Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ford. Transit z nową 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów

Mariusz Michalak
Ford ogłosił rozpoczęcie produkcji nowej, 10-stopniowej automatycznej skrzyni biegów do modeli Transit z napędem na tylne koła.Fot. Ford
Ford ogłosił rozpoczęcie produkcji nowej, 10-stopniowej automatycznej skrzyni biegów do modeli Transit z napędem na tylne koła.Fot. Ford
Ford ogłosił rozpoczęcie produkcji nowej, 10-stopniowej automatycznej skrzyni biegów do modeli Transit z napędem na tylne koła.

Nowa skrzynia biegów stanowi idealne rozwiązanie w podwoziach Forda Transita z napędem na tylną oś, w których preferowane są wygodniejsze w użytkowaniu przekładnie automatyczne.

Opracowana przez inżynierów Forda i sprawdzona w modelach tak różnorodnych, jak pick-upy Ranger i F150, a także w rozwijającym wysokie osiągi sportowym Mustangu, inteligentna skrzynia biegów została zaprojektowana z zamysłem ograniczenia kosztów paliwa w firmach, w których użytkowanie pojazdu wiąże się z wykorzystywaniem szerszej rozpiętości przełożeń, pozwalającej silnikom pracować z najwyższą wydajnością.

Ford ogłosił rozpoczęcie produkcji nowej, 10-stopniowej automatycznej skrzyni biegów do modeli Transit z napędem na tylne koła.Fot. Ford
Ford ogłosił rozpoczęcie produkcji nowej, 10-stopniowej automatycznej skrzyni biegów do modeli Transit z napędem na tylne koła.

Fot. Ford

Produkowany już na pełnych obrotach nowy układ przeniesienia napędu jest elementem udoskonaleń wprowadzonych w Transicie w 2019 r., na które złożyły się bardziej ekonomiczne układy napędowe (w tym zelektryfikowane EcoBlue Hybrid), podniesiona ładowność i usprawniony system komunikacji. 10-stopniowa skrzynia biegów została wprowadzona wraz z obecnie stosowaną sześciostopniową przekładnią automatyczną, która jest dostępna wersjach Transita z napędem na przednie koła FWD, przeznaczonych do lżejszych zastosowań.

Jednym z 20 podzespołów opatentowanych podczas opracowywania przekładni jest CIDAS – Regulator ze zintegrowanym elektrozaworem bezpośredniego przełożenia. CIDAS zwiększa precyzję nacisku sprzęgła i skraca czas skoku, aby zapewnić szybsze i płynniejsze zmiany biegów, co powoduje, że częściej trafia na koła większy moment obrotowy, obniżając wysilenie przy naprawdę dużych obciążeniach. Oznacza to również, że kierowca nie musi tak często wciskać gazu, aby uzyskać ten sam wynik.

Inny z patentów – płyn przekładniowy o niskiej lepkości zmniejsza tarcie wewnętrzne, dodatkowo poprawiając oszczędność paliwa i zużycie elementów, a także eliminując potrzebę okresowych wymian płynu. Pompa z łopatkami o zmiennej geometrii dostosowuje dawkowanie do zapotrzebowania, co zmniejsza straty uboczne i podnosi kulturę pracy. Działające szybko sprzęgło jednokierunkowe znacznie zmniejsza wibracje i wygładza zmiany biegów przy niskiej prędkości – z korzyścią dla komfortu kierowców, którzy spędzają długie godziny w kabinie.

 Zobacz także: Tak prezentuje się pickup Forda w nowej wersji

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty