Ford. Zelekryfikowane modele na polskim rynku. Jakie to auta?

Wojciech Frelichowski
Ford Kuga Hybrid. Fot. Ford
Ford Kuga Hybrid. Fot. Ford
Ford Polska zapowiedział rewolucję w swojej rynkowej ofercie. Już 2020 roku pojawią się zelektryfikowane modele Puma, Kuga i Explorer oraz hybrydowe wersje Transita i Tourneo.

Wiosną 2019 roku na konwencie „Go Electric” marka Ford przedstawiła szeroko zakrojony plan elektryfikacji. Przewiduje on wprowadzenie 16 zelektryfikowanych pojazdów na rynek europejski do 2022 roku – od najmniejszych samochodów osobowych po największe samochody dostawcze. Część z nich jest już dostępna w Polsce.

- Debiutujące na rynku modele Puma, Explorer oraz niebawem Kuga stanowią początek realizacji naszych ambitnych planów zdobycia pozycji lidera w dostarczaniu szerokiego wyboru zelektryfikowanych pojazdów w Polsce. Trzy warianty napędu hybrydowego w zupełnie nowych modelach, napęd hybrydowy w dostępnych obecnie rynkowych bestsellerach oraz napęd elektryczny w samochodach osobowych i użytkowych jasno pokazują nasze ukierunkowanie na bieżące trendy i oczekiwania klientów – powiedział Bogusław Głód, dyrektor zarządzający Ford Polska.

Jak informuje producent, Puma, Kuga oraz Explorer prezentowane pod wspólnym emblematem „Ford Hybrid”, są napędzane przez zaawansowane, hybrydowe układy zwiększające oszczędność paliwa i przekładające się na lepsze wrażenia z jazdy.

Ford. SUV-y z nowym napędem

Flagowym przedstawicielem idei „Go Electric” jest nowy Ford Kuga. Najnowsza generacja najlepiej sprzedającego się SUV-a Forda w Europie będzie oferowana z trzema wariantami napędu hybrydowego – jako „miękka” hybryda EcoBlue Hybrid, hybryda typu plug-in z zasięgiem elektrycznym powyżej 50 km oraz tradycyjna, „pełna” hybryda z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym.

Nowością jest Ford Explorer – model, którego dawno nie było na polskim rynku. To największy i najbardziej prestiżowy, 7-miejscowy SUV Forda. Explorer jest hybrydą typu plug-in opartą na 3-litrowym silniku benzynowym V6 i jednocześnie najmocniejszym SUV-em w swojej klasie. Układ hybrydowy Explorera generuje moc 457 KM, 825 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz pozwala przejechać 48 km wyłączne na energii elektrycznej.

Ford Puma to kompaktowy, nowocześnie zaprojektowany crossover z wydajnym napędem „miękkiej” hybrydy – EcoBoost Hybrid. Puma łączy radość z prowadzenia z aspektami praktycznymi oraz inteligentnymi technologiami wspierającymi kierowcę.

Drugim filarem elektrycznej rewolucji będą hybrydowe wersje oferowanych obecnie bestsellerowych modeli – Fiesty oraz Focusa. Wyposażone będą w „miękki” napęd hybrydowy, bazujący na 1-litrowym silniku EcoBoost i 48-voltowej instalacji elektrycznej. Dzięki temu rozwiązaniu Fiesta oraz Focus pozwolą na uzyskanie znacznie niższego zużycia paliwa, a także zapewnią lepsze wrażenia z jazdy przez elektryczne wspomaganie momentu obrotowego

Ford. Rewolucja w samochodach użytkowych

Ważnym elementem oferty Forda na polskim rynku są pojazdy użytkowe. Dlatego Ford Polska zaoferuje szeroki wybór zelektryfikowanych wersji napędu we wszystkich odmianach Transita oraz Tourneo.

Dostępne w Polsce hybrydowe odmiany Transita Custom – Plug-In Hybrid oraz EcoBlue Hybrid – dowiodły swojego potencjału, zwyciężając pod koniec listopada w konkursie International Van of the Year. 25 dziennikarzy i ekspertów z 25 krajów Europy doceniło pionierskie rozwiązania hybrydowe w samochodach tej klasy. Drugie wyróżnienie zdobył Transit EcoBlue Hybrid

Zobacz także: Taki jest Opel Corsa szóstej generacji.__

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty