Ford Mustang na targach Poznań Motor Show. Cena w Polsce od 148 400 zł

(mm/ip) / wideo: mtptv.pl
Ford Mustang / Fot. Kacper Rogacin
Ford Mustang / Fot. Kacper Rogacin
Legendarny Ford Mustang debiutuje w Polsce. Przy tej okazji poznaliśmy także cennik nowości.
Ford Mustang / Fot. Kacper Rogacin
Ford Mustang / Fot. Kacper Rogacin

Nowy Ford Mustang to pierwszy przedstawiciel tej serii modelowej, wprowadzany do sprzedaży w Europie po ponad 50 latach produkcji. Wciąż pozostaje wierny swojej długiej historii i zachowuje status globalnej ikony motoryzacji. Od momentu debiutu w 1964 roku sprzedano ponad 9 milionów egzemplarzy Mustanga. Teraz, ponad 50 lat od premiery jest to nowej generacji samochód, bardzo mocno zaawansowany technologicznie, ale wciąż nawiązujący do swojego dziedzictwa.

Ford Mustang oferowany będzie w dwóch wersjach nadwoziowych - Fastback i Convertible, oraz w dwóch wersjach silnikowych – 2.3 EcoBoost i 5.0 V8. Nowy silnik 2,3 l EcoBoost, zaprojektowany specjalnie dla tego modelu, wnosi do gamy jednostek napędowych Mustanga turbodoładowanie. W tym silniku Ford po raz pierwszy użył turbosprężarki „twin-scroll” o obniżonym momencie bezwładności, uzyskując szybszą reakcję silnika na otwarcie przepustnicy, przy obniżonym zużyciu paliwa i niższej emisji spalin. Ford wyszedł w ten sposób naprzeciw oczekiwaniom kierowców poszukujących wyjątkowych osiągów, przy niskim zużyciu paliwa. Z mocą 317 KM i momentem obrotowym 434 Nm silnik 2.3 EcoBoost ma wszystko, czego potrzebuje serce prawdziwego Forda Mustanga.

Gama silników Forda Mustanga nie może obyć się bez wspaniałej, budzącej prawdziwe emocje jednostki V8. Widlasty, 5-litrowy ośmiocylindrowiec poddany został licznym modyfikacjom, dzięki którym jeszcze lepiej spisuje się na wysokich obrotach. Osiąga moc 421 KM i moment obrotowy o wartości 524 Nm.

Kierowcy, którzy wolą pozostawić autu zmianę biegów, ale nadal chcą przejmować kontrolę gdy tego zapragną, docenią nowe łopatki zmiany biegów zamontowane przy kierownicy, należące do standardowego wyposażenia wersji z sześciostopniową, automatyczną przekładnią Select-Shift. Redukcja biegów powiązana z obrotami silnika odbywa się automatycznie. Z kolei nowa, manualna przekładnia firmy Getrag otrzymała precyzyjniejszy układ sterowania biegami, wymagający mniejszego zaangażowania ze strony kierowcy.

Ford Mustang otrzymał nowe zawieszenia z przodu i z tyłu. Rama pomocnicza umieszczona z przodu usztywnia przednią strukturę, przyczyniając się jednocześnie do obniżenia masy auta. Element ten tworzy również silną podstawę do uzyskania precyzyjnego prowadzenia kół, co poprawia właściwości jezdne i komfort podróżowania.

Ford Mustang / Fot. Kacper Rogacin
Ford Mustang / Fot. Kacper Rogacin

Nowa konstrukcja przednich kolumn MacPhersona umożliwiła zastosowanie większych i wydajniejszych hamulców. Wersje GT, zarówno z jednostką 2.3 EcoBoost jak i 5.0 V8 będą wyposażone w wyczynowy układ hamulcowy oferowany w Europie ze standardowymi obręczami aluminiowymi o średnicy 19 cali.

Podczas jazdy krętą boczną drogą lub po torze wyścigowym kierowca może użyć przełączników „Drive Mode” umieszczonych na konsoli centralnej, aby dostosować siłę wspomagania układu kierowniczego, reakcje silnika i skrzyni biegów oraz ustawienia elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy do aktualnych warunków drogowych i stylu jazdy. Prowadzący tworzy w ten sposób idealnego Forda Mustanga w konkretnych warunkach jazdy.

Nowy Ford Mustang jest jednym z pierwszych modeli tej marki w Europie wyposażonymw system SYNC 2. Opracowany przez Forda zaawansowany system komunikacji obejmuje 8-calowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości oraz zaawansowany system kontroli głosowej, zapewniający łatwiejsze sterowanie funkcjami systemu audio, nawigacji, klimatyzacji oraz kompatybilnych telefonów komórkowych.

Cennik Forda Mustanga

Silnikskrzynia biegówFastbackConvertible
2.3 EcoBoostmanualna, 6148 400 zł165 400 zł
2.3 EcoBoostautomatyczna, 6157 400 zł174 400 zł
GT 5.0 V8manualna, 6169 400 zł186 400 zł
GT 5.0 V8automatyczna, 6178 400 zł195 400 zł
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty