Ford Puma – 3 powody, dla których powinieneś go wybrać, jeżeli szukasz modnego, komfortowego i uniwersalnego SUVa

Materiał informacyjny Ford
Nowy Ford Puma nie bez powodu został najlepszym SUVem 2020 roku według brytyjskiego magazynu Top Gear. Z jednej strony kompaktowy i ekologiczny, z drugiej komfortowy i pojemny. Sportowa linia trafia w gusta i nadaje mu niecodziennego uroku. Gdy do tego dodamy nowoczesne, oszczędne silniki — w tym hybrydowe — i zaawansowane rozwiązania wspomagające jazdę, to otrzymamy auto, które sprawdzi się nie tylko w codziennym użytkowaniu, ale także podczas weekendowych lub wakacyjnych wyjazdów. Przed Wami minimum 3 powody, dla których powinniście rozważyć Forda Pumę, jeżeli szukacie modnego SUVa w dobrej cenie.

Potwierdzeniem popularności tego modelu są  wyniki sprzedaży i liczne nagrody, które nowy Ford Puma już zebrał. A przecież model ten na naszym rynku jest dopiero od początku 2020 roku. I mimo tak krótkiego czasu od rozpoczęcia jego produkcji, auto to zyskało wiele pozytywnych opinii, a przede wszystkim uznanie jego właścicieli.

Nowy Ford Puma świetnie się prowadzi. Cecha ta jest wielokrotnie podkreślana przez jego użytkowników, a także dziennikarzy w niezależnych testach drogowych. Wyposażony jest w zaawansowany silnik EcoBoost Hybrid, który zapewnia znakomitą wydajność, oszczędność paliwa i znacznie niższy poziom emisji CO2 w porównaniu do samochodów spalinowych. Silnik benzynowy 1.0 l EcoBoost aż jedenaście razy został nagrodzony w konkursie na Międzynarodowy Silnik Roku w różnych kategoriach.  

To wszystko ma swoje bezpośrednie przełożenie na sprzedaż tego modelu. Dość tylko powiedzieć, że Ford Puma w czasie trudnego, pandemicznego roku 2020 został sprzedany w ilości około 120 000 sztuk, bijąc na głowę konkurentów w segmencie B.

Nowy Ford Puma to także najlepiej sprzedający się Ford w Europie, który w okresie październik 2020 - styczeń 2021 zanotował lepszą sprzedaż niż będąca bestsellerem od lat Fiesta.

Przyjrzyjmy mu się zatem bliżej, wymieniając 3 powody, dla których warto go mieć!

Ford Puma. Przestronny i wygodny SUV

Obok nowego Forda Pumy nie da się przejść obojętnie. Muskularna linia nadwozia jest dynamiczna i od razu rzuca się w oczy na drodze. Wysoko poprowadzone okna z opadającym ku tyłowi dachem, nadają Pumie sportowego wyglądu.

Z przodu auta naszą uwagę przyciąga potężny grill i wkomponowane w nadwozie eliptyczne reflektory, w których od razu zobaczymy linie ledowych świateł do jazdy dziennej. To kolejny, ciekawy zabieg stylistyczny, mający odróżnić Forda od wielu innych aut, które spotkamy na naszej drodze.

Ale to nie wszystko. Wysoko poprowadzono także linię bagażnika, przez co auto wydaje się masywniejsze i większe. Dynamiczny wygląd podkreślają jeszcze przyciemniane szyby boczne i spojler nad szybą tylną. Także z tyłu lampy wykonane zostały w bardzo popularnej obecnie technologii diod świecących. Po zmroku robią duże wrażenie.

A co we wnętrzu? Ford Puma robi również bardzo pozytywne wrażenie po wejściu do środka. Wnętrze zostało pięknie zaprojektowane, jest nowoczesne. Wprawdzie nowy Ford Puma bazuje na płycie podłogowej Fiesty, ma jednak od niej o 9 cm dłuższy rozstaw osi i o 7 cm większy rozstaw kół. Dzięki temu wnętrze pojazdu jest przestronne, zyskało na funkcjonalności i wygodzie.

Sportowy sznyt dostrzeżemy od razu, kiedy usiądziemy za kierownicą Podkreśla go stylistyka deski rozdzielczej z karbonowymi wstawkami, tapicerka przednich foteli, czy ciemna podsufitka.

Co ciekawe, w wersji Titanium z pakietem X, pokrycia foteli wyposażone są w zamki błyskawiczne, dzięki którym bez problemu można je zdjąć i wyprać.

Nowy Ford Puma jest także pierwszym autem w segmencie B-SUV, w którym zastosowano cyfrowy zestaw zegarów umieszczony na 12,3-calowym ekranie. Jego graficzny wygląd zmienia się wraz z wyborem trybów jazdy. A tu mamy aż 5 możliwości wyboru: Normal, Eco, Sport, droga nieutwardzona i śliska nawierzchnia.

Cechą charakterystyczną wnętrza nowego Forda Pumy jest także przejrzysty i intuicyjny  układ wszelkich przycisków i funkcji sterujących.  Nie musimy studiować instrukcji obsługi, by właściwie natychmiast opanować sterowanie wszystkimi, najważniejszymi funkcjami pojazdu.

Co ważne, pozostawiono fizyczne potencjometry służące regulacji temperatury lub intensywności nawiewu. Wielu kierowców bardzo docenia taką funkcjonalność.

Komfort użytkowania podnoszą takie rozwiązania jak  bezprzewodowa ładowarka, multimedia SYNC 3 ze sterowaniem głosowym, nowoczesne nagłośnienie duńskiej marki Bang&Olufsen czy moduł wi-fi.

Funkcjonalność każdego pojazdu mierzona jest też pojemnością bagażnika. W nowym Fordzie Puma ma on aż 456 litrów pojemności, a po złożeniu tylnych foteli wzrasta ona do 1216 litrów. Tylna kanapa dzielona jest w proporcjach 1/3-2/3. Funkcjonalność bagażnika podnosi także regulowana na wysokość podłoga. W wyższej pozycji tworzy ona równą powierzchnię ze złożonymi oparciami tylnej kanapy.

Oryginalnym i niedostępnym w innych modelach aut tego segmentu rozwiązaniem, jest schowek podpodłogowy MegaBox umieszczony w bagażniku. Ma on całkowitą pojemność 81 litrów i dzięki niemu można w pozycji pionowej przewozić przedmioty o wysokości do 115 centymetrów.

Co unikatowe, sam schowek wykonany jest z syntetycznego, wodoodpornego materiału i ma na dnie korek odpływowy. Dzięki temu, jeśli sam schowek ulegnie zabrudzeniu lub zalaniu, można go bez problemów umyć. To niezwykle wygodne rozwiązanie.

Ford Puma. Najlepszy SUV w swojej klasie z silnikiem hybrydowym

Wiemy już, jak nowy Ford Puma wygląda z zewnątrz i wewnątrz, pora byśmy uważniej przyjrzeli się wersjom silnikowym, a tutaj każdy znajdzie wersję idealnie "skrojoną" pod swoje potrzeby. Mocne, nowoczesne i oszczędne silniki benzynowe zapewniają bezpieczną jazdę w trasie i w mieście, co zdecydowanie wyróżnia Forda Pumę na tle konkurencji. Szczególnie warte uwagi są wersje z tzw. miękką hybrydą, charakteryzujące się doskonałym przyspieszeniem, lepszym momentem obrotowym, a przede wszystkim niskim spalaniem.

I tak do wyboru mamy:

  • Jednostkę 1.0 EcoBoost o mocy 95 KM z momentem obrotowym wynoszącym 170 Nm, zestawioną z manualną 6-biegową skrzynią, dostępną w wersji "Trend". Średnie spalanie dla tego silnika (wg norm WLTP) wynosi 5,7 litra/100 km.
  • Hybrydową wersję 1.0 EcoBoost Hybrid mHEV o mocy 125 KM z momentem obrotowym 210 Nm, zestawioną z manualną 5-biegową skrzynią w wersjach wyposażania "Titanium", "Titanium X", "ST-Line" oraz "ST-Line X". Ten sam silnik możemy również zestawić z nowoczesną, 7-biegową skrzynią automatyczną PowerShift w wersjach: "Titanium", "Titanium X", "ST-Line", "ST-Line X", " ST-Line Vignale". Średnie spalanie dla tego silnika (wg norm WLTP) wynosi 5,4-6,2 litra/100 km.
  • Hybrydową wersję 1.0 EcoBoost Hybrid mHEV o mocy 155 KM z momentem obrotowym 220 Nm, połączoną z manualną, 6-biegową skrzynią, dostępny w wersjach: "ST-Line", "ST-Line X", "ST-Line Vignale". Ten sam silnik jest również dostępny w opcji z automatyczną, 7-stopniową skrzynią biegów PowerShift i jest dostępny w wersjach wyposażenia: "Titanium X", "ST-Line X", "ST-Line Vignale". Średnie spalanie dla tego silnika (wg norm WLTP) wynosi 5,5-6,4 litra/100 km.

Puma. Wyposażenie dostosowane do każdych potrzeb

O komforcie jazdy, a przede wszystkim o bezpieczeństwie, decydują dziś w znacznej mierze nowoczesne rozwiązania technologiczne wspomagające kierowcę. Również w tej dziedzinie nowy Ford Puma jest niekwestionowanym liderem. Nowy Ford Puma już w standardowej wersji wyposażony jest m.in. w tempomat, który skutecznie odciąży kierowcę podczas jazdy, system zapobiegania kolizjom, który wspomaga kierowcę w unikaniu, lub zmniejszaniu skutków kolizji z pojazdami lub pieszymi, system Lane keeping Aid, który wspomaga utrzymanie pojazdu na pasie ruchu czy system monitorowania ciśnienia w oponach.

Nowoczesna automatyczna skrzynia biegów PowerShift zapewnia komfortową i płynną jazdę, co jest szczególnie wygodne w użytkowaniu samochodu w mieście. We wnętrzu, do dyspozycji kierowcy jest ośmiocalowy dotykowy i intuicyjny ekran, który daje dostęp do wszystkich zaawansowanych funkcji samochodu. Można również podłączyć smartfon, by cieszyć się dostępem do swoich multimediów, a dzięki aplikacji FordPass zyskać w telefonie dostęp m.in. do informacji o poziomie paliwa, ciśnieniu w oponach, ruchu drogowym (przesyłane bezpośrednio do systemu nawigacji satelitarnej samochodu). W razie wypadku system połączy się ze służbami ratowniczymi, udostępniając im lokalizację pojazdu.

Jak zatem widać, już tylko te 3 powody wystarczą, by zainteresować się tym nowym i bardzo atrakcyjnym modelem, który z naddatkiem spełni nasze oczekiwania.

Więcej informacji o nowym Fordzie Puma i możliwe aktualne warianty finansowania dla klientów indywidualnych oraz biznesowych można znaleźć na stronie

Advertisement

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na motofakty.pl Motofakty