Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36558 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Ford Mustang GT 2018. Poprawianie tego samochodu jest ryzykowne

Data publikacji: Autor: Michał Kij / TVN turbo/x-news

Ford Mustang 

Ford odczuwalnie zmienia zachowanie w każdym z zadanych trybów jazdy. V8 trudniej poskromić, zawsze powie swoje. Czterocylindrowy 2,3 EcoBoost, który teraz ma 290 KM i aż 440 Nm jest bardziej ugodowy. Jak ma pieścić, będzie pieścił, jak kopać – będzie dawał kopa. Zupełnie, jak w poprzednim modelu zyskuje przy bliższym poznaniu. 

Fot. Michał Kij Chcesz nowy samochód i zastanawiasz się dlaczego Mustang? Pytanie jest źle postawione. Praktycznie rzec biorąc należałoby zapytać: dlaczego dopiero teraz.

Nowy samochód, który rozpędza się do 100 km/h w czasie krótszym niż 5 sekund można gdzieniegdzie dostać taniej. Lecz samochodu, który robi takie wrażenie, za te pieniądze nie dostanie się nigdzie.

Sprawdzone w praktyce! Na Lazurowym Wybrzeżu, które Ford wybrał do jazd testowych, nietrudno o ciekawe auta każdego rodzaju: Porsche, Rolls-Royce, Hummer. A jednak to Mustangowi machają dzieci wracające ze szkoły oraz miłe panie, które najlepsze lata przeżywały zdaje się w tym czasie, co Brigitte Bardot. W przeciwieństwie do niektórych hitów muzycznych, Mustang jednoczy pokolenia.

Ford Mustang 

Ford odczuwalnie zmienia zachowanie w każdym z zadanych trybów jazdy. V8 trudniej poskromić, zawsze powie swoje. Czterocylindrowy 2,3 EcoBoost, który teraz ma 290 KM i aż 440 Nm jest bardziej ugodowy. Jak ma pieścić, będzie pieścił, jak kopać – będzie dawał kopa. Zupełnie, jak w poprzednim modelu zyskuje przy bliższym poznaniu. 

Fot. Michał Kij Poprawianie tego akurat samochodu jest ryzykowne. Zupełnie jak czesanie grzywy dzikiemu koniowi, może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. W modelu na rok 2018 Ford zmienił mało, za co należą mu się gorące podziękowania.

„Mało”, to może źle powiedziane. Modyfikacje – i to liczne – są w pokładowej elektronice. Rzucają się w oczy nowe, cyfrowe wskaźniki, których wygląd zmienia się w zależności od włączonego „trybu pracy” auta oraz gustu kierowcy. Pod tym względem Mustang upodobnił się do innych samochodów. Można długo mówić o tym, co i jak przestawiać i ustawiać, żeby wydobyć z niego różne temperamenty. Jak poprzednio drogą na skróty jest rząd przycisków w dolnej części konsoli środkowej. Poza dotychczasowymi trybami: „normal”, „sport”, „track” i „snow/wet” dostępne są dwa nowe: „drag strip” i „my mode”. „Drag strip” jest nastawiony na uzyskiwanie jak najkrótszego czasu rozpędzania, niczym w wyścigach na ćwierć mili, „my mode” umożliwia dobranie poszczególnych cech auta do własnych upodobań. Wybór trybu działania samochodu wpływa na reakcję gazu, strategię zmiany biegów w skrzyni automatycznej, funkcjonowanie układu kierowniczego, pracę ESP oraz brzmienie wydechu. Pojawił się w nim zawór, który reguluje „siłę wyrazu” silnika. Oprócz „rasowego klangu” jest „tryb dobrego sąsiada” (ang. Good Neighbour Mode). Pozwala cichutko odjechać spod domu o trzeciej rano lub wrócić grubo po północy, nie budząc wścibskich sąsiadek.

W nowym modelu oferowane jest opcjonalnie zawieszenie z amortyzatorami o zmiennej charakterystyce MagneRide. Są wypełnione cieczą zawierającą drobiny ferromagnetyku, która zmienia lepkość, a tym samym „twardość” amortyzatorów pod wpływem silnego pola magnetycznego. Poza skutecznością, do zalet MagnaRide należy stosunkowo prosta budowa. Po raz pierwszy pojawiły się w Cadillacu Seville STS z 2002 r., od 2015 były stosowane w Mustangach Shelby GT350, teraz trafiły do całej gamy Mustanga.

Na zewnątrz Ford zmienił się nieznacznie. Skorygowano kształt pokrywy sinika wyposażając ją w dwa wloty powietrza, z przodu i z tyłu pojawiły się nowe światła LED, modele z silnikiem V8 mają teraz poczwórny wydech. Drobne korekty u dołu, z przodu i po bokach przyczyniły się do zmniejszenia oporu aerodynamicznego i zwiększenia siły nacisku na przednią oś, co poprawia stabilność auta. Na życzenie z tyłu może być zamontowany spojler, który czyni sylwetkę jeszcze bardziej „drapieżną”. Dodano trzy nowe, metalizowane kolory: intensywny błękit „Kona Blue”, głęboką żółć „Orange Fury” w stylu Mustanga z rocznika 1970 oraz śliwkowy „Royal Crimson” dla wyrafinowanych. Do każdego koloru można dodać wyścigowe pasy, białe lub czarne.

Redakcja poleca:

Prawo jazdy. Zmiany w nagrywaniu egzaminów
Jak jeździć samochodem z turbosprężarką?
Smog. Nowa opłata dla kierowców

Wnętrze wygląda jak dawniej, ale polepszyła się jakość materiałów i wykończenia. Nowy przycisk uruchamiający silnik pulsuje na czerwono. Do każdej wersji można zamówić pakiet „Carbon Sport” z boczkami drzwi naśladującymi zamsz, tapicerką foteli z wstawkami z alcantary oraz ramką wskaźników i dźwigni zmiany biegów o wyglądzie włókna węglowego. Opcjonalne fotele Recaro są w trzech kolorach do wyboru.

Ford Mustang 

Ford odczuwalnie zmienia zachowanie w każdym z zadanych trybów jazdy. V8 trudniej poskromić, zawsze powie swoje. Czterocylindrowy 2,3 EcoBoost, który teraz ma 290 KM i aż 440 Nm jest bardziej ugodowy. Jak ma pieścić, będzie pieścił, jak kopać – będzie dawał kopa. Zupełnie, jak w poprzednim modelu zyskuje przy bliższym poznaniu. 

Fot. Michał Kij

Ford Mustang

Ford odczuwalnie zmienia zachowanie w każdym z zadanych trybów jazdy. V8 trudniej poskromić, zawsze powie swoje. Czterocylindrowy 2,3 EcoBoost, który teraz ma 290 KM i aż 440 Nm jest bardziej ugodowy. Jak ma pieścić, będzie pieścił, jak kopać – będzie dawał kopa. Zupełnie, jak w poprzednim modelu zyskuje przy bliższym poznaniu.

Fot. Michał Kij

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Anja (gość)

    Chciała bym Mustanga mieć.Chciała bym

  • Tata (gość)

    To se kup se kup i se w polscw na niego zarob xd

  • Polak z Polski (gość)

    A ja mam i w Polsce na niego zarobiłem jak i wielu innych moich kolegów

  • realista (gość)

    Artykuł poprostu słaby i mija się z faktami. Orange Fury to raczej pomarańcz, a nie zółty, dodatkowo pływające zagadnienia związane w wykończeniem wśrodku auta.

  • Komentarz usunięty.
  • Muchsel (gość)

    Auta są wadliwe! Rok 2017 2018 zepsute skrzynie i stukajace silniki. Wpiszcie w google tic mustang gt 2017. Ford nie umie tego naprawić. Wada cylindra. Skrzynia nie wysprzegla do konca. Dramat !

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ford Mustang zdjęcia

Ford Mustang dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Ford Mustang Cena

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł