Formuła 1. PKN Orlen i Kubica zostają w Formule 1? Zapadła decyzja

Tomasz Szmandra (AIP)
Podczas konferencji prasowej online Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen, potwierdził, że koncern przedłużył umowę z zespołem Alfa Romeo Racing i pozostanie sponsorem tytularnym ekipy z Hinwil, a Robert Kubica nadal będzie pełnił rolę kierowcy rezerwowego i testowego. Wraz z przedłużeniem umowy, kontynuowany zostanie również program szkolenia młodzieży w ramach Orlen Akademii Kartingowej, prowadzonej przez Sauber Motorsport. Fot. Orlen Team
Podczas konferencji prasowej online Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen, potwierdził, że koncern przedłużył umowę z zespołem Alfa Romeo Racing i pozostanie sponsorem tytularnym ekipy z Hinwil, a Robert Kubica nadal będzie pełnił rolę kierowcy rezerwowego i testowego. Wraz z przedłużeniem umowy, kontynuowany zostanie również program szkolenia młodzieży w ramach Orlen Akademii Kartingowej, prowadzonej przez Sauber Motorsport. Fot. Orlen Team
Podczas konferencji prasowej online Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen, potwierdził, że koncern przedłużył umowę z zespołem Alfa Romeo Racing i pozostanie sponsorem tytularnym ekipy z Hinwil, a Robert Kubica nadal będzie pełnił rolę kierowcy rezerwowego i testowego. Wraz z przedłużeniem umowy, kontynuowany zostanie również program szkolenia młodzieży w ramach Orlen Akademii Kartingowej, prowadzonej przez Sauber Motorsport.

_- „_Nasza inwestycja w partnerstwo z zespołem Alfa Romeo Racing Orlen przekłada się na wymierne korzyści – tylko w 2020 r. osiągnęliśmy ponad 400 mln złotych ekwiwalentu reklamowego, czyli 3 razy więcej niż w poprzednim sezonie” – tłumaczył prezes Obajtek. – „To najlepiej pokazuje potencjał rozwojowy tej dyscypliny z punktu widzenia sponsora. Umiejętnie wykorzystujemy go na rynku polskim, gdzie nasza współpraca z zespołem Alfa Romeo i Robertem aktywnie wspiera naszą sprzedaż detaliczną, w tym pozapaliwową. Tylko w trzecim kwartale br. wypracowaliśmy rekordowy zysk operacyjny w tym segmencie na poziomie 1 mld zł. Jednocześnie, sponsoring tytularny zespołu wzmacnia rozpoznawalność marki Orlen na świecie i zwiększa jej prestiż. To z kolei ułatwia realizację ambitnych celów biznesowych i konkurowanie z globalnymi graczami.”  

Tegoroczne plany poważnie zakłóciła pandemia koronawirusa. Pierwotny kalendarz wyścigów Formuły 1 został mocno zmieniony, a rywalizacja rozpoczęła się dopiero w lipcu. Na dodatek wiele terminów pokrywało się z rundami serii DTM, w której startował Kubica. Ostatecznie polski kierowca pojawił się za kierownicą Alfy Romeo C39 podczas pięciu piątkowych treningów: w Austrii, na Węgrzech, w Wielkiej Brytanii, w Bahrajnie i Abu Zabi, gdzie zaliczył również posezonowe testy, przeznaczone przede wszystkim dla młodych kierowców.

Podczas konferencji prasowej online Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen, potwierdził, że koncern przedłużył umowę z zespołem Alfa Romeo Racing i
Podczas konferencji prasowej online Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen, potwierdził, że koncern przedłużył umowę z zespołem Alfa Romeo Racing i pozostanie sponsorem tytularnym ekipy z Hinwil, a Robert Kubica nadal będzie pełnił rolę kierowcy rezerwowego i testowego. Wraz z przedłużeniem umowy, kontynuowany zostanie również program szkolenia młodzieży w ramach Orlen Akademii Kartingowej, prowadzonej przez Sauber Motorsport.

Fot. Orlen Team

- „Moja pasja jest też pracą i czuję się szczęściarzem, że dzięki współpracy z PKN Orlen jestem w stanie tę pasję realizować. Możliwość jeżdżenia bolidem Formuły 1 jest czymś naprawdę wyjątkowym i za każdym razem, gdy do niego wsiadam, adrenalina, którą odczuwam jest nieporównywalna względem żadnej innej serii” – powiedział Robert Kubica, który dotąd nie zdradził planów, w jakiej innej serii zamierza wystartować w przyszłym sezonie. – „Jestem kierowcą wyścigowym i chciałbym rywalizować. Bardzo możliwe, że będę się ścigał na innych arenach. W każdej dyscyplinie, na wysokim poziomie, ważny jest trening i bycie w naturalnym środowisku. Dla mnie jest nim kokpit samochodu wyścigowego i mam nadzieję, że w takim biurze będę spędzał dużo czasu.”

Podczas konferencji podano, że marka Orlen w 2020 r. pojawiła się w ponad 100 tysiącach artykułów, które, według danych Meltwater, zostały wyświetlone ponad 359 mld razy. Z kolei ekwiwalent reklamowy z tytułu obecności marki w mediach społecznościowych poprzez team Alfa Romeo Racing Orlen wyniósł 7,5 mln euro, czyli ponad 33 mln złotych. Zasięg materiałów pozycjonujących markę Orlen na kanałach społecznościowych zespołu przekroczył 200 mln odbiorców, a na kanałach własnych PKN Orlen – 35 mln. Rywalizację na torach F1 transmituje 51 krajowych telewizji, a łączna widownia sięga 400 mln. Według badań Nielsen TV Exposure Analysis z 2020 roku, w ciągu pierwszych 10 miesięcy 2020 roku ekwiwalent reklamowy dla marki Orlen wyniósł ponad 400 mln złotych. Oznacza to ponad trzykrotny wzrost względem 2019 roku.

Podstawowi kierowcy zespołu: Kimim Räikkönenem  i Antonio Giovinazzim w bolidach Alfa Romeo C39 wziął udział w 17 weekendach wyścigowych. Łącznie, zespół prowadzony przez Frederica Vasseura, pojawił się w 12 krajach na dwóch kontynentach, zajmując na koniec sezonu 8 miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Ograniczenia spowodowane pandemią, nie tylko zmodyfikowały kalendarz, ale także otworzyły nowe możliwości współpracy. W ciągu całego sezonu odbyło się wiele dodatkowych aktywności prezentowanych na kanałach social media, ale też wirtualne spotkania z zawodnikami, spacery po garażu i spotkania z inżynierami teamu. Były one wykorzystywane przez PKN Orlen w działaniach promocyjnych. Ważnym wydarzeniem dla koncernu była także impreza zorganizowana przy okazji obchodów  100. rocznicy „Cudu nad Wisłą”. To ważne dla Polski wydarzenie historyczne zostało uczczone w wyjątkowy sposób – Robert Kubica w bolidzie zespołu rywalizował na ulicach Warszawy z Bartłomiejem Marszałkiem, reprezentantem Orlen Team w motorowodnej Formule 1. Całe wydarzenie odnotowało rekordowe zasięgi w historii działań sponsoringowych PKN Orlen. Publiczność na kanałach własnych koncernu przekroczyła 23 mln, a działania w prasie, internecie i mediach audiowizualnych przyniosły 198 publikacji o zasięgu na poziomie 26,7 mln użytkowników. Oglądalność premierowego materiału w telewizji wyniosła 5,8 mln, natomiast treści kierowane do społeczności globalnej na kanałach Alfa Romeo Racing Orlen dotarły do 1,2 mln odbiorców.

Zobacz także: Dwa modele Fiata w nowej odsłonie

 

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty