Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ford Ranger Thunder. Czym zaskakuje nowa wersja popularnego pick-upa?

Mariusz Michalak
Ford Ranger ThunderNowa, ekskluzywna wersja najpopularniejszego pick-upa w Europie – Ford Ranger Thunder prezentuje „piorunującą” stylistykę i bogate wyposażenie.Fot. Ford
Ford Ranger ThunderNowa, ekskluzywna wersja najpopularniejszego pick-upa w Europie – Ford Ranger Thunder prezentuje „piorunującą” stylistykę i bogate wyposażenie.Fot. Ford
Nowa, ekskluzywna wersja najpopularniejszego pick-upa w Europie – Ford Ranger Thunder prezentuje „piorunującą” stylistykę i bogate wyposażenie.

Thunder – limitowany w Europie do zaledwie 4500 egzemplarzy – uzupełnia ofertę Rangera, który zdobył ostatnio tytuł Międzynarodowego Pick-upa roku, o ekskluzywne elementy poprawiające styl wnętrza i nadwozia, a także popularne, praktyczne elementy wyposażenia, które znajdą się teraz w standardzie.

Ford Ranger ThunderNowa, ekskluzywna wersja najpopularniejszego pick-upa w Europie – Ford Ranger Thunder prezentuje „piorunującą” stylistykę i bogate
Ford Ranger Thunder

Nowa, ekskluzywna wersja najpopularniejszego pick-upa w Europie – Ford Ranger Thunder prezentuje „piorunującą” stylistykę i bogate wyposażenie.

Fot. Ford

Ranger Tunder, napędzany wersją Bi-turbo 2-litrowego silnika wysokoprężnego EcoBlue, dysponującego mocą 213 KM i momentem obrotowym 500 Nm, otrzymał też w standardzie nową 10-stopniową, automatyczną przekładnię Forda.

Ranger Thunder wywodzi się z bardzo popularnej linii Ranger Wildtrak, łączy więc bogate wyposażenie z podniesionymi zdolnościami przewożenia ładunków i mocnym napędem na cztery koła.

– Klientom, którzy nie boją się rzucać w oczy, zaproponowaliśmy bardziej zadziorny design samochodu, dzięki czemu nowego Rangera Thundera nie sposób będzie minąć obojętnie na szosie, czy na bezdrożu – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny działu pojazdów użytkowych, Ford of Europe. – Ten sprawny, wygodny i stylowy model, uzupełniający europejską ofertę bestsellerowego pick-upa, jest jednocześnie potężny, wszechstronny, ale i charyzmatyczny.

Ford Ranger Thunder. Stylizacja podkreślająca moc

Ford Ranger ThunderNowa, ekskluzywna wersja najpopularniejszego pick-upa w Europie – Ford Ranger Thunder prezentuje „piorunującą” stylistykę i bogate
Ford Ranger Thunder

Nowa, ekskluzywna wersja najpopularniejszego pick-upa w Europie – Ford Ranger Thunder prezentuje „piorunującą” stylistykę i bogate wyposażenie.

Fot. Ford

Model, lakierowany w kolorze Sea Grey, wyróżnia się 18-calowymi czarnymi felgami aluminiowymi i czarnymi wykończeniami Ebony Black: osłony chłodnicy, tylnego zderzaka, przedniej i tylnej osłony podzderzakowej, ramek świateł przeciwmgielnych, sportowej ramy skrzyni ładunkowej i klamek drzwi. Odważne czerwone akcenty na osłonie chłodnicy i sportowej ramie skrzyni ładunkowej podkreślają strategiczne punkty nadwozia. Uzupełniają je trójwymiarowe emblematy “Thunder” na przednich drzwiach oraz klapa skrzyni z logo „Ranger”, wykończonym w matowej czerni.

Reflektory LED z przyciemnionymi ramkami są również standardem, a podobne ramki dodano tylnym światłom. Ranger Thunder sprzedawany jest z matą skrzyni ładunkowej i malowaną proszkowo roletą Black Mountain Top - dwiema opcjami bardzo popularnymi wśród klientów.

W wygodnym, pełnym klimatu wnętrzu znajdziemy fotele pokryte skórą o hebanowym odcieniu, z charakterystycznym czerwonym haftem „Thunder” i podobnymi akcentami na kierownicy, siedzeniach, desce rozdzielczej i elementach mających najczęstszy kontakt z dłońmi kierowcy. Czarne maty podłogowe, kontrastujące z podświetlanymi na czerwono progami, są również elementem wyposażenia standardowego.

Ford Ranger Thunder. Układ napędowy

Ford Ranger ThunderNowa, ekskluzywna wersja najpopularniejszego pick-upa w Europie – Ford Ranger Thunder prezentuje „piorunującą” stylistykę i bogate
Ford Ranger Thunder

Nowa, ekskluzywna wersja najpopularniejszego pick-upa w Europie – Ford Ranger Thunder prezentuje „piorunującą” stylistykę i bogate wyposażenie.

Fot. Ford

Dwulitrowy silnik wysokoprężny EcoBlue Bi-turbo Rangera Thundera wykorzystuje dwie turbosprężarki pracujące szeregowo przy niższych prędkościach obrotowych dla zwiększenia momentu obrotowego oraz szybkości reakcji na działania kierowcy. Natomiast przy wyższych prędkościach obrotowych silnika odcinana jest mniejsza, a większa turbosprężarka odpowiada za szybszy przyrost mocy maksymalnej.

Uzupełnieniem układu napędowego jest 10-stopniowa przekładnia automatyczna Forda, której własności i trwałość zostały sprawdzone w tak odmiennych zastosowaniach jak pick-up F-150 i nowy Ford Mustang. Szeroki zakres przełożeń i adaptacyjne algorytmy przełączania, działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają przekładni dostosować się do zmiennych warunków, sprawiają, że zawsze wybierane jest optymalne przełożenie, uwzględniające osiągi, zużycie paliwa i kulturę pracy, niezależnie od sposobu jazdy.

Thunder wyposażony jest w sprawdzony napęd na cztery koła, gwarantujący dzielność terenową oraz niewielkie zużycie paliwa od 7,8 l/100 km i emisję CO2 od 205 g/km (w cyklu NEDC) lub zużycie paliwa 9,1 l/100 km i emisję 239 g/km (w cyklu WLTP).

 Zobacz także: Tak prezentuje się pickup Forda w nowej wersji

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty