Forda GT zasiądą kierowcy Marino Franchitti, Stefan Mücke, Olivier Pla i Andy Priaulx / Fot. Ford

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ford zdjęcia

Ford dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Ford Cena

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł