Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36677 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Ford Mondeo

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

fot. Ford Mondeo to największy model europejskiego Forda. Obecna generacja produkowana jest od 2000 r., w ubiegłym roku dokonano drobnych modernizacji nadwozia

.

 

Dzięki umiejętnej polityce Forda samochody tej marki cieszą się w Polsce coraz większym powodzeniem. Mondeo jest oferowany z trzema rodzajami nadwozia, jako sedan, liftback i kombi. Model ten znajduje uznanie nie tylko wśród indywidualnych nabywców, lecz jest także chętnie wykorzystywany jako pojazd służbowy. Spośród bogatej gamy silników oferowanych do Mondeo wybraliśmy silnik wysokoprężny 2,0 TDCi o mocy 115 KM, gdyż takie jednostki napędowe znajdują coraz więcej nabywców.

 

Cechy szczególne

 

fot. Ford W porównaniu z konkurentami Mondeo wyróżnia się wielkością - jest dłuższy od Citroena C5, Opla Vectry, Renault Laguny czy Toyoty Avensis o blisko 10 cm. Jedynie VW Passat ma zbliżoną długość. Znaczne wymiary Mondeo powodują, że wnętrze pojazdu jest wystarczająco przestronne, zarówno na przednich jak i na tylnych siedzeniach. Czytelne wskaźniki to już tradycja w tym modelu, fotel kierowcy ma regulację wysokości. Bagażnik wersji sedan ma objętość 500 l z tzw. dojazdowym kołem zapasowym. Pełnowymiarowe koło zapasowe zmniejsza pojemność przestrzeni bagażowej o 50 l.

 

 

fot. Ford Silnik

 

Wysokoprężny silnik 2,0 TDCi jest dość nowoczesną jednostką napędową. Ma 4 zawory w każdym cylindrze, turbosprężarkę i zasilany jest układem common rail. Oferowany jest w dwóch wersjach: o mocy 115 lub 130 KM.  Mondeo napędzany silnikiem o mocy 115 KM wyróżnia się przyzwoitą dynamiką, również na wyższych biegach. Prędkość 100 km/h pojazd uzyskuje po 10,8 s. Zużycie paliwa w mieście wynosi ok. 8 l/100 km.  

 

Wrażenia z jazdy

 

fot. Ford Najbardziej zaskakujące jest znakomite wyciszenie wnętrza. Przy prędkości 100 km/h silnika prawie nie słychać, co potwierdzają pomiary głośności. Wydaje się, że ma na to wpływ układ common rail, który pod tym względem jest korzystniejszy od np. pompowtryskiwaczy lansowanych przez Volkswagena. Zachowanie Mondeo na zakrętach jest bardzo dobre, mimo że  w zawieszeniu przednim zastosowano tradycyjne kolumny McPhersona. Dobre własności jezdne są zasługą wielowahaczowej osi tylnej i precyzyjnego układu kierowniczego. Zgodnie z oczekiwaniami, pojazd bez problemów radzi sobie z nierównościami nawierzchni, co jest typowe dla dużych aut.

Charakterystyka zawieszenia jest sprężysta, dzięki czemu nie występuje „bujanie” nadwozia na poprzecznych nierównościach drogi. Skuteczny jest również układ hamulcowy, wyposażony seryjnie w ABS z układem awaryjnego hamowania. Pojazd z prędkości 100 km/h zatrzymuje się na drodze krótszej niż 39 m.

 

Podsumowanie

 

Ford doprowadził model Mondeo niemal do perfekcji. Wysoki komfort jazdy, przestronność wnętrza i świetny silnik to główne zalety tego auta. Teraz zadowolenie użytkowników zależeć będzie od jakości pracy stacji serwisowych.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ford Mondeo zdjęcia

Ford Mondeo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ford Mondeo opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Ford Mondeo Cena

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł