Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36600 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Ford Ranger 3.2 Wildtrack

Data publikacji: Autor: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

Ford Ranger Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert Ford Ranger łączy w sobie funkcje samochodu rodzinnego służącego jako codzienny środek transportu oraz pojazdu pracującego dla przedsiębiorcy, rolnika lub leśnika. Ceny tego pickupa zaczynają się od 92 681 zł.

Jak przystało na model o amerykańskich korzeniach, Ranger jest duży i efektowny. Wysokie nadwozie osadzone na Ford Ranger Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspertosiemnastocalowych felgach, biały przykuwający uwagę lakier i kontrastowe czarne elementy karoserii nie pozwalają przemieszczać się potężnym Fordem niezauważonym. Ponad pięć metrów długości – 5359 mm, 1850 mm wysokości i 1848 mm szerokości w zestawieniu z masą 2155 kg podkreślają jego muskularną i solidną sylwetkę. Osobowo-dostawczy model dostępny jest w trzech wersjach nadwozia – z kabiną pojedynczą, przedłużoną oraz podwójną.

Mankamentem wielu pickupów jest ascetyczna, mało wygodna przestrzeń pasażerska. Położenie maksymalnego nacisku na walory użytkowe ma czasami negatywne skutki dla komfortu podróżujących. W Rangerze na szczęście ten problem nie występuje. Wykończenie wnętrza, jakość materiałów, ich spasowanie, a nawet wyciszenie kabiny nie ustępuje samochodom osobowym. Czterodrzwiowe nadwozie zapewnia optymalne warunki podróżowania dla czterech (a na krótkich dystansach dla pięciu) osób. Stopień ze stali nierdzewnej ułatwia zajęcie miejsc w wysoko osadzonej kabinie.

Do dyspozycji podróżnych oddano przestrzeń bagażową o wymiarach: długość 1615 mm, szerokość 1560 mm i wysokości 511 mm, co daje kubaturę do wysokości burt ok. 1287 litrów. Skrzynia ładunkowa w topowej wersji Wildtrack może być przykryta dostępną za dopłatą aluminiową roletą, która zabezpieczy nasze bagaże przed niepożądanymi spojrzeniami oraz niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi. Dopełnieniem obszernej przestrzeni bagażowej są aż 23 schowki w kabinie - od standardowych mieszczących duże butelki z napojami po 11.5-litrowy mieszczący 15-calowego laptopa.

Ford Ranger Fot: Dariusz Wołoszka - Info-EkspertFord Ranger dostępny jest w czterech kompletacjach wyposażenia: XL, XLT, Limited oraz Wildtrack. Najbogatsza pod względem wyposażenia i najatrakcyjniejsza pod kątem designu zewnętrznego odmiana Wildtrack zawiera praktycznie wszystkie elementy pożądane w tej klasie pojazdu.

Sercem tego potężnego pickupa jest jednostka o adekwatnej pojemności aż 3.2 litra i nieparzystej liczbie pięciu cylindrów. Napędzany olejem napędowym silnik generuje moc 200 KM i gigantyczny moment obrotowy wynoszący 470 Nm. Przy masie przekraczającej dwie tony pozwala to na rozpędzenie Rangera do 100 km/h w 10.3 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej na poziomie 175 km/h. Codzienna eksploatacja w mieście obarczona jest zużyciem paliwa na poziomie 13-14 litrów na 100 km, natomiast po opuszczeniu metropolii po każdych przejechanych 100 km w baku Forda ubywa ok 8 litrów oleju napędowego. 80-litrowy bak pozwala więc na pokonanie bez tankowania od 570 do 1000 km.

Z wysokoprężną jednostką współpracuje sześciostopniowa manualna skrzynia biegów. Precyzja wybierania przełożeń nie jest Ford Ranger Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspertidealna, a krótkie przełożenia zmuszają do częstej zmiany biegów. Za dopłatą 7000 zł możemy zamienić ją na sześciobiegową przekładnię automatyczną, która nieznacznie podniesie spalanie i pogorszy osiągi ale jednocześnie podniesie komfort podróży.

Za niwelowanie niedoskonałości nawierzchni w Rangerze odpowiedzialne jest przednie niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami i tylne oparte na resorach piórowych. Jak w większości pickupów takie rozwiązanie funkcjonuje najlepiej przy obciążonej skrzyni ładunkowej. Jednak nawet podczas jazdy z pustą przestrzenią ładunkową Ford prowadzi się pewnie oraz przewidywalnie, i tylko na większych nierównościach poprzecznych nieobciążona tylna oś nieprzyjemnie podskakuje.

Napęd 4x4, niemal 23-centymetrowy prześwit, kąt natarcia i zejścia wynoszący 28 stopni, czy głębokość brodzenia równa 800 mm pozwalają bez problemu pokonywać teren niedostępny dla „miejskich terenówek”. Tam gdzie kończą się możliwości SUV’ów i crosoverów Ford radzi sobie doskonale. Oprócz możliwości zmiany rodzaju napędu (2H, 4H i 4L) w trudnych warunkach z pomocą kierowcy przychodzą systemy kontroli podjazdu, zjazdu czy układ kontroli wywrócenia pojazdu. W praktyce możliwości terenowe Rangera są więcej niż wystarczające i w większości przypadków jedynym ograniczeniem dla tego pickupa są wyłącznie umiejętności kierowcy.

Wybrane dane techniczne Forda Rangera i konkurentów:

Marka/model

Ford Ranger

Toyota Hilux

VW Amarok

Wersja

Wildtrack

SR5

Highline

cena (zł)

156 579

141 500

148 082

Silnik

Diesel

Diesel

Diesel

Pojemność (cm3)

3196

2982

1968

Moc (KM)

200

171

180

Moment obrotowy (Nm)

470

343

400

Przyspieszenie 0 – 100 km/h (s)

10,3

12

10,6

Prędkość maksymalna (km/h)

175

170

178

Średnie spalanie (l/100 km)

9,7

9,5

7,5

Emisja CO2 (g/km)

256

203

197

Skrzynia biegów

manualna 6 biegów

manualna 5 biegów

manualna 6  biegów

Wymiary skrzyni ładunkowej d/s/w (mm)

1615/1560/511

1545/1515/450

1555/1620/508

Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

Info-Ekspert

Ford Ranger Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

Ford Ranger Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • bryan (gość)

    Niezły wół roboczy dla kogoś, któremu zepsuł się traktor by np. ciągnął bronę w polu, he,he.

  • ddeenniiss (gość)

    :) albo ja jestem jakiś inny, albo testujący jeżdżą innymi autami :) jeżdziłem takim Rangerem Limited 3.2 w manualu. I miałem takie spostrzeżenia: - silnik 3.2 brzmi jak potrząsanych garść kamieni wrzuconych do puszki (myslalem ze 3.2 to będzie potęga) - pierwsze 2 biegi typowo terenowe, przez co jazda w trasie i rozpędzanie tego auta to prawdziwa udreka :) a dynamika na pierwszych 3 biegach nie istnieje. - skrzynia biegów manualna.... w mieście bardzo ciężko się tym jeździ. Jeżeli juz to TYLKO automat (nie jezdzilem wiec nie chwalę) Poza tym, ładnie wygląda... Lepiej jeździ powyżej 100 km/h, dynamika na 4-6 biegu jest naprawdę super jak na taką masę i specyfikę. Do miasta nieporozumienie, a w teren tylko automat.

  • bryan (gość)

    Do przedmówcy - nie jesteś inny i mam podobne zdanie co ty opisujesz z tymi biegami i też moim zdaniem jest nieporozumieniem na miasto (co do terenu niekoniecznie byłby lepszy automat) tylko nie chciało mi się pisać więcej stąd ta brona... Co do automatu z tego co słyszałem od mechanika, że początkowo zęby trybów szybko się ścierają (ponoc zbyt silny nacisk łożyskowy na siły boczno-odśrokowe) tak więc nie wypowiem się na ten temat bo jeszcze szerzej nie miałem styczności w naprawach skrzyni automatycznej.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ford Ranger dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ford Ranger opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Ford Ranger Cena

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł