Ford z silnikami EcoBoost

(ip)
Fot. Ford
Fot. Ford
Nowy C-Max jest pierwszym model Forda na świecie, który został wyposażony w nowy silnik Ford EcoBoost o pojemności 1.6 litra.
Fot. Ford
Fot. Ford

Czterocylindrowy motor Ford EcoBoost jest nową generacją silników o zmniejszonej pojemności i niskiej emisji dwutlenku węgla. W nowym silniku 1.6 l (wraz z jednostką o pojemności 2.0 l, którą niedawno wprowadzono w modelach S-Max, Galaxy i Mondeo) możemy dostrzec takie korzyści jak m.in.: zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla o 20 % w porównaniu z konwencjonalnymi jednostkami benzynowymi o większej pojemności i podobnej mocy oraz wysoki moment obrotowy przy niskiej prędkości obrotowej silnika.

**CZYTAJ TAKŻE

Ford C-Max razy dwaFord Focus C-Max kontra Opel Zafira

**

Z czego zbudowany jest motor EcoBoost? Silnik 1.6-litrowy Ford EcoBoost jest lekką konstrukcją z aluminium. Dolny fragment posiada sztywny i lekki blok cylindrów w formie odlewu ciśnieniowego, zespoloną pokrywę łożysk głównych i użebrowaną miskę olejową.

Silnik zbudowano w oparciu o trzy technologie:
- wtrysk bezpośredni za pomocą centralnie zamontowanych wysokociśnieniowych wtryskiwaczy, wtryskuje on paliwo w małych, dokładnych dawkach pod ciśnieniem do 200 barów: rozmiar kropli nie przekracza zazwyczaj 0,02 mm, czyli jednej piątej grubości włosa ludzkiego.
- turbosprężarka z wirnikiem o małym momencie bezwładności, obracającym się z prędkością przekraczającą 200 000 obr/min. Zapewnia ona taki sam moment obrotowy przy niskiej prędkości obrotowej, jaki jest dostępny w silnikach wysokoprężnych. Ponadto umożliwia płynne i dynamiczne osiągi w całym zakresie prędkości silnika.
- zmienne fazy rozrządu, niezależnie dla zaworów ssących i wydechowych, zapewnia to optymalizację przepływu gazu przez komorę spalania w każdej prędkości obrotowej silnika.

System Ti-VCT wykorzystuje różnicę między kolektorem ssącym a wydechowym, by zwiększyć przepływ chłodniejszego, świeżego powietrza przez silnik przy niskiej prędkości. Powoduje to zwiększenie momentu obrotowego i umożliwia przyspieszenie obrotów turbosprężarki.

Mikołaj Małecki, Dyrektor zarządzający firmą Auto-Boss, w jednym z odcinków prezentowanych w pierwszej serii cyklu "Auto-Boss po godzinach", przybliża temat siników EcoBoost: "Ford wprowadza całą gamę jednostek EcoBoost w nowych modelach Forda, C-Maxie i Grand C-Maxie. Są tu do wyboru dwie wersje silnika 1.6 l Ford EcoBoost o mocy 150 lub 180 KM. Obydwie wersje charakteryzują się imponującą mocą maksymalną wynoszącą 240 Nm już przy 1 600 obr/min. w połączeniu z bardzo szeroką, płaską krzywą momentu obrotowego. Są to jednostki porównywalne z silnikami diesla, ale znacznie szerszym zakresie obrotów. Są również przełomem, bowiem do tej pory Ford nie przedstawiał rozwiązań w obszarze małych, turbodoładowanych silników".

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty