Nowy model stanowi ważne ogniwo w dążeniu koncernu do realizacji 24-miesięcznego planu całkowitego odnowienia gamy
samochodów użytkowych w Europie, uzupełniając tym samym paletę modeli tego typu oferowanych przez Forda, która obecnie obejmuje Forda Transit Custom i Forda Transit Connect - zdobywców tytułu „Van Roku” w latach 2013 i 2014. W przyszłym roku ofertę uzupełni Ford Transit Courier.
Nowy Ford Transit powstał w oparciu o najnowocześniejszą globalną płytę podłogową, zastępując cięższe odmiany Forda Transit w gamie samochodów użytkowych Forda i dołączając w Europie do nowego Forda Transit Custom. W tym roku Ford świętował wyprodukowanie siedmiomilionowego egzemplarza modelu Ford Transit, który zadebiutował w 1965 roku.
Modele Ford Transit ECOnetic oferują najniższą w klasie emisję CO2 wynoszącą nawet 169 g/km (przy zastosowaniu stałego ograniczenia prędkości do 100 km/h), co odpowiada średniemu zużyciu paliwa na poziomie 6,4 l/100 km. W porównaniu do poprzedniej generacji Forda Transit ECOnetic, który również odznaczał się wysoką wydajnością paliwową, nowa wersja tego modelu jest o sześć procent bardziej oszczędna.
W gamie modelu Ford Transit ECOnetic, napędzanego specjalnie skalibrowanym silnikiem wysokoprężnym Duratorq TDCi o pojemności 2,2 litra i mocy 125 KM, wyposażonym w układ Auto-Start-Stop oraz opracowaną przez Forda, innowacyjną funkcję kontroli przyspieszenia, znajduje się obecnie sześć różnych wersji typu van o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.
Do napędu Forda Transit służy wydajny paliwowo silnik Diesla Duratorq o pojemności 2,2 litra, oferowany w trzech wariantach mocy (100, 125 i 155 KM) i współpracujący z 6-biegową przekładnią manualną. Klienci mogą również wybrać silniki HDT6 o mocy 125 lub 155 KM, które spełniają standard emisji Euro HDT VI.
Nowy Ford Transit, dostępny w wersji z napędem na przednie, tylne lub wszystkie cztery koła, oferuje wydłużone okresy między przeglądami - co dwa lata lub 50 000 kilometrów, przy czym czas potrzebny na przeprowadzenie rutynowej inspekcji technicznej po przejechaniu 150 000 kilometrów został skrócony z 5,4 do 4,2 godziny w porównaniu z modelem poprzedniej generacji.
Z przeprowadzonej przez Forda analizy 23 naprawianych elementów samochodu wynika, że nowy model wiedzie prym w swojej klasie pod względem czasu potrzebnego na wykonanie niezaplanowanych napraw. Na przykład czas potrzebny na naprawę tylnego hamulca tarczowego został skrócony z 2,6 do 1,3 godziny. Ford Transit jest też standardowo wyposażony w system tankowania Easy Fuel, który zapobiega przypadkowemu zatankowaniu pojazdu benzyną.
Model nowej generacji powstał, aby sprostać najbardziej rygorystycznym wymogom jakościowym. Jego wytrzymałe nadwozie zostało wykonane ze stali o wysokiej lub bardzo wysokiej wytrzymałości, a pojazd standardowo posiada 12-letnią gwarancję na perforację.
Nowy Ford Transit był nieustannie poddawany skrajnie wyczerpującym wyzwaniom w ramach globalnych programów testowych, podczas których auta pokonały 11 milionów kilometrów na drogach Europy i Stanów Zjednoczonych, co odpowiada 275 podróżom dookoła świata. Część tego ogromnego dystansu, ponad 500 000 kilometrów, nowy Ford Transit przebył przy udziale nabywców tego modelu. Po raz pierwszy w historii model ten przeszedł też mordercze próby sprawdzające odporność na rozmaite uszkodzenia, mające symulować sytuacje przytrafiające się w prawdziwym świecie. Jeden z testów obejmował przejeżdżanie przy prędkości 60 km/h przez krawężnik o wysokości 150 mm.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?